כיום חברה חיצונית מחברת את המבחנים החיצוניים החלקי מכונות, מכניקה טכנית, ועוד. לדעתי (והכל לכאורה ) מטרתם היום להקשות על הנבחנים, ולכן הם מחברים מבחנים קשים מאוד, ברמת מהנדס, אין ספק שהם אנשים מוכשרים ומלומדים, אך חיבור מבחן ברמה גבוהה מהנלמד, וללא מיקוד נועד לדבר אחד....הכנסה כספית על כל מבחן חוזר !!! כד שנכשל בבחינה , ניגש למועד ב' , ג' , ד' וכו'...ועל כל מבחן חוזר תשלום של 300 ש"ח. אחד ועוד אחד, המסקנה , הם מעוניינים להכשיל כדי להתפרנס. מדוע זה כך? למה אין הגינות ? מבחן אחרון שהיה ב"חלקי מכונות" מס' כתות שנבחנו כולם התלוננו על הקושי והרמה הגבוהה שלנלמדה, ואף המרצה היה המום מכך . האם קיים נושא ה- "פקטו"? אם כולם או רובם נכשלים?
ש
שני יונגר
רמת הקושי בבחינה
שלום שגיא,
לאור העובדה שהמרצה בקורס שלך לטענתך היה המום מרמת הקושי בבחינה, אולי שווה לבדוק את האמינות של החברה החיצונית. אין לי דרך לענות לך על מה הרמה הדרושה. האם ידוע לך על קושי של סטודנטים ממוסדות לימוד אחרים, בצורה כזו משמעותית?
הדרך היחידה שאני יכולה להציע לנסות ולהתמודד עם העניין במידה ויש כאן עניין משפטי, היא לנסות לברר מול עמותת "ישראל הוגנת" את הסוגיה. זה נשמע לי כמו עניין סבוך מאוד, אך הם אולי יוכלו לעזור לך ולחבריך.
בהצלחה! שני
ש
שגיא
תודה לכם שני, ואבי על תגובותיכם !!!
א
אבי
הנדסאי חשמל
נכון חברה חיצונית מחברת את המבחנים הטכנים בעיקר הפתרון היחיד להיתחשבות והוספה של כמה נקודות היא לדבר אם המרצה שישלח מכתב למה"ט שהמבחן היה קשה ברמתו והיו תרגילים שלא ניראו מעולם רק זה יעזור בהצלחה
ד
ד"ר יוכבד פנחסי אדיב
רמת קושי בבחינה
שלום לכולם, עניין רמת הקושי והפרקים המופיעים בבחינות ידוע למה"ט, מה"ט עבר לחברה חיצונית זו השנה הראשונה. יש בהחלט המון בעיות במבחנים שונים ובמגמות שונות. החשוב הוא שמרצה וראש המגמה יפנו למפקח המיקצוע בנוסף לאותו דו"ח אותו ממלאים לאחר הבחינה. שיהיה לכולם בהצלחה