חסרה לי בגרות במתמטיקה לבגרות מלאה, אך הבגרות עצמה לא גבוהה בכל מקרה ולכן לא שווה לי להשלים אותה. לכן, חשבתי על אופציית המכינה. אך התואר שאני מעוניין ללמוד דורש ממוצע של 97 בסיום המכינה, שזה גבוה. אציין שכל המקצועות הנדרשים במכינה מלבד מתמטיקה, אני מאוד חזק בהם ומתמצא בהם. השאלה האם זה לא הימור גדול מדי, שכן הכניסה למכינה תדרוש ממני, בין היתר, להעתיק מגורים.
כשתוכנית ב' שלי למקרה והציון הממוצע לא יספיק לי, הוא ללמוד במוסד אחר דרך אפיק מעבר(בעזרת המתמטיקה שאלמד במכינה וכרגע לא חזקה אצלי מספיק), אך גם זה לא אידיאלי שכן ללמוד לבד בפתוחה זה קשה ועלול לדרוש ממני מעבר מהמקום שכבר עברתי אליו לצורך המכינה. מבחינת אווירה סטודנטיאלית והמוסד של המכינה אני מאוד מעוניין להיות שם(במוסד בו אני שוקל לעשות מכינה), אבל אלו לא שיקולים מעשיים אלא רצונות פחות רלוונטיים לשיקול קר בנושא. מצד שני, כמישהו שהבגרות שלו לא מספיקה גם למכללות(טובות), אני מתקשה לחשוב על אופציה טובה יותר אם אני רוצה תואר במוסד נחשב. מה לדעתכן עליי לעשות?
ש
שיר בלעש - יועצת לימודים
קבלה למכללה
שלום,
תהליך הקבלה ללימודים הוא לא קל עבור הרבה אנשים. אני בעצמי, בטרם הקבלה ללימודים עשיתי מכינה תובענית מאוד של שנה כדי להתקבל לתואר שרציתי, וכל זאת כשאני בכלל לא יודעת אם אצליח לקבל את הציון הנדרש. מבינה לליבך בסיטואציה ואת ההתלבטות.
בכל מקרה, נשמע לי ששתי האופציות לא רעות בכלל. היתרונות במכינה, בעיני, הן ההכנה לחיים הסטודנטיאלים, החיזוק בקורסי הליבה שתצטרך לעבור בתואר הראשון וכמובן המסגרת שעשויה לפתח אותך מאוד ולעזור לך להתקדם בתחומים שבהם אתה חלש.
מצד שני, נשמע שיש באפשרותך להתחיל ללמוד כבר השנה. אומנם לא במוסד שרצית אבל כחלק מאפיק המעבר, זה יהיה המצב רק בשנה הראשונה. חשוב לי לציין שהיעדר המסגרת אכן מהווה איום עבור אנשים רבים אבל חשוב לזכור שגם באוניברסיטה הפתוחה יש הרצאות פרונטליות/קבוצות וואטסאפ וקבוצות למידה שדרכן כן תוכל להרגיש את האווירה הסטודנטיאלית, גם אם ברמה קצת אחרת.
ממליצה לך לנסות ולממצוא סטודנטים משני המסלולים - סטודנטים של המכינה וסטודנטים מהפתוחה שלומדים באפיקי המעבר ולקבל השראה מהחוויה שלהם לגבי מהלך הלימודים על מנת לחדד מעט את כיווני המחשבה שלך.
אני בטוחה שבסופו של דבר תגיע להחלטה שתתאים לך ביותר,