שלום, אני סטודנטית שנה ג' לחשבונאות ומערכות מידע. אני מתלבטת מאוד אם להמשיך לשנת השלמה ולגשת לבחינות מועצה כי תוך כדי הלימודים הסתבר לי שאני לא כל כך מתחברת לתחום.. אז יש לי כמה שאלות- 1) מה רואה חשבון עושה בתכלס בעבודה? 2) האם בתור רואה חשבון אפשר לעבוד גם בתחומים נוספים חוץ מביקורת דוחות ואז עדיף לי לגשת למבחנים ואחרי שאהיה רואת חשבון לעבור לתחום אחר? 3) האם כרגע, לאחר שיהיה לי תואר בחשבונאות ומע"מ יש תחומים שאני יכולה לעשות אליהם הסבה בקלות? לדוגמא מחשבים? ואם כן, אז איך ואיפה עושים את זה?
אני קצת אובדת עצות.. עזרתכם תעזור לי מאוד! תודה רבה!
ש
שני יונגר
עבודת הרו"ח
שלום פנינה,
שאלה מאוד מורכבת את שואלת בנוגע לעבודתו של הרו"ח. זאת כי כל רו"ח עושה דברים מעט שונים. יש העובדים בביקורות ויש העובדים בתחום המיסוי וכו'. בסופו של דבר עיקר העבודה היא אדמינסטרטיבית. זה נכון לרוב העבודות, אך אפשר גם למצוא בכך עניין.
אם לעבור לתחום אחר או להמשיך זו החלטה שלך. ולכן הכי חשוב זה למצוא סטאז'. כי בסטאז' תכירי את העבודה מקרוב.
כרו"ח תוכלי גם לעבוד בתחומים אחרים הקשורים בכספים, כך שלא כדאי לשלול מראש ולסגור לך אופציות.
לגבי הסבה, את מגיעה ממסלול בתחום הכספים, אז הסבה לתחום המחשבים זה לא פשוט לעשות. השאלה היא אם את יודעת מה את כן רוצה לעשות. אם את לא יודעת, אני ממליצה לך להישאר במסלול שהתחלת בו עד שתמצאי משהו יותר טוב. את עלולה להתחרט בעתיד על הוויתור הזה ואז כבר יהיה מאוד מידיי.