היי, יש לי תואר ראשון בלשון וספרות עברית ותעודת הוראה בלשון עברית. כרגע מתלבטת בלימודי המשך ההאם לפנות ללימודי טכנולוגיות בחינוך או לתחום הלקויות למידה(כלומר=תואר שני) או לימודי אסטרטגיות למידה. אני שואלת היכן אוכל לעבוד ולפתח את עצמי בכל אחד מן התחומים הללו? אדמצ לתשובה
נ
נועה חזן
בחירת מסלול לתואר שני
שלום יולי,
אחלק את התשובה לשלושה חלקים – חלק לכל מסלול לימודים כך שיהיה ברור מה האפשרויות בכל תחום. א. טכנולוגיות למידה – בוגרי לימודי תואר שני בטכנולוגיות בחינוך יכולים להמשיך בתפקידם ולהטמיע את מה שלמדו בכיתות הלימוד שלהם, לרכז את תחום הפיתוח הטכנולוגי בבית הספר או מוסד הלימודים בו הם עובדים, לבצע הדרכות למורים וצוותים בהתאם לטכנולוגיות שתבחרו להטמיע ועוד. מדובר בתחום שהחשיבות שלו עולה מידי שנה וכיום כבר ברור שאי אפשר להפריד בין הטכנולוגיות העדכניות ביותר וחינוך כך שמדובר בתחום נדרש למדי.
ב. לקויות למידה ואבחון דידקטי – בוגרי תואר שני באבחון דדיקטי ולקויות למידה יכולים להשתלב בתוך כיתות מיוחדות ומשולבות, לעבוד באופן פרטני עם קבוצות קטנות או בודדים, לבצע הדרכות להורים עם ילדים שיש להם לקויות למידה ועוד. יש היום ביקוש אדיר לאנשי חינוך המבינים ומתעסקים בתחום לקויות הלמידה היות וישנו שילוב במוסדות לימוד רבים בין כיתות רגילות ובהן תלמידים עם לקויות למידה ברמות שונות. בנוס, בגלל שהמודעות לנושא עלתה באופן משמעותי, הורים רבים מחפשים הכוונה והדרכה.
ג. אסטרטגיות למידה – מדובר בלימודי תעודה ולכן אני לא מרחיבה היות וציינת כי את מעוניינת בתואר שני. במידה ותהיי מעוניינת במידע על לימודי תעודה בתחום, פני אלינו ונעשה את המיטב כדי לסייע לך.