רוצה פרטים על תואר שני בחינוך מוסיקלי?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי חינוך מוסיקלי לתואר שני

רוצה לדעת על תואר שני בחינוך מוסיקלי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תואר שני בחינוך מוסיקלי

 

היופי שבמוסיקה מאפשר לנו לחנך את הדור הבא באווירה נעימה. באמצעות לימודי תואר שני חינוך מוסיקלי יוכלו מוסיקאים להתמקצע ולהגשים את עצמם בתחום הקרוב לליבם, להתפרנס בכבוד ולחזור כל יום הביתה עם תחושת סיפוק. התכניות לתואר השני מאפשרות לסטודנטים להעשיר את ידיעותיהם ומיומנויותיהם בתחום היצירה והביצוע המוסיקליים, להתעדכן בחידושים תיאורטיים ויישומיים בתחום החינוך, לרכוש כלים מקצועיים להוראה והדרכה ולפיתוח תכניות לימוד.

 

המוסיקה ככלי חינוכי אפקטיבי

 

המוסיקה אוצרת בתוכה כמה כלים עוצמתיים המשמשים לחינוך הדור הבא. יתרונות אלו זוהו כבר בימי העולם העתיק. הפילוסופים היוונים ראו במוסיקה אמצעי יעיל למטרות חינוך ולשמירה על חברה יציבה ומתוקנת. הם האמינו שהמוסיקה היא אמנות שעשויה להשפיע באופן ניכר על טבעו ועל אופיו של האדם. חינוך באמצעות מוסיקה מגיע הישר אל ליבו הרך של הילד. אווירת הלימודים חופשית ונעימה וכל אחד יכול להתחבר אל התכנים.

 

כך ניתן להעביר מסרים חינוכיים ביתר קלות מבלי להעמיס. ידוע כי בישראל, הפרנסה ממוסיקה נעשית בדוחק רב ובלא רווחה כלכלית. לכן, תואר שני בחינוך בתחום זה יאפשר למוסיקאים להרחיב את ידיעותיהם ולמצוא תעסוקה מאתגרת ומספקת ההולמת את השקעתם ואת כישוריהם.

 

תכניות לימודים במוסדות האקדמאיים

 

התכנית המוצעת במכללת לוינסקי לחינוך כוללת לימודי תשתית המשותפים לשאר תכניות החינוך וכן לימודי מוסיקה וחינוך מוסיקלי המהווים את עיקר הלימודים. היקף הלימודים מתפרש על פני שנתיים אקדמיות. על כל סטודנט לסיים את חובותיו תוך חמש שנים. בין הקורסים הנלמדים בתכנית:

 

  • סדנת יצירתיות מוסיקלית ממוחשבת
  • פיתוח יצירתיות
  • סוגיות עכשוויות בחינוך המוסיקלי
  • פיתוח מערכי מחקר
  • רביעיית המיתרים מהיידן עד ברטוק
  • הפסנתר הרומנטי
  • מוסיקה, אסתטיקה וחינוך
  • פיתוח תכניות לימודים
  • מוסיקה אמנותית ומוזיקה פופולארית
  • תרבויות המוסיקה
  • סוגיות מתקדמות באנליזה של המוסיקה
  • מוסיקה אמנותית בישראל
  • מוסיקה משוחחת עם אמנויות אחרות
  • ועוד.

 

למתעניינים באפיק שונה לגמרי בעל אספקט מסוים של חינוך מוסיקלי ישנם לימודי תואר שני בתרפיה במוסיקה. באוניברסיטת בר אילן ובאוניברסיטת חיפה מוצעים לימודי תואר שני בתרפיה במוסיקה. הפן החינוכי של הלימודים קיים בעבודה עם ילדים בעלי לקויות למידה ובבתי ספר בחינוך המיוחד.

 

תנאי קבלה

 

  • מכללת לוינסקי: על מנת להתקבל ללימודי תואר שני בחינוך מוסיקלי במכללת לוינסקי יש להציג תעודת בוגר תואר ראשון ותעודת הוראה בתחומים הרלוונטיים לחינוך מוסיקלי. כמו כן, על המועמדים להציג ציון ממוצע של 80 לפחות מלימודי התואר הראשון ולהיות בעלי ניסיון של שלוש שנות הוראה לפחות. בנוסף, יש לשלוט באנגלית ברמה מספקת לקראת קריאה של מאמרים מדעיים ולעבור את ועדת הקבלה.

 

  • אוניברסיטת בר אילן: על מנת להתקבל ללימודי תרפיה במוסיקה באוניברסיטת בר אילן יש לעמוד בשלושה קריטריונים:
     - הצגת תואר ראשון במוסיקה/מוסיקולוגיה כתחום ראשי ופסיכולוגיה כתחום משני.
     - בוגרי תואר ראשון במדעי החברה ללא תואר במוסיקה אך בעלי רקע מוסיקלי יידרשו להשלמות.
     - כמו כן, לאלו שאין ברשותם תואר בפסיכולוגיה תידרש גם השלמת קורסים.
     - ידע בנגינה על פסנתר ועל כלי נוסף
     - ריאיון אישי הכולל מבחן ביצוע בנגינה

 

  • אוניברסיטת חיפה מעמידה את הדרישות הבאות ללימודי תרפיה במוסיקה:
     - תואר בוגר ממוסד אקדמי עם ציון סופי של לפחות 85
     - בחינת כניסה באנגלית בציון של 75 לפחות
     - הצהרת כוונות
     - ריאיון אישי
     - המלצות מגורם אקדמי

 

שכר לימוד

 

שכר הלימודים באוניברסיטאות שצוינו קודם ובמכללת לוינסקי הינו שכר לימוד אוניברסיטאי והוא נקבע מדי שנה על ידי משרד החינוך. בשנת תשע"א עמד שכר הלימוד לתואר שני בתכנית לימודים מלאה על 12,866 ₪. השלמות אינן נכללות בתכנית הלימודים המלאה.

 

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי התוכנית לתואר שני יוכלו להתמקצע במשרות ההוראה שלהם כמורים בכירים למוסיקה בגני הילדים ובבתי הספר וליישם את הנלמד. כמו כן, עומדות בפניהם אפשרויות קידום כמורים וכמנהלים בקונסרבטוריונים עירוניים ובבתי ספר פרטיים למוסיקה. אופציות המחקר פתוחות בפני המבקשים להתמקצע בשדה האקדמי ובחובן טמונה גם ההזמנות לעסוק בהוראה של התחום.

 

מלגות כערוץ מועדף למימון התואר

 

קיימות מלגות רבות מסוגים שונים למימון התואר. המלגות מחולקות לפי קריטריונים שונים. בין הקריטריונים ניתן למנות מצוינות אקדמית, מגורים באזורי פריפריה, רישום מוקדם למוסד הלימודים, מצב סוציו-אקונומי, עידוד מחקר של תחום או נושא נבחר, השתתפות בפרויקטים חברתיים או השתייכות לקבוצה עדתית המוגדרת לפי החלטות מנהלי קרן המלגות. ישנן עמותות וקרנות חיצוניות וכן מלגות פנימיות מטעם המוסד האקדמי עצמו.

 

הנה רשימה חלקית של קרנות המלגות המרכזיות:

  • תכנית פר"ח ותכנית סחל"ב - במסגרתן יחנכו וילמדו הסטודנטים תלמידים מרקעים שונים. גובה המלגה הינו כמחצית משכר הלימוד האוניברסיטאי לשנת לימודים. יש לברר בקרן המלגות הספציפית את סכום המלגה העדכני.
  • קרן איס"ף מעוניינת לעודד מצוינות אקדמית של סטודנטים ממעמד כלכלי-חברתי נמוך יחסית. הסטודנטים יעבירו שיעורים פרטיים לתלמידים מתקשים וישתתפו בימי עיון הקשורים לחברה הישראלית. גובה המלגה עשוי להגיע לשכר לימוד שנתי מלא!
  • מלגות נוספות ניתנות מטעם מפעל הפיס, חברת "לאומי קארד" ומטעם הרשויות המקומיות. 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בחינוך מוסיקלי?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בחינוך מוסיקלי?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני בחינוך מוסיקלי
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בחינוך מוסיקלי - תכנית הלימודים