רוצה פרטים על תואר שני במשפטים ללא משפטנים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי משפטים ללא משפטנים

רוצה לדעת על תואר שני במשפטים ללא משפטנים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני במשפטים ללא משפטנים

 

מאת: ד"ר ענת רפופורט

 

אין ספק, כי בימינו, תואר ראשון כבר לא מהווה אמצעי מספק כדי להתפתח בעולם הקריירה התחרותי והמהיר. לפיכך, משמש התואר השני כלי חשוב עבור כל מי שמעוניין ליצור לעצמו הזדמנויות חדשות ואפשרויות לקידום. רבים יבחרו להמשיך בלימודיהם לתואר השני בתחום בו למדו לתואר הראשון, אך לא מעטים יפנו לכיוונים אחרים ומגוונים.

 

בחירה בלימודים מתקדמים, בתחום השונה מתחום התואר הראשון, מאפשרת לבוחרים בה את ההזדמנות לרכוש לעצמם ידע בנושאים שלא הכירו קודם לכן, ולפתוח לעצמם אפיקים חדשים. אפשרות מעניינת אשר קיימת כיום, לאלה המחפשים ללמוד לתואר מתקדם, היא תואר שני במשפטים ללא משפטנים.

 

קהל יעד

 

המסלול לתואר שני במשפטים מיועד לאלה אשר ידע משפטי יכול להועיל להם במקצוע בו הם עוסקים כגון כלכלנים, מנהלים, רואי חשבון, מתווכי נדל"ן, או לכל אלה אשר העולם המשפטי מושך ומסקרן אותם, וברצונם להעשיר את ידיעתם בנושא.

 

חשוב לציין, כי בעלי תואר זה אינם יכולים לעסוק בעריכת דין או מתן ייעוץ משפטי.

 

עבודה בפועל של בעלי תואר שני במשפטים ללא משפטנים


בניגוד לתואר הראשון במשפטים, תואר זה אינו מקנה מקצוע, אלא נועד לרכישת השכלה בתחום לבעלי רצון בהעשרה ובהתפתחות. ישנם בעלי מקצועות שונים שתואר שני יכול להועיל בעבודתם.


פסיכיאטרים ורופאים כגון רופא תעסוקתי או פתולוג אשר כותבים חוות דעת לבית משפט יכולים לקבל כלים שימושיים מתכנית התואר השני, שיקנה להם ידע כללי והתמצאות בהליכים משפטיים מגוונים. אותו הדבר נכון גם לגבי עובדים סוציאלים אשר מגישים תסקירים וחוות דעת לבית המשפט, בהם עובדים סוציאליים אשר עובדים בלשכת הרווחה ומטפלים במקרים של גירושים שחוות הדעת שלהם משפיעה על ההחלטה מי יהיה ההורה המשמורן. באותו האופן גם פסיכולוגים אשר כותבים חוות דעת לבית משפט, יכולים לרכוש ידע רב בתואר שני כזה.


מנהלי עסקים או חברות גדולות, יכולים להרוויח מרכישת ידע משפטי, כדי להתמצא בחוזים עליהם הם חתומים. כתבים לענייני פלילים ומשפט יכולים אף הם להיתרם מרכישת תואר המוסמך, כדי לדייק את סיקוריהם. קרימינולוגים, העובדים עם פושעים, יזכו בראייה רחבה יותר של המקרים בהם הם מטפלים, במידה וילמדו בתכנית זו.


מדענים או יזמים אשר מעוניינים לרשום פטנט עשויים להיתרם מלימודי תואר שני בהתמחות של עריכת פטנטים. גם מי ששואף לקריירה פוליטית או ציבורית ייתרם מהשכלה זו, כיוון שיהיה בקיא יותר בכל הנוגע למבנה מערכת החוק בישראל, כיצד חוקקו החוקים הקיימים וכיצד ראוי לנסח חוקים חדשים.


אקטיביסטים ופעילים חברתיים המעוניינים להקים עמותה או מתנדבים בעמותה, יכולים אף הם להרוויח מהשכלה משפטית, במידה והעמותה עוסקת בתחום אשר בא במגע עם החוק והמשפט בארץ.


תכונות הנחוצות למעוניינים ללמוד במסלול


נדרשת יכולת לימוד טובה, שכן ציוני התואר הראשון מהווים את תנאי הקבלה למסלול. כמו כן נדרשת יכולת לוגית - אנליטית כדי להבין את ההגיון שבחוקים ואת השלכותיהם. בנוסף, נדרשת גם יכולת ביטוי טובה בכתב, כדי להתנסח כהלכה בכתיבת העבודות והמבחנים.


כדי ללמוד תואר שני עם התמחות בתחום המסחרי נדרשת השכלה עסקית מתאימה. כדי להתמחות בתחום הפטנטים יש צורך ברקע מדעי או משיכה לתחומים אלו ויכולת ללמוד אותם באופן עצמאי.


תנאי ההעסקה ושכר


תנאי ההעסקה של בעלי תואר מוסמך זה לרוב אינם משתנים אם האדם עובד במגזר הפרטי. במגזר הציבורי ישנה תוספת שכר עבור מי שלמד לתואר שני.

 

 

היכן לומדים?

 

  • אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה) - מתקיימת תכנית מוסמך בתחום הטכנולוגיה והחדשנות העסקית, שבו יכולים אנשי מקצוע מענפים שונים ללמוד על השלכות טכנולוגיות על תחומי עיסוקם.

 

  • המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט (הוד השרון) - מוצעת תכנית לתואר ראשון בממשל ומשפט + תואר שני במשפט ללא משפטנים בתוך 3.5 שנים.

 

 

 

  • המסלול האקדמי המכללה למנהל (ראשון לציון) - הסטודנטים בתכנית יכולים להתמקד בתחום המסחרי והעסקי.

 

  • המכללה האקדמית נתניה - ניתן להשלים את התכנית בפרק זמן של כ - 14 חודשים.

 

  • המרכז האקדמי למשפט ולעסקים (רמת גן) - המסלול מוצע בהתמחות משפט וחברה.

 

  • אוניברסיטת חיפה - במסלול ה - MA ניתן להרחיב את הידע המקצועי בענפים כגון פלילי, דיני עבודה, מינהלי ועוד.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) - מוצעים שני מסלולים, האחד לבוגרי מדעי החברה והשני לבוגרי כלכלה, חשבונאות ומנהל עסקים.
  •  

חשוב לציין, כי תואר שני זה, אינו מאפשר עיסוק בעריכת דין. בנוסף, הלימודים במסלול אינם מוכרים כחלק מהחובות לתואר ראשון במשפטים.

 

מי אשר יהיה מעוניין, בתום לימודיו לתואר השני, לעסוק בעריכת דין או מתן ייעוץ משפטי, יוכל להצטרף למסלול המיוחד לתואר ראשון במשפטים, הקיים במכללת נתניה. מסלול זה מיועד לבוגרי תואר שני במשפטים ללא משפטנים מאוניברסיטת בר אילן, אורכו שנתיים, ובסופו ניתן לגשת להתמחות ובחינות הלשכה.

 

תנאי קבלה

 

תואר ראשון ממוסד לימודים אקדמי מוכר בארץ או בחו"ל, בממוצע ציונים של 80 ומעלה. מועמדים בעלי תואר ראשון מאוניברסיטה מחו"ל, מתבקשים להציג תרגום של תעודותיהם ממתורגמן מוסמך, ולצרף אישור משגרירות המדינה בה למדו המוכיחה את ערך התעודה. בנוסף, יידרשו להיבחן במבחן כניסה GMAT, GRE, כפי שמקובל בעולם.

 

 

בחירת קורסים

 

בוגרי תואר ראשון בכלכלה, מנהע"ס וחשבונאות יוכלו לבחור מתוך מגוון של קורסים שונים בתחומי המשפט המסחרי, המשפט המנהלי, דיני עבודה ודיני מיסים.

 

בוגרי תואר ראשון במדעי הרוח, מדעי החברה ומדעי היהדות יוכלו לבחור מתוך מגוון של קורסים שונים בתחומי המשפט הציבורי, דיני משפחה, דיני עבודה ודיני חוזים.

 

הלימודים הינם בהיקף של 56 נקודות זכות, ועל הסטודנטים מוטלת חובת השתתפות בקורסים המיוחדים לתכנית. בנוסף, עליהם לכתוב שתי עבודות סמינריוניות, מתוך ההיצע המוצג להם.

 

תנאי לסיום הלימודים במסלול זה הוא ממוצע ציונים של 75 לפחות.

 

משך הלימודים

 

הלימודים במסלול כוללים לרוב ארבעה סמסטרים הנלמדים ברצף. ברבים מבין המוסדות ניתן להשלים את התכנית בתוך פרק זמן של כשנה וחצי (בין 14 - 15 חודשים). במוסדות מסוימים אורך התכנית כשנתיים. לרוב המסלולים מתקיימים במתכונת המותאמת במיוחד לאנשים עובדים, בשעות הערב ובמספר מצומצם של ימים בשבוע.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני במשפטים ללא משפטנים?

רוצה לדעת יותר על תואר שני במשפטים ללא משפטנים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני במשפטים ללא משפטנים
שאלות הגולשים בנושא
השלמה למשפטים לבוגרי תואר שני למשפטים ללא משפטנים
תואר שני במשפטים ללא משפטנים בבר אילן
משפטים ללא משפטנים - אפשרויות תעסוקה
שוק העבודה לאחר תואר שני במשפטים ללא משפטנים
תואר שני במשפטים - ללא משפטנים
בר אילן או המכללה למנהל - תואר שני במשפטים ללא משפטנים
משפטים ללא משפטנים - מוכר בשוק העבודה?