רוצה פרטים על לימודי מתמטיקה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מתמטיקה לתואר ראשון

רוצה לדעת על לימודי מתמטיקה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי מתמטיקה לתואר ראשון - למי זה מתאים? כמה זה עולה?

 

המתמטיקה היא שפה המהווה תשתית לכל המדעים המדויקים. נעשה בה שימוש במדעי המחשב, פיזיקה, כימיה ועוד. המחקר המתמטי סייע בהתפתחויות בתחומים רבים במדע, והוא ציר מרכזי ובסיסי בהתפתחות טכנולוגיות חדישות.

 

בתואר הראשון במתמטיקה לומדים את תורת המספרים העוסקת בתכונות המספרים הטבעיים המתחלקת לתחומים כגון תורת המספרים האלמנטארית, האנליטית, האלגברית, האריתמטית והחישובית. כמו כן, לומדים גיאומטריה, אלגברה, חקר ביצועים, סטטיסטיקה, מתמטיקה כללית ושימושית, תורת ההסתברות, תורת הקבוצות, פונקציות, הפילוסופיה של המתמטיקה, לוגיקה מתמטית, ועוד.

 

מתמטיקה מהווה את התשתית הבסיסית לכל הפיתוחים הטכנולוגיים ולה חשיבות רבה והשפעה על כלל התהליכים החברתיים, הכלכליים והפוליטים. מטרת לימודי תואר ראשון במתמטיקה הינה להכשיר מתמטיקאים שיעסקו, יחקרו, ויפתחו את התחום. לימודי תואר ראשון במתמטיקה נחשבים ללימודים מאתגרים ולפיכך מתאימים לבעלי יכולת ריאלית גבוהה, ולבעלי אוריינטציה למספרים ולמדעים.

 

 

מה לומדים?

 

במהלך הלימודים אפשר להתמחות בתחומים כגון מתמטיקה עיונית, מתמטיקה שימושית, מתמטיקה כללית, סטטיסטיקה, חקר ביצועים או מדעי המחשב. כל אלו מאפשרים לבוגרי התואר להשתלב במגוון תחומים ולעבוד בפיתוח, מחקר, הדרכה, הוראה, במגזר הפרטי והציבורי. חברות הייטק וחברות פרטיות רבות ישמחו לפתוח בפניכם את שעריהן.

 

לימודי מתמטיקה לתואר ראשון מספקים לסטודנטים היכרות מעמיקה ומקיפה עם עולמה של המתמטיקה. תוכניות הלימוד במתמטיקה עוסקות בנושאי המתמטיקה הטהורה והיישומית. במהלך המסלול מושם דגש רב על פיתוח כישורי חשיבה מופשטת, חשיבה לוגית ופתרון בעיות מתמטיות, שיסייעו לבוגרי המסלול להשתלב במגוון אפשרויות התעסוקה כמו בתחומי המחקר והפיתוח באקדמיה ובתעשייה.

 

 

מסלולי לימוד

 

מוסדות הלימוד השונים מציעים לימודי תואר ראשון במתמטיקה במגוון מסלולי לימוד. הסטודנטים ללימודי מתמטיקה יוכלו לבחור ללמוד במסלול חד חוגי או דו חוגי, המשלב לצד המתמטיקה מקצוע נוסף. בין השילובים האפשריים ניתן לציין את: 

 

  • מתמטיקה ומדעי המחשב: במסלול מתמטיקה ומדעי המחשב נלמדים במקביל קורסים משני ענפי הידע המסלול יכול להקנות יתרון למעוניינים להשתלב בתפקידים שונים בהייטק.

 

  • מתמטיקה וסטטיסטיקה: לימודים אלו מקנים ידע נרחב בסטטיסטיקה, בהסתברות, ובמתמטיקה חישובית באופן המותאם לצורכי ענפים כגון ביג דאטה, למידת מכונה, ועוד.

 

  • מתמטיקה וכלכלה: המסלול מתאים למעוניינים להשתלב בתעסוקה בענפי הפיננסים והבנקאות, וסטארט אפים טכנולוגיים בתחום הפינטק (טכנולוגיה פיננסית).
     
  • הוראת המתמטיקה: המסלול מקנה הכשרה להוראת מתמטיקה לבתי ספר תיכוניים. בוגרי המסלול יהיו זכאים לתואר ראשון במתמטיקה ולתעודת הוראה. תוכניות הלימוד במסלול זה מתמקדות בהיסטוריה של המתמטיקה, תורת המספרים וגיאומטריה.

 

לימודי מתמטיקה שימושית


מתמטיקה שימושית הינו ענף המתמקד בשימושיה של המתמטיקה בענפים מדעיים כגון פיזיקה, מדעי המחשב, או ביולוגיה; ובענפים נוספים כגון הנדסה, כלכלה, וכדומה. העוסקים בענף זה חוקרים בעיות פרקטיות בתחומי המדעים השונים, באמצעות מודלים מתמטיים מתקדמים. ניתן ללמוד תחום זה כתואר העומד בפני עצמו (במכון הטכנולוגי חולון), או כהתמחות בתואר במוסדות כגון אוניברסיטת בר-אילן, אוניברסיטת תל-אביב, והטכניון.

 

מהו משך הלימודים?

 

משך הלימודים 3 שנים (6 סמסטרים). עם זאת, ישנם מוסדות המציעים מסלולי לימוד גמישים, שבהם ניתן לפרוס את התואר על פני פרק זמן ארוך יותר, כגון האוניברסיטה הפתוחה, או ללמוד במספר רב יותר של סמסטרים בכל שנה לרבות בחודשי הקיץ, כגון מכון טכנולוגי חולון.

 

נושאי לימוד

  • אלגוריתמים. 
  • מבני נתונים.
  • אנליזה נומרית.
  • תורת הקבוצות.
  • מבנים אלגבריים.
  • מודלים חישוביים.
  • אלגברה ליניארית.
  • גיאומטריה דיפרנציאלית.
  • יסודות האנליזה המודרנית.
  • חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי.
  • מבוא לסטטיסטיקה ולהסתברות.
  • ועוד.

 

כמו כן, במסגרת מסלולי הלימוד המשולבים, נחשפים הסטודנטים למקצועות לימוד נוספים ממוקדי תחום, כגון לוגיקה למדעי המחשב, בינה מלאכותית (AI), שיטות פיסיקאליות בכימיה אורגנית, יישומי ספקטרוסקופיה, פיזיקה של כדור הארץ, שיטות נומריות בפיסיקה, תרמודינאמיקה, כימיה קוונטית, מטאורולוגיה דינאמית, מערכות אחסון מתקדמות, וניהול משאבים ברשתות תקשורת.

 

 

למי מתאים תואר במתמטיקה?


הלימודים מתאימים לבעלי חשיבה ריאלית ואנליטית, בעלי שליטה טובה בתחום הכמותי לצד יצירתיות וחשיבה מופשטת. הלימודים מתאימים במיוחד למעוניינים להשתלב בתפקידים מבוקשים בתעשיית ההייטק וכן למי שמכוונים לקריירה בפיתוח בענפים משיקים כגון ננוטכנולוגיה, רובוטיקה, פיננסים, ובנקאות, ומעוניינים להכין את הבסיס הכמותי לאותם תפקידים. אוכלוסיות נוספות שלהן יכולים הלימודים להתאים כוללות עתודאים שברצונם לקבל שיבוץ ליחידה מתמטית בצה"ל; ומי שברצונם להמשיך לתארים מתקדמים בתחום הכמותי והמדעי.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה ללימודי המתמטיקה הם:

  • בגרות מלאה בממוצע גבוה.
  • ציון התאמה (שקלול הפסיכומטרי וממוצע הבגרויות) הנע בין 570 – 640 (משתנה ממוסד למוסד). ישנם מוסדות אשר דורשים ציון התאמה בדגש מדעים מדויקים, שבו מושם דגש רב יותר על המקצועות הריאליים בבגרויות ועל מרכיב החשיבה הכמותית בפסיכומטרי.
  • ציון 110 ומעלה במרכיב הכמותי של הפסיכומטרי.
  • בגרות במתמטיקה ברמת 4 או 5 יחידות, בציון גבוה.
  • לעיתים יש צורך להשלים קורס הכנה לפני תחילת הלימודים, שבו מרעננים את הידע בשיטות מתמטיות ומתכוננים לקראת הלימודים האקדמיים.

 

לימודים ללא פסיכומטרי


בחלק ממוסדות הלימוד מאפשרים קבלה ללימודי מתמטיקה ללא פסיכומטרי, על סמך ציונים גבוהים בתעודת הבגרות. יש צורך לעמוד בתנאים הבאים:

  • בממוצע בגרות גבוה, שבין 90 - 102 (משתנה ממוסד למוסד).
  • בגרות במתמטיקה ברמת 5 יחידות בציון גבוה.
  • בגרות בפיזיקה ברמת 5 יחידות בציון גבוה.
  • ציון במבחן אמי"ר או אמיר"ם לסיווג רמת האנגלית.

 

אפשרות קבלה זו מוצעת במוסדות כגון: אוניברסיטת אריאל, אוניברסיטת בן-גוריון, אוניברסיטת תל-אביב, מכון טכנולוגי חולון.

 

 

כמה זה עולה?

 

במוסדות הציבוריים, שכר הלימוד האוניברסיטאי עומד, נכון לשנת תשפ"ד, על 11,296 שקלים. סכום זה מתעדכן מדי שנה לפי הנחיות המועצה להשכלה גבוהה. סטודנטים המעוניינים בכך יכולים להסתייע במלגות שונות, בהתאם למצבם הסוציו אקונומי, או על סמך פעילות התנדבותית במהלך הלימודים. 

 

היכן לומדים?

 

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון - מציעה מסלול ללימודי למתמטיקה לתואר ראשון, שאורכו שלוש שנים. הסטודנטים לומדים גם סוגיות ממדעי המחשב ומעולם התכנות, בדרך להשתלבות בענפי ההיטק ובתעשייה.

 

  • האוניברסיטה הפתוחה (פריסה ארצית) - הלימודים באוניברסיטה הפתוחה מתקיימים במתכונת גמישה המותאמת גם לאנשים עובדים, ומשלבים למידה מרחוק עם מפגשים במרכזי לימוד במגוון ערים. ניתן ללמוד במתכונת חד חוגית, או במתכונת דו חוגית עם תחומים כגון מדעי המחשב, פיזיקה, כלכלה, ניהול, מדעי הקוגניציה, ועוד. ניתן להשלים את הלימודים במשך 3 שנים או לפרוס אותם על פני פרק זמן ארוך יותר.

 

  • מכללת אורנים (קריית טבעון) - באורנים מתקיימים מספר מסלולים לתואר B.A או B.Sc חד חוגי או בשילוב מדעי המחשב, וכן במסלול לתואר במדעים מדויקים של אוניברסיטת חיפה, עם לימודי הוראת המדעים במכללת אורנים. משך הלימודים 3 שנים, לימודים עם תעודת הוראה נפרסים על פני 4 שנים.

 

  • מכון טכנולוגי חולון HIT - מתקיים מסלול לתואר ראשון במתמטיקה יישומית, שאורכו שלוש שנים. ניתן להשתתף גם  במסלול גמיש שבו לומדים 3 סמסטרים בשנה, לרבות סמסטר קיץ, בשעות הערב. כמו כן, מוצעת התמחות בבינה מלאכותית ובמדעי הנתונים.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב - תוכלו ללמוד במגוון מסלולים חד חוגיים ודו חוגיים. ניתן לשלב את התואר עם מדעי המחשב, עם סטטיסטיקה וחקר ביצועים או עם כל חוג אחר, ולחילופין לשלב בתוך התואר חטיבות במקצועות כלכלה, פסיכולוגיה ופילוסופיה.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (באר שבע) - באוניברסיטה זו תוכלו ללמוד מתמטיקה בשילוב עם מדעי המחשב, מקצועות מדעי הטבע או חוגי מדעי החברה. יש גם תכנית לתואר כפול במתמטיקה ובמדעי המחשב, המיועדת למצטיינים.

 

  • אוניברסיטת חיפה - בחיפה ישנן תכניות דו חוגיות המשלבות מתמטיקה עם כלכלה או עם מערכות מידע ניהוליות, ותכניות חד חוגיות במתמטיקה או במתמטיקה ולימודי מחשב. הלימודים נפרסים על פני 3 שנים.

 

  • אוניברסיטת בר-אילן (רמת גן) - מוצע מגוון מסלולים בתחום, בנושאים כגון: מתמטיקה עיונית, סטטיסטיקה, מתמטיקה עם פיזיקה, מתמטיקה שימושית, מתמטיקה עם מדעי המחשב, הוראת מתמטיקה ועוד. משך הלימודים 3 שנים.

 

  • האוניברסיטה העברית בירושלים - ניתן ללמוד בה מתמטיקה במסלול מורחב, או במסלול רגיל המשלב מקצוע נוסף. השילובים הנפוצים הם עם חוגים כגון: סטטיסטיקה, פיזיקה, כלכלה, מדעי המחשב, פילוסופיה, קוגניציה ועוד. משך הלימודים 3 שנים.
     

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בוגרי לימודי מתמטיקה לתואר ראשון יוכלו להשתלב ולעסוק בקשת רחבה של תחומים ותפקידים כמו: מחקר, פיתוח, הוראה וייעוץ . המתמטיקאים עוסקים בתפקידי מחקר ופיתוח במכוני מחקר ומשתלבים בתפקידים שונים במגזר העיסקי, הציבורי והפרטי: בתעשיות עתירות ידע בתחום ההיי-טק והמחשבים, בתחום האלגוריתמיקה, במוסדות פיננסיים, באוניברסיטאות ובהוראת המתמטיקה בבתי ספר (לשם כך יש ללמוד במסלול עם תעודת הוראה ולהשלים תקופת סטאז'). כמו כן, רבים מבוגרי מתמטיקה לתואר ראשון בוחרים להמשיך ללימודי תואר שני ולהשתלב בתפקידי מחקר והוראה באקדמיה.

 

מהן רמות השכר של בוגרי התואר?

 

בחמש השנים הראשונות, רמות השכר הממוצעות של הבוגרים נעות בין 14,000 - 22,000 שקלים, בתלות בתפקיד ובקריטריונים נוספים כגון סוג וגודל הארגון המעסיק, היקף המשרה, תחום לימודים נוסף (מדעי המחשב, כלכלה, וכדומה), ועוד. עובדים מנוסים בעלי ותק של כחמש שנים ומעלה יכולים להרוויח בין 18,000 - 30,000 שקלים ואף למעלה מכך. כך למשל, מפתחי אלגוריתמים מתחילים מרוויחים בין 19,000 - 25,000 שקלים. מפתחי תוכנה בהייטק מרוויחים בתחילת דרכם בתעשייה בין 15,000 - 22,000 שקלים בממוצע (בתלות בהתמחותם ובסוג הארגון).

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי מתמטיקה?

רוצה לדעת יותר על לימודי מתמטיקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי מתמטיקה וסטטיסטיקה
לימודי מתמטיקה/פיזיקה בשילוב עם כלכלה
תחום הביולוגיה ללא לימודי מתמטיקה
לימודי מתמטיקה - קבלה לתואר ראשון נוסף
לימודי מתמטיקה גבוהה ומתקדמת
קבלה ללימודי מתמטיקה עם 4 יחידות בציון 98
לימודי מתמטיקה - דרישות קבלה