רוצה פרטים על קורס כתיבה עיתונאית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי כתיבה עיתונאית בישראל

רוצה לדעת על קורס כתיבה עיתונאית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס כתיבה עיתונאית

 

כתיבה, אנשים, עובדות, ניואנסים...

 

הכתיבה העיתונאית היא בבסיסה כתיבה חדשותית או עובדתית, כזו המבוססת על הבאת תכנים שונים באופן הבונה סיפור מאותן עובדות, בצורה המותאמת למדיה שבה הוא מיועד להשתלב. מדובר בסוג של כתיבה שאינו דומה לכל סוג אחר, והוא כולל בתוכו – מלבד שלב כתיבת הכתבה, שלבים רבים נוספים הכוללים ריאיונות, מפגשים עם אנשים, איסוף עובדות, התנהלות מול גורמים שונים, ועוד ועוד. כך, כל מי שמבקש לעצמו מקצוע הכולל כתיבה בשילוב עם מפגשים אנושיים מרתקים ואף בשילוב סיורי שטח – קורס כתיבה עיתונאית נועד בדיוק בעבורו.

 

על הקורסים השונים

 

קורס כתיבה עיתונאית נלמד אמנם בהיקפים ובמתכונות שונות, אך בכולם – הוא נועד להכשיר עיתונאים המסוגלים ליצור כתבה עיתונאית בהתאם למדיה שאליה היא מיועדת. כך, הקורסים כוללים ידע תיאורטי מקיף ורב הכולל את הרקע לעיתונאות, את מהות העבודה העיתונאית, את תפקידו ואת מיקומו של העיתונאי במערכות השונות ובהרכבים השונים, וכן את אופן השגת המידע, בדיקתו ועוד. בנוסף, כל המסלולים כוללים הכשרה מעשית ענפה – וזאת כדי לתרגם את התיאוריות למעשים – לכתבות עיתונאיות.

 

מרבית המסלולים כוללים התייחסות לכתיבה עיתונאית המיועדת לעיתונות הכתובה, לזו המיועדת לטלוויזיה, לרדיו או לאינטרנט – כל ז'אנר והדגשים המיוחדים לו, וכן הכללים המתאימים לכתיבה העיתונאית בכולם. בחלק מן המסלולים כוללים הלימודים אף מפגש עם אנשים מובילים מן התחום, ביקורים במערכות עיתון או בבתי דפוס ועוד.

 

הנושאים הנלמדים בקורס
 

התכנים משתנים מעט בין המסלולים, אך בכולם נכללים יסודות העיתונאות, כתיבה, סיפור, ריאיון ועוד. מבין הנושאים הנלמדים בקורסים השונים, נכללים נושאים כשפה, שימוש בסלנג, פיסוק, מבנה העיתון, מבנה כתבה עיתונאית, סיקור, איסוף מידע, הצלבה ואימות של מידע, שכתוב ידיעה, כתיבה יוצרת, תחקיר, תחקיר חדשותי, אייטם חדשותי, איסוף מידע, כתיבה אישית, יסודות הריאיון – תיאוריה וביצוע, עריכה עיתונאית, מערכת עיתון, כותרות, עיתונאות טלוויזיונית, לוקיישנים, צילומי כתבה, יחסי ציבור, שימוש ברשתות חברתיות, ונושאים נוספים.

 

 

מוסדות לימוד

 

לא מעט מוסדות לימוד מציעים לימודי כתיבה עיתונאית כחלק מלימודים בתחום התקשורת. היקף הקורסים משתנה כאשר בחלקם הוא כולל מספר מפגשים ובחלקם – שנת לימודים שלמה. כמו כן תכני הלימוד והדגשים משתנים בין המסלולים השונים. שימו לב ובחרו בהתאם.

 

  • מנשר לאמנות (תל אביב) – בית הספר הגבוה המתמחה בשלל מקצועות אמנות, מציע – במסגרת לימודי הערב שלו – אפשרות ללימוד קורסים בודדים. במסגרת זו וכחלק ממגמת הכתיבה המקיפה, בית הספר מקיים קורס בהיקף של 26 מפגשים בני שלוש שעות כל מפגש. מנשר לאמנות נמצא בתל אביב.

 

  • חשיפה (מכון מופ"ת - תל אביב, או אונליין) – בית הספר לאמנויות התקשורת, הטלוויזיה והמולטימידה של האוניברסיטה הפתוחה – מקיים קורס כתיבה עיתונאים וניו מדיה המשלב תרגילים מעשיים.

 

  • עבודי קריאייטיב  (תל אביב) – בית ספר לפרסום – בית ספר מקצועי זה, הנמצא בתל אביב, מקיים קורס עיתונאות המועבר על ידי מיטב העיתונאים והמרצים בתחום זה. מדובר בקורס מקיף מאוד הכולל 280 שעות לימוד אקדמיות, הנפרשות על פני 80 מפגשים, במתכונת ערב דו-שבועית. הקורס בעבודי קריאייטיב מוכר לתשלום על חשבון הפיקדון לחיילים משוחררים.

 

  • אוניברסיטת חיפה – היחידה ללימודי חוץ וללימודי המשך – אוניברסיטת חיפה מקיימת מסלול ללימודי תעודה "תקשורת ועיתונות מתקדמת". זהו מסלול לימודים מקיף ומעמיק הנמשך שנה, הוא נלמד בהיקף של 140 שעות לימוד אקדמיות, 4 שעות, אחת לשבוע בשעות אחר הצהריים והערב.

  

לסיכום

 

הקורסים ומסלולי הלימוד השונים לכתיבה עיתונאית הם כולם מקיפים ומעמיקים, ובסיומם מוענקת לבוגרים תעודת סיום והכשרה מטעם מוסד הלימודים. בתום הקורסים יוכלו הבוגרים להמשיך ללימודים מעמיקים יותר בתחום או בתחומי התמחות על פי בחירתם ועניינם, וכמובן – להשתלב במערכות עיתון, במערכות טלוויזיה ובמערכות רדיו ואינטרנט – ככתבים מקצועיים העושים מלאכתם נאמנה.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס כתיבה עיתונאית?

רוצה לדעת יותר על קורס כתיבה עיתונאית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי עיתונאות ורדיו של בית הספר חשיפה
תקשורת ועיתונאות באחת האוניברסיטאות
תנאי קבלה - תואר ראשון בתקשורת\עיתונאות
לימודי עיתונאות ותקשורת
לימודי שיווק ועיתונאות כתובה
תחום העיתונאות/כתיבה
איפה מתקיימים לימודי עיתונאות?