שלום לך הדר, אני בת 25, נשואה+ 3 ילדים, בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד.. מעוניינת ללמוד משהו שקשור לאומנות, מוסיקה או דרמה עם החינוך (בגלל שכבר יש לי את התואר); ואני רוצה את התואר כקריירה מובטחת (שדרושה בשוק) ולא סתם תעודה! רוצה לעבוד ולהתפרנס ולהנות מעבודה שלי (מטעם שאני אוהבת את תחום האומנות בסוגיו). האם דרמה תרפיה זה מה שמתאים לי? או מה את מציעה לי? בתודה מראשששש עם המון אהבה
א
אלהאם
עוד משהו ששכחתי..
עוד משהו שלא אמרתי שגם מעניין אותי התמחות במחשבים לחינוך מיוחד; ואת התמחות בגיל הרך חינוך מיוחד.. אני אבודההה :(
ה
הדר גולדשמידט
מחשבים לחינוך מיוחד
אלהאם שוב שלום,
כאן את מעלה עשייה פרקטית יותר, הבדל משמעותי מתחום הדרמה תרפיה.. אלה נישות חזקות מאוד, עם דרישה שרק הולכת וגדלה בשוק. כמו כן ההתמחות בהן תדרוש ממך פחות משאבים אישיים ובכלל זמן התמחות וכניסה לעשייה זו.
כיוון שיש ברשותך תואר בחינוך מיוחד כל שתצטרכי זו הכשרה טכנולוגית, אולי גרפית ותוכלי לשלב את האומנות יחד עם הטכנולוגיה לילדים עם קשיי למידה.
מי כמוך יודעת שתחום החינוך מיוחד רק הולך ומתרחב משנה לשנה. יותר ויותר אנשים מכירים בעובדה שרבים לוקים במגבלות של קשב וריכוז ברמות כאלה ואחרות, הטכנולוגיה רק הולכת ומתרחבת, כך שלשלב בין השניים זה בהחלט צעד נבון!
אני ממליצה לך לבחון את תכני הלימוד הקיימים, בין אם לימודי מחשבים רגילים ו/או לימודי גרפיקה ועיצוב. את לא חייבת ללכת לתוכניות לימוד מלאות שמשלבות חינוך וטכנולוגיה, כיוון שאת כבר שם.. זה יקל עליך בהוצאה ובזמני ההתמחות.
אם את כבר היום מלמדת, נסי לבדוק במוסד בו את נמצאת היום מה ידרש ממך מצד ההנהלה לפתוח בשנה הבאה במגמה כזו.. בשלבים מתקדמים, לא בהרבה תוכלי לעסוק בזה גם לא במסגרות חינוכיות פורמאליות וככל שתעסקי בזה תצברי יותר ניסיון בהדרכה והוראה מתקנת ותוכלי לנכס עשייה שמגיעה לתרפיה מהכיוון הטכנולוגי.
מקווה ששפכתי אור, את מוזמנת להעלות כאן שאלות נוספות אם תשובותי לא מספקות.
אם יש לך נגישות למחשב את יכולה כבר עכשיו להתחיל להשתעשע עם הראיון, להרגיש מה מדבר אליך יותר ומה מרגיש לך נח ללמד.
א
אלהאם
ומי היעד שאתעסק איתו??
האם אני יכולה לעשות את זה כתואר שני? ומי היעד? בתי ספר/ גילאים.. והאם אני יכולה ללמוד תואר זה בכדי ללמד סטודנטים של תואר ראשון במכללה למשל..?! וגם חשוב לי שאם אני אלמד מחשבים לתלמידי חינוך מיוחד האם המשכורת שלי תהיה ברמת התואר?? כיוון שבעלי תואר שני יותר כבדיםם...
ה
הדר גולדשמידט
התפתחות בתחום החינוך
יש לך כמה אפשרויות ברמת האקדמיה: הקרוב ביותר הוא תואר שני ב- E-Learning אלטרנטיבות קרובות אחרות בחינוך במסלול לקויי למידה או בייעוץ חינוכי, אגב שלושת האפשרויות מתאימות לבעלי תואר ראשון בחינוך כך שעבורך זה יכול להוות כהמשך ישיר לתואר הראשון.
במידה ותבחרי באחת משתי האפשרויות האחרונות אני ממליצה ללמוד במקביל נישה במחשבים שאת מתחברת אליה והיתר תלוי בך..
אין לזה היום נישה ישירה באקדמיה ובעולם התעסוקה, ובמקרה הנוכחי טוב שכך.. תקדימי את השוק. (יש מכונים ואנשים פרטיים שעוסקים בזה, אבל זה עדיין במגמת פריחה יחסית) ויש לזה ביקוש!
תתחילי בבית ספר ומכאן השמיים הם הגבול, תוכלי ללמד מבוגרים, לעבוד עם אוכלוסיות מוגבלות ילדים או נערים דרך עמותות, ארגונים חברתיים או באופן עצמאי, יש הרבה מה ומול מי לעבוד פה.
תניחי כרגע ל"כבדות" בהכנסה של בעל תואר שני, את מתייחסת לנושא כמו שמשרד החינוך עושה, בצבירת נקודות זכות.. ברגע שתפרצי את האפשרות של לתת שירותים גם מחוץ לכותלי בית הספר, התמורה תראה בהתאם :)
דרמה תרפיה
אלהאם שלום, אענה כאן בנוגע לתחום האומנות ובשרשור השני אתייחס לתחום החינוך במחשבים.
לימודי דרמה תרפיה, מאוד מאתגרים, לומדים המון על פסיכולוגיה ודרכים יצירתיות לסייע לאנשים להפתח ולאפשר להם להתגבר על מכשולים אישיים ונפשיים.
ההכשרה כוללת התנסות בבתי חולים לבריאות הנפש ודורשת חוסן נפשי לא מבוטל! פה אני מדברת מניסיון, לא לכולם זה מתאים (עלי זה היה גדול..)
נושא האומנות נכנס כאן בשלבים מתקדמים יותר, אחרי ההכשרה והליווי הממושך תוכלי לפעול באופן יצירתי ולאפשר לנעזרים בך באופן יצירתי, בין אם בעזרת אומנות, דרמה בקבוצה או בטיפול של אחד על אחד.
עצם העשייה מתחברת ללב בהכרח ובהחלט חסרים אנשים איכותיים לעבודה עם נפגעי נפש קלים כקשים. זו דרך לא קצרה אבל אם כל מה שציינתי כאן לא הרתיע אותך, היא כנראה מנת חלקך :)