רוצה פרטים על מכינה לעיצוב?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מכינה לעיצוב בדרך לתואר בעיצוב

רוצה לדעת על מכינה לעיצוב? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מכינה ללימודי עיצוב, איך מתקדמים? 

לימודי עיצוב הפכו למבוקשים מאוד בשנים האחרונות. בעשור האחרון צבר ענף הנדל"ן תאוצה ונוצר ביקוש רב לאדריכלים, מעצבי דירות ומעצבי פנים. מסיבה זו, רבים פונים בשנים האחרונות לתחומים הללו, שהם גם מכניסים וגם נחשבים ל"יוקרתיים". בשנים האחרונות נבנו יחידות דיור רבות בישראל, ובכל דירה שנבנית מעורבים מעצבים מסוגים שונים. ישנם סוגים רבים של מעצבים - מעצבי דירות, מעצבי פנים, מעצבי חוץ, מעצבי גנים ועוד.

 

מה לומדים ולמה כדאי לי לעשות מכינה לעיצוב?

 

כל מעצב ותחום התמחותו, אך המשותף לכולם הוא התשוקה והאהבה לתחום העיצוב. אם אתם יצירתיים, מתחברים לתחום ורוצים לקחת חלק פעיל בעיצוב הדירות במדינת ישראל - לימודי עיצוב נועדו במיוחד עבורכם.

אבל, לצערן של המכללות, לא כולם יכולים להתקבל ללימודי עיצוב בשל הביקוש הרב. תנאי הקבלה הפכו לקשים יותר ועל מנת להתקבל ללימודים יש צורך בתעודת בגרות טובה בשילוב עם ציון פסיכומטרי גבוה ותיק עבודות מרשים. בחלק מהמוסדות מתקיים גם ראיון אישי.

 

 

אז מה עושים אלה שלא מתקבלים? מכינה לעיצוב!

 

אין להם כל סיבה לוותר על חלומם. ישנם כיום מוסדות לימוד העורכים מכינות בתחום העיצוב, שמטרתם להכין את הסטודנטים ללימודים בתחום זה ולשפר את סיכויי קבלתם.


חשוב להדגיש כי ישנם סוגים רבים של מכינות בישראל, חלקם טובים יותר וחלקם פחות, אך המכנה המשותף לכל המכינות הוא השאיפה להעניק הזדמנות שווה גם לאנשים מאוכלוסיות חלשות יותר ולכאלה שלא קיבלו ציונים טובים בבחינות הבגרות.

במכינות בתחום העיצוב לומדים הסטודנטים את הנושאים הבסיסיים בתחום. נושאים כדוגמת רישום, טכניקות של שימוש בעיפרון ובצבע, ניתוח מושגים ודימויים, פרספקטיבה, יחסי גוף חלל, יחסי חומר צורה, הכרת המרחב הציבורי והפרטי, תרגום מושגים ודימויים לממשות נפחית, הקשר בין אמנות לעיצוב ועוד. הסטודנטים גם יערכו סיורים במוזיאונים ויצפו בסרטים בתחום. המכינות כוללות כמובן גם הכנה מדוקדקת לקראת מבחני הכניסה למוסדות הלימוד השונים.

 


היכן לומדים?

ניתן לעשות מכינה לעיצוב במספר מוסדות לימוד בישראל, בין היתר - 

  

  • מכון טכנולוגי חולון - בית ספר ללימודי תעודה: במכינה לעיצוב של בית הספר ללימודי תעודה במכון טכנולוגי חולון מקבלים כלים להכנה ללימודים אקדמיים בתחומי העיצוב השונים. התכנית כוללת סדנאות מעשיות בתחומים כגון איור, צילום, רישום, הדפס, עבודה בחומר ועיצוב אריזות. אורך המכינה 120 שעות לימוד אקדמיות והיא נמשכת כחמישה חודשים.

 

  • המסלול האקדמי המכללה למנהל (ראשון לציון): מוסד הלימוד מציע את המכינה לעיצוב 360, שמיועדת למעוניינים לימודי עיצוב בתחומים השונים. למשל, מי שרוצים להשתתף במכינה לעיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית, עיצוב אופנה ועיצוב פנים, יכולים להשתתף במכינות במוסד לימודים זה. תלמידי המכינה משתתפים בפעילויות בית הספר לעיצוב של מוסד הלימוד, לרבות תערוכות, הרצאות אורח וכנסים.

 

  • המכללה האקדמית הדסה (ירושלים): במכללה זו נלמדת מכינה למדעי החברה, עיצוב וצילום. היא נלמדת בתכנית בת סמסטר אחד או במסלול של שנה. המכינה מתאימה למעוניינים ללמוד בתכנית ללימודי עיצוב תעשייתי מכליל, ללימודי תקשורת צילומית וחוגים נוספים.

 

  • מכללת קונספט (תל אביב): במכללת קונספט לעיצוב מתקיימת מכינה ללימודי עיצוב ואדריכלות. במהלך התכנית מגבשים תיק עבודות ומתכוננים למבחני הקבלה. המכינה נפרשת על פני שלושה סמסטרים.

 

  • מכללת רמת גן - היחידה ללימודים חוץ אקדמיים: היחידה ללימודים חוץ אקדמיים של מכללת רמת גן עורכת מכינה לעיצוב ולאמנות אשר מסייעת למועמדים ללימודי אמנות, עיצוב ואדריכלות לבנות תיק עבודות ולהגיע מוכנים יותר אל ראיונות הקבלה ללימודים. היקפה ארבעה חודשים וחצי.

 

  • סטודיו 6B (חיפה ותל אביב): בסטודיו 6B מתקיימת מכינה לעיצוב שבה יכולים המשתתפים לפתח תיק עבודות מקצועי שנחוץ ללימודי העיצוב בשלל תחומים. נוסף על כך ניתן ללמוד בתכניות לימודי תעודה בעיצוב, בענפים כגון עיצוב פנים, עיצוב גרפי, הום סטיילינג ועיצוב בגדי ים.

 

  • מכללת תילתן לעיצוב (חיפה): מכללת תילתן לעיצוב מציעה קורס גרפיקה ממוחשבת, שיכול לשמש כמכינה לעיצוב גרפי למעוניינים להתקבל לתכניות הלימוד במכללה. תכנית זו, שהיקפה 230 שעות לימוד, חושפת לטכניקות עיצוב דיגיטלי בתוכנות כגון פוטושופ, אינדיזיין ואילוסטרייטור, וכן לשיטות הדפסה ידניות.


כמה זמן לומדים?

משך הלימודים הוא משתנה ותלוי במוסד הלימוד בו החלטתם לעבור מכינה לעיצוב. בדרך כלל הלימודים נמשכים 3-6 חודשים אך יש גם מסלולים ארוכים יותר. חומר הלימודים הוא בדרך כלל קבוע מראש אך ישנם גם שינויים מדי פעם - בהתאם לשינויים בבחינות הקבלה למוסדות הלימוד.

מה השלב לאחר מכינה לעיצוב?

מי שיסיים בהצלחה את המכינה יוכל להתקבל (עם יעמוד בכל תנאי הקבלה כמובן) ללימודי עיצוב באוניברסיטאות ובמכללות השונות. הלימודים בתחום זה הם מגוונים מאוד וכוללים תחומים רבים - עיצוב פנים, עיצוב חוץ, עיצוב גנים, עיצוב דירות בעוד. בכל התחומים הללו יוכלו הבוגרים לעבוד עם סיום לימודיהם.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מכינה לעיצוב?

רוצה לדעת יותר על מכינה לעיצוב?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
מכינה בעיצוב תעשייתי לחסרת רקע קודם
מכינה קדם אקדמית לעיצוב - מה צריך לעשות?
מכינה קדם אקדמית לעיצוב 2013
מכינה בעיצוב אופנה
מכינה ללימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי עיצוב - קווים או הבינתחומית?
מכינה לעולים חדשים - לימודי עיצוב אורבני