שלום. אני מחפש לעשות שינוי קריירה. עבדתי שנתיים כקופירייטר במשרד פרסום מהגדולים בארץ ועכשיו אני מחפש כיוון יותר שפוי, מבחינת שעות ועם שכר יותר מתגמל. האם לדעתך ניתן לעשות שינוי לאזור של שיווק ומרקום ללא צורך בלימודים נוספים? כמובן, שיש לי ידע רב בשיווק, אסטרטגיה ופרסום לאחר שעבדתי על קמפיינים של החברות הגדולות במשק. ואם כן, אני מתלבש בין מנהל שיווק לבין מרקום. החלק המעניין אותי יותר הוא אסטרטגיה. ושאלה נוספת, האם באמת ישנן שעות שפויות יותר בתחומים אלו (בסביבות ה-8 עד 17), כמובן שתלוי בגודל המשרד? תודה.
ש
שני יונגר
עבודה בתחום השיווק וניהול השיווק
שלום סער,
בהחלט שעות העבודה בתחום השיווק והניהול בשיווק הן שפויות יותר. עולם הפרסום ידוע כעולם בעל שעות עבודה מטורפות. השחיקה בתחום מאוד גבוהה לאור העובדה הזו ואני בהחלט מבינה את הרצון שלך בעבודה בשעות עבודה מסודרות ולא סביב השעון ובהתאם לגחמות ודרישות של הלקוחות.
אני מאמינה כי הכישורים שלך בחלט מתאימים, רק בקש הדרכה מאדם מקצועי בתחום כ"א אשר ידריך אותך איך להתאים את קורות החיים והמכתבים המקדימים כדי שמעסיקים יתעניינו בך בצורה מיוחדת. עצם העובדה ששרדת שנתיים בתפקיד קופירייטר אומרת עליך המון כעובד.
מקווה שתצא לדרך חדשה ורגועה יותר במהרה.
בברכה, שני
ס
סער
הי שני
תודה על התשובה שני, אם אשפר לשאול עוד שאלות בבקשה. לאיזה תפקיד אני מתאים (מרקום\תקשורת שיווקית, מנהל מותג, עוזר שיווק)?החלק המעניין אותי יותר הוא אסטרטגיה. איזה תפקיד מבינהם בעל השכר המתגמל ביותר? איזה בעל השעות השפויות ביותר? ושאלה נוספת, האם באמת ישנן שעות שפויות יותר בתחומים אלו (בסביבות ה-8 עד 17)? כלומר, מתי לרוב מתחילים לעבוד ומתי מסיימים בד"כ? האם זה תלוי גודל המשרד? הענף (חברות כמו אסם ותנובה או חברות דיגיטל והיי טק או נדל"ן וכו')? תודה רבה. כל עזרה תתקבל בברכה.
ש
שני יונגר
שינוי כיוון לתחום השיווק או MARCOM
שלום סער,
בתור מי שעסק בקופירייטינג תוכל לעבוד גם בתחום המרקום (הכתיבה השיווקית), עוזר למנהל שיווק. כדי להגיע לתחום האסטרטגיה השיווקית כמו ניהול מותג יהיה עליך לעבוד בתפקיד עוזר למנהל שיווק או בתפקיד זוטר אחר הנוגע לתחום ניהול המותג בארגון. כי לניהול מותג צריך ברוב המקרים ניסיון בתחום הזה או בתחומי שיווק בכלל. מה שעשית כקופירייטר יותר קשור לכיתה השיווקית ולא לבניית האסטרטגיה השיווקית ועובדת מנהל השיווק. אך אני בטוחה שאתה מכיר את העבודה כי בוודאי עבדת עם מנהלי שיווק ביום יום שלך.
אני חושבת שאולי כדאי שתפנה לתחום המרקום, שם אתה יכול להתחיל איפול מתפקידים שאינם תפקידים התחלתיים (בתנאי שאת שולט בשפה האנגלית ברמה גבוהה) שם גם שעות העבודה לרוב מסודרות וגם יש אפשרות להשתכר יפה מאוד. השאלה היא האם אתה רוצה להישאר בנישה של הכתיבה או שאתה רוצה לעבור לתחום אחר. המחיר למעבר לתחום אחר הוא גם ירידה משמעותית בשכר (עוזר למנהל שיווק מרוויח בערך 6 בחודש) וגם דורש להתחיל הכל מההתחלה.
אם תעבוד בחברה מספיק גדולה תגדיל את סיכוייך לשנות כיוון לתחום האסטרטגיה השיווקית או הפיתוח העסקי.
שעות העבודה בתחומים הללו בהחלט יכולות להיות נוחות יותר. גם אם לא מ 8-17 אז מ 9-18. בין היתר זה תלוי גם באופי החברה וגודלה.
מקווה שעניתי על שאלותיך.
בברכה, שני
ס
סער
תודה שני
תודה על התשובות. אני אשמח לשאול עוד שאלות אם זה בסדר.
1. איזה תפקידים ישנם בשיווק? קלאסי? דיגיטל?
2. האם יש הבדלים בין שיווק בהייטק/ דיגיטל לבין שיווק רגיל? ובין ענפים אחרים? אופי העבודה לחוץ יותר? בשכר? בשעות העבודה? באפשרויות הקידום?
3. מה המשמעות של גודל הארגון? בשכר? בשעות? באפשרויות הקידום? במגוון התפקידים?
4. ככל שאתה מתקדם כך אתה עובד יותר שעות? האם יש נחלה בתפקידים גדולים יותר? או בארגונים קטנים יותר?
5. איזה תפקיד מתאים לי? אני אוהב שטח, אסטרטגיה וניתוח תובנות צרכן.
6. אילו תפקידים הם תפקידים ראשוניים? האם אני עומד בדרישות?