קורסי טיפול לשיקום בענף בריאות הנפש בקריה האקדמית אונו

רוצה לדעת על לימודים בנושאי קורסים בפסיכולוגיה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על קורסי בריאות הנפש - הקריה האקדמית אונו.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורסים בבריאות הנפש בקריה האקדמית אונו

 

המסלול אינו פעיל

 

מתמודדים ומשתלבים

 

אנשים המתמודדים עם מגבלות פסיכיאטריות, יכולים בעזרת סיוע נכון ויעיל להשתלב בקהילה ולנהל חיים איכותיים. למידה וידע הם כלים חשובים בתהליך השיקומי, הן עבור המטפלים והן עבור המטופלים. בית הספר הארצי לשיקום והחלמה בקריה האקדמית אונו, מציע קורסים עדכניים ותכניות הכשרה עשירות, המיועדים לאנשי מקצועות הטיפול, למתמודדים עם בעיות נפשיות ולבני משפחתם.

 

על בית הספר לשיקום בתחום בריאות הנפש

 

בית הספר הוקם בשנת 2011, והוא פועל בשיתוף עם האגף לבריאות הנפש ומשרד הבריאות, לפיתוח קורסים בטיפול ומערכי הדרכה בתחום השיקום וההחלמה. יש לו שלושה מוקדי פעילות - בקמפוס הקריה האקדמית אונו, בחיפה ובבאר שבע. בעבר התקיימו הכשרות ממוקדות לעובדי הדיור הנתמך, למרפאים בעיסוק בקופת חולים כללית ולעובדי משרד הרווחה. קבוצות עובדים נוספות מוזמנות להתארגן ולפנות לבית הספר לשם קבלת הכשרה והדרכה.

 

על מנהלת בית הספר

 

מנהלת בית הספר לשיקום בריאות הנפש היא דוקטור בעלת תארים מתקדמים בריפוי בעיסוק, בבריאות תעסוקתית ובפסיכיאטריה מטעם הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב. יש לה ניסיון קליני עשיר, הכולל בין היתר, הנחייה של צוותי שיקום בבתי חולים פסיכיאטריים מרכזיים בארץ ומתן ייעוץ ביחידה להערכה ואבחון דינאמי. כמו כן, היא חברה בארגונים בתחומי השיקום הפסיכוסוציאלי והריפוי בעיסוק, ופעלה רבות למען קידום חוקים לסיוע השתלבותם של נפגעי נפש באקדמיה ובחברה.

 

על הלימודים בבית הספר

 

בית הספר מציע הכשרות וקבוצות הדרכה לבעלי תפקידים במערך השיקומי בענף בריאות הנפש. כמו כן, קיימים קורסים המתאימים להורים ולבני משפחה של בעלי מוגבלויות נפשיות, המעוניינים ללמוד כיצד לשפר את התקשורת בבית ולהתנהל בתבונה מול מערכות הרווחה והבריאות. בנוסף, בבית הספר מכשירים נפגעי נפש לעבודה כנותני שירות במערך השיקום. ישנן גם סדנאות ממוקדות בתחומי זוגיות ומיניות, חברה והדרכה בגישת הכוחות.

 

בין המסלולים האפשריים

 

הכשרות למדריכי שיקום - הקורס הבסיסי מתאים למדריכי שיקום, לסומכים ולחונכים בפועל, והוא מתפרש על פני 17 מפגשים. בנוסף קיים קורס מתקדם, הכולל 13 מפגשים, וכן תכנית סופרוויז'ן בת 18 מפגשים, המיועדת לבוגרי תואר ראשון במקצועות טיפוליים עם ניסיון של שנתיים לפחות בעבודת שיקום.

 

הכשרות למנהלים במערך השיקום - במהלך ההכשרה הסטודנטים נחשפים לגישות שונות בשיקום שילוב והחלמה, הם רוכשים טכניקות לניהול צוותים, מפתחים תכניות פעולה המשלבות טכנולוגיות והתערבויות חדשניות, ומיישמים אותן במסגרת עבודתם. ההכשרה למנהלי יחידות שיקום כוללת 24 מפגשים, בני שש שעות אקדמיות כל אחד, וקיים קורס למנהלים מקצועיים בארגונים ויחידות שיקום, המתפרש על פני 18 מפגשים המתקיימים אחת לשבועיים.

 

טיפול בגישה קוגניטיבית דינאמית (DCI) - ההכשרה מקנה למשתתפיה כלים תיאורטיים ויישומיים בתחומי הטיפול והשיקום. המשתתפים מפתחים מיומנות בתיווך, ומתנסים בכלי האבחון הקוגניטיביים דינמיים. הקורס מיועד לאנשי מקצוע בעלי ניסיון טיפולי או שיקומי של שנתיים לפחות בעבודה עם אנשים בעלי מוגבלויות. הקורס נלמד בהיקף של 140 שעות אקדמיות, המתפרשות על פני 25 מפגשים. קראו גם על קורס CBT לטיפול קוגניטיבי התנהגותי.

 

קורס קשת להדרכת הורים, בני משפחה ומטפלים – הקורס מיועד לקרובי משפחה של אנשים בעלי נכות נפשית, המעוניינים ללמוד כיצד לשפר את התקשורת ואת איכות החיים בתוך חיי המשפחה. הקורס מתפרש על פני 15 מפגשים, כאשר כל פגישה אורכת כארבע שעות אקדמיות. במהלך הקורס המשתתפים מבינים את עקרונות התפישה הקוגניטיבית דינאמית, ונחשפים אל עקרונות גישת התיווך. בין סגל המנחים של הקורס תוכלו לפגוש גם מנחה שהוא עמית הורה.

 

אלה הם רק כמה מן הקורסים המקצועיים המוצעים במקום.
 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: לימודי תעודה והמשך בקריה האקדמית אונו

עוד מסלולי לימוד - הקריה האקדמית אונו - לימודי תעודה והמשך

כלים שיעזרו לך לבחור