רוצה פרטים על לימודי רוקחות בחו"ל?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודים בחו"ל לתואר ראשון ברוקחות - באיזו מדינה תרצה ללמוד?

רוצה לדעת על לימודי רוקחות בחו"ל? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי רוקחות בחו"ל
 
מרקחת בינלאומית
 

מקצוע הרוקחות נושק בנושאים רבים בהכשרתו למקצוע הרפואה, והוא מתאים במיוחד לאנשים בעלי חשיבה ריאלית בעיקרה, המסוגלים להבין תהליכים מורכבים ולשלוט בפרטים רבים, וכמובן – לכאלה המגלים עניין בביולוגיה ובכימיה, ויש להם רצון לסייע לאחר.

 

בארץ קיים היום מספר מצומצם של מסלולים ללימודי רוקחות. תכניות הלימוד בחו"ל מאפשרות לכם ללמוד למקצוע זה לתעודה מוכרת ומוסמכת בכל העולם, בתנאי קבלה מקלים יחסית, וזאת מתוך חוויה לימודית וניסיון חיים מהנים וייחודיים.

 

 
מה לומדים?
 
התכניות ללימודי רוקחות בחו"ל באוניברסיטאות השונות מוצעות כיום במגוון ארצות במסלולי לימוד בשפה האנגלית, דבר המקל על הסטודנט הישראלי המבקש ללמוד למקצוע, וחוסך את הצורך בלימוד שפה זרה נוספת. במרבית המסלולים מוקדש פרק זמן ראשוני להכנת הסטודנטים ללימודים עצמם. פרק זמן זה יכול להגיע לשנתיים. במכינות לומדים נושאים כביולוגיה, אנטומיה ופיזיולוגיה, מיקרוביולוגיה, כימיה, תולדות הרוקחות, פרקי מבוא, ועוד.

בתכנית לתואר לומדים הסטודנטים לעומק את מקצוע הכימיה בדגש על תרופות, רוכשים ידע על פתולוגיות של מחלות שונות באוכלוסיות מגוונות, וסוקרים נושאים נוספים מלימודי רפואה. השנים האחרונות של מסלולי הלימודים מוקדשות לעריכת מחקר ולכתיבת תזה בתחום נבחר הקשור לענף, ולהתמחות מעשית שנערכת בבתי חולים ובבתי מרקחת. בחלק מן האוניברסיטאות ניתן להשלים חלק מן הסטאז' במוסדות המתאימים בארץ. התארים הניתנים במסלולים אלה מוכרים בארץ ברובם, כמו גם ברחבי האיחוד האירופי.
 

כמה זמן לומדים?


אורך הלימודים במדינות השונות הוא לרוב כחמש שנים, וזאת לעומת הלימודים בישראל שאורכם כארבע שנים. כאמור, הלימודים כוללים תכנים תיאורטיים וכן התנסויות פרקטיות. בדרך כלל, הסטודנטים נדרשים לבצע סטאז' במהלך השנה החמישית. במסגרת הסטאז' משתלבים בבתי מרקחת פרטיים וציבוריים או בבתי חולים ומכירים מקרוב את הנעשה במקצוע.

 

נושאי הלימוד
 
הנה כמה מן הנושאים המרכיבים את חומר הלימוד לתואר:
 
  • טוקסיקולוגיה
  • אונקולוגיה
  • בריאות הציבור
  • אימונולוגיה
  • כימיה וביוכימיה
  • ביוטכנולוגיה
  • אתיקה מקצועית
  • אפידמיולוגיה
  • שיטות מחקר מדעי
  • ועוד
  • ביולוגיה מולקולרית  
 
 
היכן לומדים?
 
להלן כמה מסלולים ללימודי רוקחות בחו"ל המתקיימים בשפה האנגלית:
 
  • אוניברסיטת פוזנן בפולין – Poznan University of Medical Sience – באוניברסיטה זו מציעים מסלול לימודים בן שש שנים לחסרי רקע מוקדם – הכולל בעצם שנתיים ראשונות של לימודי מכינה, ומסלול בן ארבע שנות לימוד. התכנית היא לתואר Pharm. D.

 

  • אוניברסיטת קלוז' נפוקה ברומניה – המסלול ללימודי רוקחות באוניברסיטה זו נפרש על פני חמש שנות לימוד; בשלוש השנים הראשונות לומדים בשפה האנגלית, ובשנתיים האחרונות הלימודים נערכים ברומנית.

 

  • אוניברסיטת יאש לרפואה ברומניה – הלימודים באוניברסיטה זו מוצעים במסלול בן חמש שנים.

 

  • אוניברסיטת דברצן בהונגריה – המסלול ללימודי רוקחות במוסד זה נפרש על פני חמש שנות לימוד. 
 
מהם תנאי הקבלה?
 
תנאי הקבלה משתנים בין האוניברסיטאות השונות ובין המסלולים השונים; בחלק מהם נדרשת תעודת בגרות מלאה בלבד ושליטה טובה בשפה האנגלית, בעוד שבאחרות נדרשות גם יחידות לימוד ריאליות בתעודת הבגרות בהיקף מסוים. במסלולים שאליהם אפשר להתקבל באמצעות תואר אקדמי קודם, על גיליון הציונים לכלול בדרך כלל גם קורסים מסוימים מתחומי הכימיה והביולוגיה, ובציוני סף הקבועים על ידי האוניברסיטה. במקרים אחרים יידרשו התלמידים ללימודי מכינה.
 
בנוסף, במרבית מוסדות הלימוד מתקיים מבחן כניסה לבדיקת הידע של המועמדים בתחומי מדעי הטבע, וכן בחינה בשפה האנגלית. כמו כן, במרביתם גם נדרשים המועמדים לעבור ריאיון קבלה הנערך על ידי ועדה מטעם חוג הלימודים.
 
 

מכינה

 

בארץ פועלים מספר מכונים וחברות שבהם ניתן לקחת חלק במכינה לקראת הקבלה ללימודים. המכינות מתאימות למועמדים שברצונם לחזק את השליטה במדעים ומיומנויות אקדמיות לקראת הקבלה לתואר. מדובר על קורסים ממוקדים שבהם מקבלים הכנה לבחינות הכניסה לפקולטות במדינות השונות. בדרך כלל מתמקדים בנושאי יסוד במדעים וכן במתמטיקה ואנגלית, ונחשפים לנושאים שעשויים להיכלל בבחינות הסף. היקף המכינות הוא לרוב מספר חודשים עד חצי שנה.


איזו תעודה מקבלים?


סוג התואר משתנה בין המסלולים והמדינות. בחלק מן התכניות הסטודנטים זכאים לתואר שני מוסמך במדעים M.Sc.. קיימים גם מוסדות שבהם לומדים לתואר שלישי (דוקטור) D.Pharm. חשוב לציין כי לא כל התארים מוכרים בישראל ומומלץ לוודא מראש מול מוסד הלימוד או מול המל"ג את ההכרה בתואר בארץ.

 

הכרה בתואר ורישיון בארץ

 

כדי לעבוד כרוקחים בישראל יש צורך ברישיון מטעם משרד הבריאות. מי שמשלימים לימודים בחו"ל נדרשים לעבור תהליך הכרה בתעודה הניתנת במהלך לימודיהם. במשרד הבריאות מכירים בלימודים במקצועות רפואיים בתנאי שהמסלולים עומדים בתנאים שנקבעים על ידי אגף הרישוי למקצועות רפואיים של המשרד. הדרישות משתנות מעת לעת, בדרך כלל יש לעבור מבחנים מטעם המשרד ולעמוד בכל החובות הנדרשים לצורך קבלת הרישיון הישראלי.

 

מלגות ומעונות
 
במרבית האוניברסיטאות מעניקים מלגות לתלמידים מצטיינים, וברובן אף קיים אגף מיוחד באגודת הסטודנטים שמסייע בתהליך הקליטה במדינה ובמציאת מגורים. כמו כן, ברוב מוסדות הלימוד ניתן לשכור מעונות – ליחיד או בחדר זוגי. כמו בארץ, שנת הלימודים מתחילה במרבית המקומות בחודש אוקטובר.
 
כמה זה עולה?
 
עלות הלימודים משתנה בין המוסדות השונים, המחיר יכול להשתנות אף משנת לימודים אחת לאחרת. לצורך קבלת מושג כללי בלבד, עלות שנת לימודים אחת במוסדות לימוד אלה באירופה נעה בין כ – 4,000 יורו ועד כ – 8,500 יורו, כאשר בחלק מן המוסדות שכר הלימוד פוחת מעט החל מן השנה השנייה ללימודים. 
 
לסיכום
 
אמנם לימודי רוקחות בחו"ל במסלולים המיועדים לסטודנטים זרים מתקיימים בשפה האנגלית, אך בהחלט מומלץ ללמוד במקביל את שפת המקום – לצורך תקשורת קלה יותר והתמצאות במדינה שבה תחיו, וכמובן גם לצורך הבנת המטופלים העתידיים שלכם. בארץ קיימות מספר חברות המתמחות בארגון ובמידע הקשורים ללימודים בחו"ל, שבהן תוכלו להסתייע בבירור הפרטים ואף בהליכי ההרשמה.
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי רוקחות בחו"ל?

רוצה לדעת יותר על לימודי רוקחות בחו"ל?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי רוקחות בחו"ל
שאלות הגולשים בנושא
תואר ראשון ברוקחות בחו"ל