רוצה פרטים על כלכלה ומנהל עסקים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי כלכלה ומנהל עסקים

רוצה לדעת על כלכלה ומנהל עסקים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מנהל עסקים וכלכלה

לימודי מנהל עסקים וכלכלה מתאימים לכל האנשים המחפשים את דרכם בעולם הפיננסי והעיסקי. בין אם מדובר ברואי חשבון, אנשי עסקים, עורכי דין, עובדי שוק ההון או אנליסטים – כולם חייבים השכלה אקדמית איכותית בתחומים אלה.

 

כיום, ברוב האוניברסיטאות ישנו חוג לכלכלה וניתן לשלב את הלימודים עם לימודי מנהל עסקים. גם מכללות רבות פתחו מסלולים מגוונים של מנהל עסקים וכלכלה על מנת לעמוד בביקוש הגדול ללימודים בתחומים הללו.

 

מה לומדים?

 

מנהל עסקים נחשב לאחד הענפים המבוקשים באקדמיה הישראלית, הוא שייך לתחום מדעי החברה ועוסק בתורות ניהול שונות הפועלות לשיפור התפקוד ולמקסום רווחי הארגון. העולם העסקי המודרני המתאפיין בתנודות חדות, מחייב את המנהלים הפועלים בו להפגין בקיאות ושליטה מלאה במגוון רחב של דיסציפלינות המרכיבות את המערכת הניהולית של כל ארגון. הלימודים משלבים שיעורים עיוניים ומעשיים ומתמקדים בהקנייה ובפיתוח מיומנויות נחוצות למילוי תפקידי ניהול. במהלך התואר הסטודנטים נפגשים עם מחקרים ועם תיאוריות רבות בתחום הארגון, המסחר והכלכלה כמו גם עם כלי ניתוח הנדרשים בתהליכי קבלת החלטות.

 

בין נושאי הלימוד העיקריים הנלמדים: תורת המימון והניהול, שיטות מחקר, סטטיסטיקה, מתמטיקה, מדעי ההתנהגות, חשבונאות, משפטים, שיווק, פרסום ועוד.

 

לימודי כלכלה מתמקדים בפיתוח היכולות להתמודד עם סוגיות פיננסיות ומסחריות שונות ומספקים לסטודנטים את ההשכלה הנדרשת לעסוק בתחום, במגזר הפרטי או הציבורי.

  

השינויים הרבים שעוברים על המשק הגלובלי והמקומי העלו את הדרישה לאנשי מקצוע בתחום. הענף שייך למדעי החברה ועוסק בהקצאת משאבים, במחקר של תהליכי מסחר, בייצור, בהפצה ובצריכה של מוצרים ושירותים. המחקר נחלק לשני תחומים עיקריים - תחום המיקרו העוסק בבעיות של יצרנים, שווקים וצרכנים יחידים, ותחום המקרו העוסק במשק כולו.

 

בין הנושאים העיקריים הנלמדים: מודלים של תצרוכת וחסכון, ניצול משאבים, לקיחת סיכונים, מימון, ביקוש והיצע, מודלים מתמטיים בכלכלה, מודלים של תחרות, הקצאת משאבים, מיקסום רווחים, פונקצית הייצור ועוד.

 

 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה מתבססים על שילוב בין הציון בפסיכומטרי לבין ממוצע הבגרויות של המועמדים, שקלול זה ידוע גם בשם ציון התאמה. רף ציון ההתאמה משתנה בין המוסדות אולם לרוב נע בין 580 - 660. כמו כן, יש צורך בבגרות במתמטיקה ברמת 4 או 5 יחידות ובגרות באנגלית ברמת 4 או 5 יחידות.

 

במוסדות מסוימים מציעים גם אפשרות קבלה על סמך בגרות בלבד למי שברשותם ממוצע גבוה, לרוב הציון הנדרש נע בין 92 - 103, במסלול קבלה זה יש להציג גם ציון במבחן אמי"ר לסיווג רמת האנגלית, וכן יש לעמוד בדרישות המתמטיקה בבחינת הבגרות.

 

  

היכן לומדים?

ניתן ללמוד במוסדות הבאים:

 

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון: באפשרות הסטודנטים במסלול זה באוניברסיטת אריאל לשלב לימודי תעודה במקצועות כגון שמאות מקרקעין או ביקורת חיצונית ופנימית. בשנה ג' ניתן ללמוד בקורסי בחירה בתחומים שונים כגון יזמות, שיווק, מימון ועוד. באפשרות הסטודנטים לשלב את לימודיהם עם לימודים לתעודת הוראה במגמת ניהול עסקי.

 

  • אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה): בין המסלולים המוצעים באוניברסיטת רייכמן נכלל תואר ראשון דו חוגי בכלכלה ומנהל עסקים. הסטודנטים משלבים בין ידע כלכלי, עסקי ומינהלי, ומקבלים נקודת מבט משולבת להבנת אתגרים שעמם מתמודדים כלכלנים ומנהלים. סטודנטים מצטיינים יכולים להשתלב בהתמחות במגזר הציבורי והפרטי.

 

  • אוניברסיטת בן גוריון בנגב (באר שבע): לימודי מנהל עסקים וכלכלה של אוניברסיטת בן גוריון מתקיימים במסלול דו חוגי לתואר BA.

 

  • הנדסאים באריאל: בהנדסאים באריאל מוצע מסלול הנדסאי בניין ותואר ראשון BA בכלכלה ומינהל עסקים. מדובר על מסלול יום שאורכו 3 שנים ובסיומו מקבלים הן דיפלומת הנדסאי והן תואר BA.

 

  • המסלול האקדמי המכללה למינהל (ראשון לציון): במסלול האקדמי המכללה למינהל מציעים תואר ראשון בכלכלה וניהול, אורך הלימודים שלוש שנים.

 

  • אוניברסיטת חיפה: באוניברסיטת חיפה מציעים התמחות בתחום מנהל העסקים במסגרת התואר בכלכלה. בהתמחות זו ניתן לרכוש ידע עסקי במקביל לידע הפיננסי הנרחב הנרכש בתואר. אורך הלימודים שלוש שנים.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): זהו אחד השילובים האפשריים בחוג לכלכלה של אוניברסיטת בר אילן. הסטודנטים יכולים לשלב את התואר עם מקצועות נוספים כגון פסיכולוגיה, מדעי המחשב או חשבונאות.

 

  • המכללה האקדמית גליל מערבי (עכו): ניתן ללמוד שילוב זה במסגרת התואר הרב תחומי המוצע במכללה האקדמית גליל מערבי. במסלול משלבים גם דיסציפלינה נוספת כגון מדעי המדינה, משאבי אנוש או סוציולוגיה.

  

השתלבות בתעשייה לאחר הלימודים

 

בוגרי תואר ראשון במנהל עסקים וכלכלה יוכלו להשתלב כלכלכנים בכל תחומי המשק – בתעשייה, במסחר, בעולם הבנקאות, במחקר ופיתוח ובעולם העסקי. כל חברה, פרטית או ציבורית, זקוקה לכלכלן ואם יש לכלכלן גם השכלה בתחום מנהל העסקים – היתרון שלו הוא גדול!

הבוגרים יוכלו לעבוד בתום לימודיהם כיועצים פיננסיים בחברות בסקטור הפרטי והציבורי, ככלכלנים בבנקים ואף בתחום שוק ההון.

 

המתלבטים בין שני התחומים יכולים למצוא מסלולים חד חוגיים במוסדות השונים. במסגרת ההתלבטות בין מנהל עסקים או כלכלה יש להביא בחשבון את הנושאים הנלמדים בכל תואר, את אפשרויות התעסוקה האפשריות, את תנאי הקבלה ועוד.


שכר - כמה מרוויחים הבוגרים?

 

רמות השכר של בוגרי התואר משתנות בהתאם לתפקיד ולקריטריונים נוספים כגון וותק, מיקום בארץ, סוג החברה (ציבורית או פרטית) ועוד.


באופן כללי, שכר כלכלן נע בין 8,000 - 12,000 שקלים לחודש, שכרם של אנליסטים ובכירים במחלקות כספים לרוב מעט גבוה יותר. כמו כן, עובדים בעלי וותק רב יכולים להעלות את המשכורת ולהגיע לטווח שבין 10,000 - 18,000 שקלים לחודש בממוצע.


שכרם של מנהלים משתנה בהתאם לענף העיסוק, לגודל הארגון ולגורמים נוספים. כך למשל מנהלי כספים יכולים להגיע לשכר שבין 20,000 - 35,000 שקלים לחודש. חשבים משתכרים לרוב בין 15,000 - 30,000 שקלים. בענפים משיקים כגון שיווק, מכירות או ניהול מוצר המשכורות נעות בין 12,000 - 20,000 שקלים בממוצע. בענפים מסוימים במשק, כגון בתעשיית ההייטק או הפינטק (טכנולוגיות פיננסיות), מנהלים יכולים להגיע למשכורות גבוהות במיוחד.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על כלכלה ומנהל עסקים?

רוצה לדעת יותר על כלכלה ומנהל עסקים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד כלכלה ומנהל עסקים
שאלות הגולשים בנושא
ההבדל בין כלכלה ומנהל עסקים או כלכלה וניהול
הכנה ללימודי מנהל עסקים וכלכלה
מה ההבדל בין מנהל עסקים, חשבונאות וכלכלה? מבולבלת מאוד
דו חוגי - תואר בכלכלה ומנהל עסקים
איפה כדאי ללמוד כלכלה ומנהל עסקים - בן גוריון או תל אביב?
האם כדאי ללמוד כלכלה ומנהל עסקים?
אפשרויות תעסוקה לאחר תואר שני בכלכלה או במנהל עסקים