רוצה פרטים על משפטים ועבודה סוציאלית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון במשפטים ועבודה סוציאלית

רוצה לדעת על משפטים ועבודה סוציאלית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי משפטים ועבודה סוציאלית לתואר ראשון

 

התוכנית המשולבת ללימודי משפטים ועבודה סוציאלית לתואר ראשון פותחה בעקבות ההבנה כי מדיניות הרווחה בזמננו, מקיימת קשר מהותי עם עולם החקיקה, על כן, יש צורך להכשיר עובדים בעלי בקיאות בשני התחומים. היתרון שבשילוב נובע משיתוף פעולה מועיל בין הפקולטה למשפטים ובית הספר לעבודה סוציאלית אשר מעניקים לסטודנטים ידע נרחב בשני התחומים, בדגש על מדיניות הרווחה בחברה ובמשפט הישראלי.

 

במהלך לימודי משפטים ועבודה סוציאלית הסטודנטים נחשפים למצוקות והצרכים של פרטים ומשפחות בקהילה, תוך היכרות עם סוגיות רלוונטיות בחוק הישראלי. בנוסף, ההשכלה הדו חוגית מאפשרת למשפטנים להשתלב בתחומים של ייצוג קטינים, דיני רווחה, זכויות של בעלי מוגבלויות קשישים וכדומה, במקביל סטודנטים שפונים לעבודה הסוציאלית יוכלו להשתמש בהשכלה המשפטית שרכשו במהלך התואר במסגרת הבנה מעמיקה של זכויות האוכלוסייה שאותם הם עתידים לשרת.

  

לעיתים, נוצאת חפיפה בין קורסים שונים הנלמדים בשני החוגים, על כן, כל סטודנט צריך להתאים את לימודיו באופן שבו יוכל להשתתף בקורסי החובה של התארים, בפרט בהכשרה המעשית המתבצעת בתחום העבודה הסוציאלית וכוללת עבודה מול אוכלוסיות מוחלשות. בוגרי התואר מדווחים כי השילוב בין שני התחומים הניבו תוצאות מרשימות, תוך שיתוף פעולה עם הסגל האקדמי והמנהלי אשר שואף להכשיר את דור העתיד של המשפטנים והעובדים הסוציאלים שיעצבו את מדיניות הרווחה הישראלית.

 

מה לומדים?

 

הסטודנטים לומדים קורסים משני החוגים. הם נחשפים לשיטות חקיקה ופסיקה ולסוגיות חברתיות רלוונטיות העולות מן הדין. כמו כן, הם מעמיקים בטכניקות התערבות לפרטים ולקהילות, בכלים להתמודדות עם משברים, לסוגיות של אי שוויון ופערים חברתיים ועוד. 

 

 

נושאי הלימוד

 

הלימודים כוללים מגוון רחב של קורסי חובה ובחירה, להלן רשימה של קורסים לדוגמא:

 

  • תורת המשפט
  • אתיקה מקצועית
  • שיטות התערבות
  • מבוא לסוציולוגיה
  • דיני משפחה וירושה
  • יסודות בכלכלה למשפטנים
  • מערך שירותי הרווחה במדינת ישראל
  • היבטים חוקיים של עבודה סוציאלית בישראל
  • ועוד

 

כמה זמן לומדים?

 

אורך הלימודים במסלול המשולב נע בין ארבע שנים לארבע שנים וחצי. הסטודנטים לומדים בדרך כלל במסלול יום. הלימודים משלבים קורסי חובה ובחירה יחד עם קליניקות, סדנאות והתנסויות מעשיות בשטח.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

כדי להתקבל למסלול המועמדים נדרשים לעמוד בדריושת הבאות:

 

  • ציון משוקלל הכולל ציון פסיכומטרי וממוצע תעודת הבגרות של 680 ומעלה
  • בחלק מן המוסדות מתקיים גם ראיון קבלה אישי

 

איזו תעודה מקבלים?

 

בסיום התכנית מוענקת לבוגרים תואר ראשון LL.B במשפטים ותואר ראשון B.A בעבודה סוציאלית. בוגרים המעוניינים לעסוק כעורכי דין נדרשים להשלים שנת התמחות מעשית ולאחריה לגשת לבחינות לשכת עורכי הדין. בוגרים אשר יעברו בהצלחה את בחינות הלשכה יקבלו רשיון לעסוק כעורכי דין.

 

 

היכן לומדים?

 

  • אוניברסיטת חיפה: התואר הכפול שמוצע באוניברסיטת חיפה מאפשר לסטודנטים להעמיק את הידע שברשותם בנוגע לייצוג אוכלוסיות שונות כגון קטינים, קשישים, אנשים עם מוגבלויות ומעגלים נוספים בעולם הרווחה.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים): באוניברסיטה מתקיימת תכנית משותפת ללימודי משפטים ועבודה סוציאלית. יש אפשרות להתקבל אליה בתחילת השנה השנייה לתואר ולסטודנטים מצטיינים כבר בשנה א'.
     
  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): באוניברסיטת בר אילן מציעים תכנית משולבת לתואר ראשון, שבה שני המקצועות נלמדים במתכונת מורחבת. אורך הלימודים ארבע שנים. 

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בוגרי התואר אשר סיימו את ההתמחות המעשית במשפטים ועברו בהצלחה את בחינות לשכת עורכי הדין יוכלו לעסוק בעריכת דין ולייצג לקוחות בתחומים הקשורים לרווחה כגון אנשים עם מוגבלות, ייצוג קטינים, ייצוג קשישים, עבודה בעמותות הפעולות בנושאים חברתיים, ייצוג אנשים עם בעיות כלכליות, ייצוג נכי צה"ל וכן, לעסוק כעובדים סוציאלים תוך הבנה מעמיקה בזכויותם של אוכלוסיות אלה.

 

בנוסף, הבוגרים יכולים להמשיך ללימודי תואר שני באחד מן התחומים הללו ולהעמיק את ידעותיהם ולרכוש כלים מקצועיים ומחקרים נוספים.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על משפטים ועבודה סוציאלית?

רוצה לדעת יותר על משפטים ועבודה סוציאלית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד משפטים ועבודה סוציאלית
שאלות הגולשים בנושא
התלבטות - משפטים או עבודה סוציאלית?
שילוב בין לימודי משפטים ועבודה סוציאלית/פסיכולוגיה
לימודי משפטים עם מנהל עסקים או עבודה סוציאלית?
היכן ניתן ללמוד משפטים ועבודה סוציאלית?
קבלה ללימודי משפטים ועבודה סוציאלית
משפטים ועבודה סוציאלית בחיפה - מה הסכם הנדרש?
חייב פסיכומטרי למשפטים ועבודה סוציאלית?