שלום שני, אני נמצאת בצומת דרכים בחיי ואשמח לעצתך המקצועית- אני בת 28 עם BA בתקשורת וניהול. מאז סיום התואר השתלבתי בעיקר בהפקות טלויזיה וקולנוע בתפקידים זוטרים (מתאמת הפקה, עוזרת הפקה וכו'). הבנתי שאין לי שאיפה להתקדם לתפקידי הפקה בכירים, בוודאי שלא בטלוויזיה (לגבי קולנוע אני לא בטוחה, אך בכל מקרה יש מעט מאוד עבודה בתחום הזה), וגם תחום התוכן/תחקיר טלוויזיוני לא מושך אותי במיוחד (ניסיתי קצת גם את זה). נכנסתי ללחץ כי לפתע הבנתי שאין לי ממש מקצוע אלא מעיין תואר רחב ולא ברור, והבנתי שאני רוצה לעשות איזשהו קורס מקצועי שיתן לי כיוון יותר ממוקד לעבודה. לאחרונה התחלתי לקרוא קצת על שיווק ותקשורת שיווקית ("מרקום") בפרט והנושא נראה לי מעניין. חיפשתי באינטרנט קורס מקצועי בתחום אך כל תוצאות החיפוש הובילו לתואר בתקשורת או קורסים בפרסום. האם קיים קורס בנושא? או אולי את יכולה להמליץ לי על קורס אחר שיכול להעשיר אותי ולמקצע אותי בכיוון מסויים בתוך "עולם התקשורת" הלא ברור? יש לציין שפרסום (קופירייטינג וכו') לא מושך אותי, וכן שאני לא רוצה להיכנס כרגע למסלול לימודים של תואר נוסף כדי לא "לבזבז" עוד 3-4 שנים. אשמח מאוד גם לתגובות מאנשים שלמדו/עובדים בתחום התקשורת השיווקים
המון תודה מראש ויום טוב :)
ש
שני יונגר
זה בדיוק הזמן לשינוי
שלום ענת,
אני בהחלט מכירה את המצב שאת נמצאת בו. רבים לאחר מספר שנות עבודה לאחר התואר הראשון רוצים לשנות תחום ומבינים כי התואר האקדמי בידים הוא אינו מקצוע. לגבי תחום השיווק, זהוא בהחלט תחום מקצוע לכל דבר אך אין גם בו תעודה וחשוב שתקחי זאת בחשבון. מה שנכון לומר עליו הוא שאין בו ממש קורסים המכשירים לעבודת מרקום אבל כן יש קורסים המקבילים לעבודת המרקום שאפרט לך אותם כבר.
מה אני מציעה לך לא לעשות זה תואר נוסף, זה לא ישנה דבר מבחינתך כי אינך רוצה לשנות כיוון לחלוטין.
בתחום השיווק בעיקר מחפשים אנשי עבודה המוכנים להשקיע לעבוד קשה . אינני יודעת אם את מכירה את תחום המרקום הכולל בתוכו כתיבה לאתרים, הכנת מצגות, כתיבה שיווקית ועוד.
מה שכן תוכלי למצוא הם הקורסים הבאים: קורס כתיבה שיווקית, קורסים בגרפיקה לאתרי אינטרנט, שיווק רשתי, SEO ועוד.
אני רוצה להציע לך ראשית לחפש עבודה כעוזרת למנהלת שיווק או כרכזת שיווק, הרי צריך להתחיל מלמטה, ובנוסף את וודאי תראי תוך כדי חיפושי העבודה מהם הקורסים , הידע או הניסיון הדרוש כדי לעבוד בתחום המרקום. למעשה אפשר להכנס לתחום באותה הצורה שנכנסת לתחום שעבד בו עד היום, כלומר להתחיל ממשהו קטן ולצמחו ממנו.
היתרון המשמעותי שלך הוא בניסיון העבודה שלך, זה המון כי יש לך הוכחות למי את ומה את ותוכלי ללכת לראיונות עבודה בתחום השיווק במטרה לשנו כיוון, זה מאוד מוערך על-ידי מעסיקים.
דבר אחרון, שלא אוהבים לדבר עליו, את מחפשת שינוי בדיוק בזמן, לאישה עם ילדים קשה לשנות כיוון ולהתחיל תחום חדש ואני מניחה שאת עוד לפני. זה לא פוליטקלי קורקט, אבל נכון. זה בדיוק הזמן, לכי על זה בכל הכוח! ואל תתפשרי על החברה בה תעבדי.