קורס לובינג וקשרי ממשל במכללת רמת גן

רוצה לדעת על לימודים בנושאי קורסים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על קורס לובינג וקשרי ממשל - מכללת רמת- גן.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס לובינג וקשרי ממשל במכללת רמת- גן

 

מסלול הלימודים לא פעיל, למסלולים נוספים של מכללת רמת גן - לימודי תעודה לחצו כאן

 

בישראל של היום, הכנסת, בה מוצגות מגוון הדעות אשר קיימות במדינה, היא בית הנבחרים- הפרלמנט של המדינה. במסגרת המשטר הדמוקרטי השורר בארץ, קיימת הפרדת מהותית בין הרשויות: הפרדה בין הרשות המחוקקת לבין הרשות השופטת והרשות המבצעת. הכנסת נחשבת לרשות המחוקקת ולפיכך, לה ורק לה יש את הסמכות הבלעדית לחוקק חוקים מדיניים. בשל כך, הליך קבלת ההחלטות וקביעת סדר היום הציבורי צריכים להיות מלווים בידע ומחשבה.

 

ככל שעוברות השנים, הולכת וגוברת המעורבות של גורמי חוץ- פרלמנטאריים בתהליכים השונים של קביעת סדר היום הציבורי והליכי החקיקה השונים. פעילות הלובינג כוללת העברת נושאי מידע מגוונים באמצעות נציגים של קבוצת אינטרס, אל בכירי מקבלי ההחלטות בממשל, זאת בכדי להשפיע ככל האפשר על קבלת ההחלטות.

 

ללובינג מספר מטרות עיקריות: גיוס תמיכה בקרב מקבלי ההחלטות, קידום האינטרסים של הקבוצה והשגת יעדים מוגדרים בכל הנושאים החשובים לארגון. ראוי לציין כי פעילות הלובינג איננה נחשבת לפעילות חדשה ואף נראתה לראשונה בארה"ב כבר בראשית המאה ה-19! למרות זאת, פעילות הלובינג בישראל מוכרת קצת פחות ונחשבת לחדשה, מתפתחת וצוברת תאוצה במערכת הפוליטית בישראל מדי יום.

 

 

מטרות הקורס

 

מטרת קורס לובינג וקשרי ממשל של מכללת רמת- גן הינה הקניית הידע התיאורטי ומיטב הכלים הבסיסים לעבודה בתחום הפרלמנטארי- לובינג (שדלנות). במסגרת קורס זה ירכשו המשתתפים מידע רב אודות המבנה של המערכות הפוליטיות בארץ, הטכניקות והדרכים להשגת מטרות ציבוריות וקהילתיות, אסטרטגיות של מאבקים פוליטיים, הצעות לסדר היום, חקיקה, שאילתות וכדומה.

 

כמו כן, קורס לובינג וקשרי ממשל עוסק באופן תיאורטי ומעשי בתחום עבודתו של העוזר הפרלמנטארי ועבודת הכנסת בישראל. משתתפי הקורס יתנסו בתכנון של מגוון פעילויות אשר לוקחות חלק בקידום נושאים כלכליים, חברתיים, חינוכיים וסביבתיים ועם סיום הלימודים יוכלו הסטודנטים להשתלב בהצלחה במערכת הפוליטית כעוזרי שרים או עוזר חברי כנסת.

 

מה לומדים?

 

להלן הנושאים העיקריים אשר נלמדים בקורס:

 

המבנה של המערכת הפוליטית, אופי קבלת ההחלטות בישראל, עבודת הכנסת, עבודת הממשלה, עבודה פרלמנטארית, תפקידה של התקשורת בנושאי יחסי ציבור, תפקידה של התקשורת בנושאי דעת קהל, אסטרטגיות של מאבקים לקידום אינטרסים, קבוצות אינטרס-מוקדי הכוח ויחסי הגומלין בין הקבוצות, צרכני הלובינג, לובינג בישראל, לובינג פורמאלי, לובינג א-פורמאלי. עם סיום הלימודים יידרשו הסטודנטים לבצע פרויקט סיכום אשר יעשה שימוש בכלל הכלים שנלמדו במהלך הקורס.

 

סיום הלימודים וקבלת התעודה

 

עם סיום הלימודים בקורס לובינג וקשרי ממשל, הבוגרים אשר עמדו בכל החובות והדרישות זכאים לתעודת גמר מטעם מכללת רמת- גן. להלן התנאים לקבלת התעודה: ידיעת ענייני סדר היום, קריאת אקטואליה, הגשת עבודות ומטלות לאורך הקורס, הגשת פרויקט גמר בסיום הלימודים.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללת רמת גן | לימודי תעודה - לימודים בישראל

כלים שיעזרו לך לבחור