הי טענו בפני כבר רבות שהסימולציות לא בדיוק משקפות את הציון האמיתי..אך אצלי היה פער משמעותי כ"כ.. ברוב הסימולציות שעשיתי קיבלתי בסיביבות ה600 ..ובמבחן- (היתה לי הרגשה רעה בסיומו) 436 שזה הציון המחפיר ביותר עלי אדמות , אני ממש שבורה מזה ומפחדת שהדבר יחזור על עצמו..מה עושים? שמעתי שאם משפרים מעל 100 נק' ,המרכז הארצי לא מקבל ומזמין לבחינה חוזרת (ואני חייבת לעבור מעל 600) , מה אתה יודע על כך? אם אפשר עצה לחלק האנגלית: איך לומדים אליו? האם אפשר לשנות משהו בחודשיים? ועוד שאלה אחרונה: האם הפסיכומטרי משקף מנת משכל (איי קיו)? (סליחה על האורך והשתפכות..)
מ
מר צחי בינשטוק
סימולציה ומבחן
היי נועה,
א. איני יודע לאיזה סימולציות את מתכוונת. הסימולציות של המרכז הארצי בהחלט משקפות את המבחן האמיתי, שכן הן 6 הפרקים האמיתיים שהופיעו אצל חלק מהנבחנים במועד הרלוונטי. מנסיוני, הפער בין הציון הממוצע של התלמידים בסימולציות אלו לציון האמיתי קטן מאוד. פער כפי שציינת בין ציונייך בסימולציות לציון האמיתי הוא נדיר ביותר. האם היו אלו סיולציות של המרכז הארצי או של בית הספר בו למדת?
436 אינו הציון המחפיר ביותר עלי אדמות. כפי שיצא לי לא מעט לומר לאחרונה (במסגרת פורום זה). יש לא מעט נבחנים שנתקפים בהלם פסיכומטרי במהלך הקורס/המבחן הראשון ומשפרים בצורה ניכרת את ציונם בפעם השניה. לנשום עמוק, הכל יבוא על מקומו בשלום. :) כאשר לומדים למבחן בפעם השנייה, מתמודדים עם משהו שכבר יודעים כיצד הוא נראה, במה להתקד ובקיצור מהן הנקודות החלשות שאותן עלינו לשפר, ולמעשה עושים חזרה על משהו שכבר מוכר לנו.
ב. מנסיון. אני משוכנע שאפשר לשפר המון את רמת האנגלית במהלך חודשיים. קצת קשה לתת הדרכה לשיפור אנגלית באמצעות פורום זה ועוד מבלי להכירך שכן לעיתים יש בעיות ספציפיות שמונעות מאיתנו לשפר, כמו לדוגמה, הגייה לא נכונה של מילים המונעת מאיתנול להבינן, אבל 'בגדול': אני מאמין בקריאת מאמרים ולא בקריאת ספרים באנגלית. במבחן מבקשים ממך לקרוא קטע קצר ולא ספר. אוצר המילים של ספר חוזר על עצמו. קריאת ספר זה משימה גדולה ומפחידה מדי עבורנו.
נסי למצוא מקורות מידע שמתאימים לרמתך. נסי להבין את נושאי המאמרים מבלי לפרש את המילים הלא מוכרות תוך כדי קריאת המאמר. אני בטוח שקריאה של 2-3 מאמרים ביום + למידה של אוצר מילים תשפר את רמת האנגלית שלך פלאים.
ג. השיפור שבגינו נבחן מוזמן לבחינה חוזרת הוא 150 נקודות ומעלה.
ד. רמת אינטליגנציה היא פחות או יותר קבועה. אני משוכנע ששנינו מכירים המון אנשים ששיפרו בצורה ניכרת את ציונם.. המרכז הארצי עצמו מעיד על המבחן כי הוא אינו בא לשקף רמת אינט' כי אם לחזות את סיכויי ההצלחה בלימודים אקדמיים.
בהצלחה, צחי
נ
נועה
תודה על התשובה המפורטת ו...
א. שוב תודה על התשובה והעידוד ב.מה בדיוק זה הזימון החוזר? ממש כמו הפסיכומטרי עצמו? ויש מצב שלא עוברים אותו?
אגב, הסימולציות הטובות שלי דווקא היו ממבחני פסיכומטרי של המבחן הארצי..(מה שהכי מפליא, שהיום כעבור חודשיים מהמבחן (שלא נגעתי בחומר), עשיתי את אותו מבחן וחישבתי כ570..)
מ
מר צחי בינשטוק
סימולציות
היי נועה,
אין בעד מה. הזימון החוזר הוא לפסיכומטרי מלא אותו עלייך לעשות בירושלים, במרכז הארצי. אני באופן אישי שלחתי עשרות רבות של תלמידים למבחן כזה ואיני מכיר אף תלמיד שציונו לא אושר. מטרת הזימון החוזר היא 'לתפוש' את אותם מקרים שבהם שיפור הציון הוא בגלל רמאות (מישהו שנבחן עבור מישהו אחר).
זה אינו מפתיע שגם חודשיים אחרי את 'מסתובבת' באותו איזור של ציונים. נראה לי שהירידה הדרמטית בציון שלך הייתה יותר ענין מנטלי מאשר עניין של ידע, לא שיש לזלזל בכך אולם הייתי מתעודד במקומך, שכן זוהי הוכחה שמבחינת ידע את 'שווה' הרבה יותר מהציון שקיבלת.. בקיצור כל מה שנותר לך הוא לשנס מותניים ולגשת שוב, וכבפעם זו לשפר את הציון גם מעבר ל-600 אותו השגת בסימולציות ההן!