טבלאות שכר תמיכה טכנית - Help Desk
רוצה לדעת על שכר תמיכה טכנית? אנחנו רוצים לעזור לך!
דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד.
לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
עזרנו גם לך? דרג אותנו:
שכר תמיכה טכנית
התפתחויות טכנולוגיות במשק הופכות את תפקידי התמיכה הטכנית לנדרשים יותר מתמיד. אם בעבר עובדים אלה השתלבות בעיקר בתעשיית ההייטק ובחברות מחשוב, היום הם נחוצים בחברות רבות בתחום הפרטי והציבורי כאחד למתן תמיכה ושירות למערכות טכנולוגיות, לתשתיות אינטרנט וליישומי תקשורת וסלולר שבהם משתמשים ארגונים. עובדי התמיכה הטכנית הם האחראיים על מתן המענה ללקוחות שנתקלים בקשיים או בתקלות שונות.
תחום זה כולל כמה רמות שנקבעות על פי ההכשרה הטכנולוגית של העובדים ולפי רמת הקושי של הבעיות בהן הם נדרשים לטפל. עובדים ברמה בסיסית מכונים לרוב תמיכה Tier 1 או Tier 2 והם פועלים לרוב כעובדים במוקדים טלפוניים לסיוע במקרי תקלה בסיסית באינטרנט או בתוכנות שונות. בשלבים מתקדמים יותר העובדים אחראיים על מערכות טכנולוגיות מתקדמות יותר ונדרשים לספק פתרונות שנוגעים גם בקוד. הם מכונים Tier 3 ו - Tier 4. בעוד בשלבים הראשונים לא נדרש בהכרח ידע טכנולוגי נרחב, בשלבים המתקדמים יותר יש צורך בהבנה בתכנות ובטכנולוגיות חומרה מתקדמות. שכבות אלה נחשבות כתפקידים שבין התמיכה למחלקות הפיתוח.
השלב או הדרגה המקצועית בתחום התמיכה משפיעה במידה ניכרת על רמות השכר של העובדים. בעוד בדרגות הבסיסיות השכר קרוב בדרך כלל לשכר המינימום בתחילת הדרך, או מעט מעליו, עובדים בדרגות הגבוהות יותר מקבלים שכר גבוה באופן משמעותי. במקרים רבים, עובדים מתחילים את הקריירה בתמיכה טכנית כסטודנטים, בעיקר אלו הלומדים את מקצועות המחשבים כגון לימודי מדעי המחשב, לימודי הנדסת תוכנה או לימודי מערכות מידע. הם מתחילים ממשרות בסיסיות וממשיכים לתפקידים בכירים יותר עם השנים. ישנם גם עובדים המגיעים עם ניסיון טכנולוגי רלבנטי משירותם הצבאי.
דרך נוספת להעלות את השכר בתמיכה טכנית היא להתקדם לתפקידי ראשי צוותים ובהמשך גם מנהלי מחלקות. תפקידי תמיכה טכנית מהווים במקרים רבים קרש קפיצה לעבר קריירה בתחום הטכני בהייטק וישנם עובדים רבים שמשמשים בניסיון הנצבר במהלכם כדי להשתלב בהמשך בתפקידים בארגונים גדולים.
שכר ממוצע
עובדי תמיכה טכנית עוסקים בדרך כלל במציאת פתרונות לתקלות בחומרה ובתוכנה בסיסית. התמיכה מבוצעת לרוב באופן טלפוני מול לקוחות החברה והיא עוסקת בסביבות עבודה וטכנולוגיות שונות. עובדים אלה יכולים לפעול במסגרת חברות הייטק, אינטרנט או מחשוב או במוקדים הטכנולגיים של חברות שאינן משתייכות לענף ההייטק.
השכר הממוצע בתחום התמיכה הטכנית נע בין 8,000 - 8,500 שקלים לחודש. עובדים מנוסים או בכירים יותר מגיעים לרוב לשכר גבוה כך. שכרם של סטודנטים שמשתלבים בתחום כעבודת סטודנט נע בדרך כלל בין 35 - 40 שקלים לשעה.
טבלאות שכר
תפקיד | שכר חודשי נטו 0 - 3 שנות ניסיון | שכר חודשי 3 - 5 שנות ניסיון | שכר חודשי 5 שנות ניסיון ומעלה |
תמיכה טכנית במחשבים ורשתות | 6,000 - 7,000 שקלים לחודש | 8,000 - 12,000 שקלים לחודש | 11,000 - 14,000 שקלים לחודש |
תמיכה טכנית שלב מתקדם Tier 3 | 15,000 - 17,000 שקלים לחודש | 17,000 - 20,000 שקלים לחודש |
20,000 - 22,000 שקלים לחודש |
Help Desk | 6,000 - 9,000 שקלים לחודש | 8,000 - 12,000 שקלים לחודש | 13,000 - 16,000 שקלים לחודש |
מנהל תמיכה טכנית | לא רלבנטי | 12,000 - 18,000 שקלים לחודש | 20,000 - 23,000 שקלים לחודש |
מהנדס תמיכה | 10,000 - 15,000 שקלים לחודש | 15,000 - 18,000 שקלים לחודש | 18,000 - 20,000 שקלים לחודש |
שימו לב, רמות השכר משתנות מעת לעת.
שכר לשעה Help desk
במרבית המקרים עובדי הלפ דסק מקבלים שכר חודשי, אולם בחברות מסוימות הם יכולים לקבל גם שכר שעתי. תופעה זו נפוצה בעיקר בקרב משרות סטודנטים או משרות לעובדים מתחילים ללא ניסיון. השכר השעתי לעובדי Help Desk מתחילים נע לרוב בין 30 - 35 שקלים לשעה. בחברות מסוימות יכולים עובדי הלפ דסק מנוסים להגיע גם לשכר של 40 שקלים לשעה. עובדים אלה אחראיים בדרך כלל על טיפול במגוון של תקלות חומרה וציוד כגון רשתות, מיתוג וסוויצ'ינג, טלפוניה ועוד.
מהנדסי תמיכה טכנית
מהנדסי תמיכה נחשבים בדרך כלל חלק משכבת Tier 3 בתמיכה הטכנית, כלומר עובדים שעוסקים בטיפול בסוגיות מורכבות שנוגעות גם בקוד ובתכנות. מהנדסים אלה פועלים בשיתוף פעולה הן עם מחלקת התמיכה והן עם צוותי הפיתוח ועם מנהלי המוצר. תפקידם המרכזי הוא פיקוח על התאמה בין מוצרים לבין צורכים ובקשות של הלקוחות וכן פיתוח פתרונות לבעיות תמיכה שונות.
מהנדסי תמיכה טכנית משתכרים בתחילת דרכם בין 10,000 - 15,000 שקלים. עם צבירת מספר שנות וותק הם יכולים להעלות את שכרם והוא יכול להגיע לטווח של 15,000 - 18,000 שקלים לחודש. במקרים מסוימים מהנדסי תמיכה משתכרים אף למעלה מ - 20,000 שקלים, בדרך כלל אחרי למעלה מ - 6 שנות וותק מקצועי והצלחה בתפקיד.
מנהלי תמיכה טכנית
תפקיד זה מתמקד בניהול שוטף של צוותי התמיכה הטכנית בארגון. מנהלי התמיכה אחראיים על ניטור המדדים ועל פיתוח אסטרטגיות לשיפור של חוויית השירות ללקוחות. כך הם צריכים לשלוט הן בכלים טכניים ולהבין ביישומי התוכנה או במוצר המסוים בו מתמחה השירות והן להחזיק בכישורים ניהוליים וביכולות הנעת צוותים. ברוב המקרים, ניתן להגיע לתפקידים אלה אחרי צבירת ניסיון בתור טכנאי תמיכה וכן בהובלה של צוותים.
רמות השכר של מנהלי תמיכה טכנית משתנות בהתאם לגורמים שונים, מנהלים מתחילים משתכרים לרוב בין 12,000 - 18,000 שקלים לחודש. מנהלים בכירים וראשי צוותים יכולים גם להגיע לשכר של 20,000 שקלים לחודש בארגונים גדולים. בחברות הייטק גדולות, יכולים עובדים בתפקידי מנהלי תמיכה להגיע גם לשכר של כ - 25,000 שקלים לחודש, אחרי צבירה של מספר שנות ניסיון ניהולי.
אפשרויות תעסוקה
הביקוש בשוק של היום לעובדי תמיכה טכנית הוא גבוה למדי. במרבית המקרים, עבודה בתמיכה טכנית מתקיימת בחברות הייטק או לחלופין בחברות בתחום התקשורת הסלולרית או שירותי האינטרנט. לעיתים עובדים אלה נדרשים גם בחברות ממשלתיות ובחברות ציבוריות שבהן נדרשים שירותי תמיכה למערכות המחשוב או לציוד טכנולוגי.
במקרים רבים נדרש ניסיון של כמה שנים בתפקידי תמיכה. עם זאת ניתן למצוא גם משרות רבות שמתאימו לחסרי ניסיון קודם. מועמדים למשרות בתמיכה טכנית ו - Help Desk נדרשים להבנה והתמצאות טובה בתחום המחשבים, במקרים מסוימים ניסיון קודם בשירות לקוחות טלפוני יכול להוות יתרון. בחלק מן הארגונים, הניסיון הצבאי בתחום הטכני יכול לשמש כניסיון מתאים לתפקיד. במשרות אלה נדרשים גם יחסי אנוש מעולים ושירותיות גבוהה. לתפקידי תמיכה טכנית בדרגת Tier 2 עד Tier 4 נדרש ניסיון מקצועי משמעותי ורב יותר, ובמקרים מסוימים גם הבנה בקוד.
העבודה בתמיכה טכנית מתקיימת לרוב במשמרות, במקרים מסוימים נדרשות גם משמרות בשעות הערב או הלילה, שכן רוב חברות הטכנולוגיה והתקשורת פועלות בכל שעות היממה. חלק מן החברות מאפשרות עבודה במשרה חלקית בתחום התמיכה הטכנית והלפ דסק.
מה ללמוד כדי לעבוד בתחום?
כדי להשתלב בתחום התמיכה הטכנית אין חובה בתעודת הסמכה, אולם רבים בוחרים ללמוד בקורסים ייעודיים ללימודי תעודה כדי לשפר את סיכויי ההשתלבות בתעסוקה במסגרות מבוקשות וכן כדי לשדרג את סל הכלים המקצועי. קורס Help Desk (הלפ דסק) יכול לסייע למעוניינים בתפקידי תמיכה טכנית להכיר את החומרה, התוכנה ומערכות ההפעלה המבוקשות בשוק. קורסים אלה כוללים לרוב עבודה מעשית כדי לסייע למשתתפים לפתח מיומנויות מקצועיות בתחום הטכני. הקורסים הללו נפרשים בדרך כלל על פני פרק זמן שבין כשלושה חודשים לחצי שנה ומתקיימים לרוב במתכונת קורס ערב.
נוסף על כך, המעוניינים להשתלב בתחום וכן מי שכבר פועלים בו ומעוניינים להמשיך לקדם את הקריירה יכולים לפנות לעוד שלל קורסים בתחום המחשבים. בין היתר, באפשרותם ללמוד בקורס בודקי תוכנה, קורס טכנאי מחשבים, קורס רשתות תקשורת, ועוד שלל הכשרות.
באתר של פר"ח יש קובייה של "צור קשר" לפי מנהלה אזורית שם אתה יכול לכתוב מה הבעיה שלך ויצרו איתך קשר בחזרה כי לפתור אותה.
כמו כן ישנה אפשרות נוספת - במידה ואתה נכנס למערכת ומכניס את כל הפרטים שלך ועולה לך הודעה של not user אתה נמצא ברשימת המתנה ועלייך לפנות טלפונית (כל הטלפונים מופיעים באתר) למנהלת פר"ח באיור שלך ולבקש לשנות שיבוץ לפרויקט בו יש מכסות פנויות.
בברכה,
נעה