רוצה פרטים על כלכלה ומדעי המדינה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי כלכלה ומדעי המדינה

רוצה לדעת על כלכלה ומדעי המדינה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי כלכלה ומדעי המדינה

 

תחום הכלכלה ותחום מדעי המדינה הם שני תחומים מרתקים מעולמות קרובים. שני תחומי הלימוד משיקים אחד לשני ומשתייכים לפקולטת מדעי החברה.

 

המטרה העיקרית של הלימודים לתואר ראשון במסלול זה היא להכשיר אנשי מקצוע איכותיים בתחומים הללו. התואר המשולב מקנה כלים מגוונים בשני העולמות הללו ומאפשר לבוגרים להמשיך לתארים מתקדמים באחד משני התחומים או להשתלב בשוק העבודה בתום הלימודים.

 

מה לומדים?

 

במהלך לימודי כלכלה רוכשים הסטודנטים כלים להבנה ולניתוח של תהליכים כלכליים ולומדים נושאים רבים הנדרשים לעיסוק בתחום ובהם מימון, ביקוש והיצע, לקיחת סיכונים, מודלים של תחרות, הקצאת משאבים, מונופולים, מיקסום רווחים בתנאי תחרות, פונקצית הייצור, מודלים של תצרוכת וחסכון, ניצול משאבים, אקטואריה וכדומה.

  

לימודי מדעי המדינה כוללים קורסים רבים המסייעים להם להבין את המנגנונים השונים הקשורים לפוליטיקה בארץ ובעולם וכן את התופעות וההתנהגויות המתרחשות במערכת הממשל. הלימודים חושפים את הסטודנטים להיבטים התיאורטיים של התחום ומעניקים להם בסיס להתמודדות עם סוגיות שונות בפוליטיקה ובמדינה. בין הנושאים העיקריים הנלמדים בתחום: מחשבה מדינית, דמוקרטיות ודיקטטורות, פוליטיקה השוואתית, תורת המנהל, המשטר בישראל, תופעות פוליטיות, מחשבה פוליטית, יסודות המינהל הציבורי ועוד.

 

 

פילוסופיה כלכלה ומדעי המדינה


במוסדות לימוד מסוימים מציעים לימודי פכ"מ, שבהם משולבים גם לימודי פילוסופיה. מדובר על מסלול משולב שבו נלמדים מקצועות מדעי הרוח והחברה מתוך שאיפה להכשיר בוגרים עם אופקים אקדמיים רחבים, בעלי הבנה בסוגיות פיננסיות, פוליטיות ומוסריות. לעיתים הלימודים מתקיימים במסלול למצטיינים.

 

היכן לומדים?

 

בין המוסדות שבהם מתקיימים הלימודים:

 

  • האוניברסיטה הפתוחה (פריסה ארצית): לימודי כלכלה ומדעי המדינה של האוניברסיטה הפתוחה מתקיימים במתכונת גמישה שניתן להתאים לשילוב נוח עם עבודה, כאשר הסטודנטים יכולים לבחור מבין עשרות מרכזי הלימוד של האוניברסיטה הפתוחה שפזורים בכל רחבי הארץ.

 

  • אוניברסיטת חיפה: האוניברסיטה מציעה תכנית דו חוגית ללימודי כלכלה ומדעי המדינה אשר נפרשת על פני כשלוש שנים. הלימודים משלבים ידע עיוני עם למידה מעשית וכוללים גם פרקטיקום בארגונים במשק.

 

  • מכללת רמת גן: המכללה, שפועלת כמרכז לימודים של האוניברסיטה הפתוחה, מציעה תכניות מגוונות וביניהם פועל שילוב של לימודי כלכלה ומדעי המדינה במתכונת דו חוגית.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: מוסד הלימוד עורך מגוון של שילובים דו חוגיים שמאפשרים לסטודנטים להכיר לעומק שלל עולמות ידע. בין התכניות הללו אפשר למצוא לימודי כלכלה ומדעי המדינה, שנפרשים על פני שלוש שנים. באוניברסיטה פועלת גם תכנית פכ"מ לפילוסופיה, כלכלה, מדעי המדינה ומשפטים שמיועדת למצטיינים.
     
  • האוניברסיטה העברית (ירושלים): ניתן לשלב שני תחומים אלה במסגרת דו חוגית, וכמו כן מוצעת באוניברסיטה העברית תכנית פכ"מ שבה משולב גם תחום הפילוסופיה.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

מועמדים מתקבלים ללימודים על סמך שקלות הציונים בין הבגרות לפסיכומטרי. בדרך כלל נדרש ציון התאמה שבין 650 - 680, אולם הממוצע משתנה מעת לעת וממוסד למוסד. במוסדות מסוימים מציעים קבלה ללא פסיכומטרי, לבעלי ממוצע בגרות גבוה שלרוב נע בין 98 - 100. כמו כן, המועמדים נדרשים לציון גבוה בבגרות במתמטיקה ובאנגלית, בדרך כלל ברמת 4 או 5 יחידות. מוצעות מכינות במתמטיקה למי שאינם עומדים ברף זה.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בוגרי המסלול המשולב יוכלו לאייש מגוון משרות בכל אחד מהתחומים. הם יוכלו לדוגמא להשתלב ככלכלנים בתחומי הניהול הפיננסים או ההשקעות או כיועצים כלכלים במגזר הציבורי והפרטי, או לחלופין להשתלב בתפקידים שונים בתחום המדיני בחברות לייעוץ פוליטי, בחברות לובינג, במכוני מחקר, במשרדי ממשלה, במשרד האוצר, בשלטון המקומי ועוד.

 

שכר


רמות השכר של בוגרי התואר משתנות שכן הלימודים פותחים דלת למגוון אפיקי קריירה. שכר כלכלן לרוב נע בין 8,000 - 12,000 שקלים לחודש, עובדים מנוסים וותיקים יותר יכולים להעלות את המשכורת. בעלי תפקידים כגון יועצים פיננסיים, אנליסטים ומנהלי סיכונים משתכרים לרוב בין 12,000 - 15,000 שקלים לחודש.

 

בתחום הפוליטי, בעלי תפקידים כגון יועצים פרלמנטריים ויועצים לשרים משתכרים בין 8,000 - 14,000 שקלים לחודש. באופן כללי, שכר עובדי מדינה נחשב לגבוה למדי, עובדים יכולים להעלות את שכרם על ידי צבירת וותק, לימודים מתקדמים וכדומה.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על כלכלה ומדעי המדינה?

רוצה לדעת יותר על כלכלה ומדעי המדינה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
כלכלה ומדעי המדינה
מסלול פכ"מ - פילוסופיה, כלכלה, מדעי המדינה
שילוב של לימודי כלכלה ומדעי המדינה
לימודי כלכלה ומדעי המדינה - תנאי קבלה