רוצה פרטים על כלכלה וניהול?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר בכלכלה וניהול - למי מתאים, מה לומדים ואיפה?

רוצה לדעת על כלכלה וניהול? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר בכלכלה וניהול

תחום הניהול ותחום הכלכלה מקיימים ביניהם קשר הדוק, לימודים דו חוגיים בתחומים אלה הפכו למבוקשים באקדמיה. בוגרי התואר נהנים מיתרון תחרותי בשוק העבודה ומגדילים את אפשרויות התעסוקה שלהם. עם סיום התואר הבוגרים משתלבים במשרות בכירות בעולם העסקי ובענף הבנקאות והמסחר.

 

שני המקצועות משתייכים לתחום מדעי החברה. במהלך התואר לומדים נושאים חשובים כגון הקצאת משאבים, תהליכי מסחר וייצור, הפצה וצריכה של מוצרים, שיווק ועוד. נושאים אלה מהווים מרכיב מרכזי בשגרת עבודתם של בכירים ועובדים בשוק הפיננסי, ידע זה יכול לסייע להם בתהליכי קבלת החלטות, פיתוח מדיניות ובניית אסטרטגיה.

 

תוכנית הלימודים

 

תוכנית הלימודים לתואר ראשון בכלכלה וניהול מעניקה לסטודנטים השכלה עיונית ומעשית בשני התחומים.  ידע זה יכול לשרת את הסטודנטים בהמשך דרכם בעולם העסקי והפיננסי במגוון של אפיקי קריירה.

  

בשנים האחרונות מתחוללים שינויים רבים בשוק הגלובלי והמקומי. טשטוש הגבולות הבין-לאומיים, התהליכים הגלובאליים, השינויים בשוק ההון וההשקעות הבין-לאומיות העלו את הביקוש לאנשים מומחים בתחום הכלכלה. ענף זה עוסק בחקר של תהליכים ובהקצאת משאבים.  לימודי כלכלה מכשירים את הסטודנטים לעסוק בתחום במגזרים השונים במשק ומתמקדים בפיתוח יכולותיהם להתמודד עם סוגיות פיננסיות שונות.

  

לימודי ניהול מעניקים השכלה רב תחומית ועוסקים בתורות עסקיות שונות ולכן לימודים אלה חיוניים לכל המעוניינים להשתלב בתפקידים בכירים בתעשיות השונות. המנהלים של היום נדרשים להפגין ידע ומיומנויות במגוון רחב של תחומים כגון: מימון, שיווק, פרסום, משאבי אנוש, מחשבים. תוכנית לימודים זו מקיפה את כל התחומים הללו ועוד רבים אחרים. במהלך הלימודים הסטודנטים נחשפים לתיאוריות בתחום ניהול הארגון, המסחר והכלכלה ורוכשים יכולות ניתוח הנדרשות בתהליכי קבלת החלטות.

 

 

נושאי לימוד

 

במהלך התואר הסטודנטים לומדים נושאים משני תחומי הידע, הנה כמה מן התחומים הנלמדים:

 

  • מימון
  • חשבונאות
  • סטטיסטיקה
  • ביקוש והיצע
  • ניצול משאבים
  • מיסוי בינלאומי
  • ניתוח השקעות
  • מיקסום רווחים
  • מודלים של תחרות
  • מודלים של תצרוכת וחסכון
  • ועוד
     

מהם תנאי הקבלה?


תנאי הקבלה מתבססים על שקלול ציון הפסיכומטרי עם ממוצע הבגרות של המועמדים (ציון התאמה). ציון ההתאמה הנדרש נע בדרך כלל בין 550 - 610 ומשתנה ממוסד למוסד ובהתאם למגמות הביקוש. לרוב מתייחסים גם למרכיב הכמותי של הפסיכומטרי. המועמדים נדרשים גם לציון גבוה בבגרות במתמטיקה ובאנגלית ברמת 4 או 5 יחידות לימוד.

 

ללא פסיכומטרי


מועמדים שלהם ממוצע בגרות גבוה במיוחד יכולים לנסות להתקבל ללימודים ללא פסיכומטרי. הציון הנחוץ לקבלה במסלול זה נע בין 92 - 100 במרבית המוסדות, אם כי הוא עשוי להיות גבוה מטווח זה. חשוב להדגיש כי גם במסלול קבלה זה יש צורך לעמוד בדרישות הבגרות במתמטיקה ובאנגלית הקיימות במסלולי הקבלה הכוללים פסיכומטרי. כמו כן, מועמדים אלה נדרשים לציון במבחן אמי"ר לצורך סיווג רמת האנגלית.

 

היכן לומדים?

ניתן ללמוד כיום ברוב האוניברסיטאות בישראל. אלה מבינכם שלא עמדו בתנאי הקבלה באוניברסיטאות, יכולים לנסות ולהתקבל למספר גדול של מכללות שפתחו מסלולי לימודים.

 

ניתן ללמוד כל אחד מהתחומים בנפרד במסגרת תואר חד חוגי. במסגרת ההתלבטות בין לימודי מנהל עסקים או כלכלה ניתן לבחון את אפיקי התעסוקה שנפתחים אחרי כל מסלול, את הדגשים בנושאי הלימוד וקריטריונים נוספים.

 

בין המוסדות בהם ניתן ללמוד:

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב - דרום): במכללה האקדמית ספיר אפשר ללמוד בתכנית לימודי כלכלה יישומית וניהול, בהתמחות שוק ההון ומימון או בהתמחות יזמות וחדשנות.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון (באר שבע): מוצעת תכנית בשילוב ניהול מערכות בריאות. במסלול זה ניתן לקבל ידע וכלים לתפקידי ניהול כספים ותקציבים במערכת הבריאות. באוניברסיטה ניתן למצוא מסלולים דו חוגיים נוספים עם מנהל עסקים או חשבונאות.

 

  • המכללה האקדמית תל חי (סמוך לקריית שמונה, צפון): במכללה מתקיימים לימודי כלכלה וניהול שמאפשרים להעמיק בתהליכים במשק המקומי והגלובלי. כמו כן, מתקיים מסלול לימודי כלכלה וניהול בהתמחות מערכות מידע ניהוליות, שמאפשר לבוגרים להשתלב בעולם מערכות וטכנולוגיות המידע. הסטודנטים יכולים להתחיל ללמוד גם בסמסטר אביב.

 

  • המכללה האקדמית צפת: מכללה זו מציעה מסלול לכלכלה וניהול במסגרת לימודים רב תחומיים לתואר ראשון. במהלך התכנית לומדים על מגוון סוגיות פיננסיות, ניהוליות וחברתיות.

 

  • המכללה האקדמית אשקלון: במכללה האקדמית אשקלון מציעים תכנית לימודי כלכלה וניהול שמאפשרת להכיר שלל סוגיות בשני תחומי הדעת, וכוללת מגוון של קורסים עיוניים לצד פרויקטים מעשיים.

 

  • המרכז האקדמי רופין (עמק חפר - השרון): מוסד זה מציע תכנית ללימודי כלכלה ומנהל. ניתן ללמוד בהתמחות מימון וייעוץ פיננסי, בהתמחות מימון, ביטוח וניהול פנסיוני או במסלול אישי בו ניתן להכיר תחומים רבים כגון סחר בינלאומי ומשאבי אנוש.

 

  • המסלול האקדמי המכללה למינהל (ראשון לציון): לימודי כלכלה וניהול במכללה למינהל כוללים מגוון של תחומי התמחות, בהם התמחות בביטוח, התמחות ביזמות ואסטרטגיה, התמחות באנליזת נתונים ומערכות מידע, התמחות בשוק ההון והתמחות בשמאות מקרקעין.

 

  • האקדמית גליל מערבי (עכו): האקדמית גליל מערבי מציעה תכנית דו חוגית ללימודי כלכלה וניהול, וכן מסלול חד חוגי ללימודי כלכלה ותכנית חד חוגית לתואר ראשון בניהול, בהתמחויות שונות.

  

  • האקדמית תל אביב יפו: באקדמית תל אביב יפו ניתן ללמוד בתכניות לימודי כלכלה וניהול במסלולים בשיווק ויזמות, ושוק ההון. מתקיימת גם התמחות Applied Data Science. משך הלימודים 3 שנים, במתכונת יום.

 

  • מכללת רמת גן: מכללת רמת גן מהווה מרכז לימודים של האוניברסיטה הפתוחה והיא מציעה תכניות לימודי כלכלה וניהול במתכונת גמישה וייחודית, המשלבת לימוד והדרכה פרונטליים ותגבור בקמפוס המכללה. הלימודים יכולים להתפרש על פני שלוש שנים או פרק זמן ארוך יור לפי צורכיהם של הסטודנטים.

 

  • האוניברסיטה העברית בירושלים: באוניברסיטה זו מוצעים לימודי כלכלה, סביבה וניהול. במסגרתם הסטודנטים מתמקדים בלימודי מנהל על היבטיהם האקולוגיים, וכן רוכשים הבנה מעמיקה בכלכלה סביבתית. בין היתר, הם לומדים על גיבוש מדיניות כלכלית מתוך ראייה סביבתית, מקבלים היכרות עם תחום ההשקעות הירוקות והאחריות התאגידית, ניהול סיכונים בהגנת הסביבה, ועוד.

 

 

השתלבות בתעשייה לאחר הלימודים

כיום, כל חברה, פרטית או ציבורית, זקוקה לכלכלן ורצוי עם השכלה בתחום הניהול. לכן, בתום לימודיהם, יוכלו בוגרי התואר לנסות ולהשתלב בכל תחומי המשק - בתעשייה, במסחר, בעולם הבנקאות, במחקר ופיתוח ובעולם העסקי.

 

בוגרי התואר יוכלו לעבוד בתום לימודיהם גם כיועצים כלכליים בחברות בסקטור הפרטי והציבורי, בבנקים ואף בתחום שוק ההון. עם תואר משולב הסיכויים של הבוגרים למצוא מקום עבודה מצוין גדל מאוד.

 

 
שכר - כמה מרווחים הבוגרים?

 

מכיוון שהלימודים פותחים דלת למגוון אפשרויות תעסוקה, גם רמות השכר של הבוגרים נעות בקשת רחבה למדי. שכר כלכלן הוא בין 9,000 - 12,000 שקלים לחודש בממוצע. בשירות המדינה מרוויחים אנשי המקצוע בין 9,000 - 20,000 שקלים בתלות בבכירות התפקיד ובוותק.

 

משכורות בכירים משתנות בהתאם לענף ההתמחות, לסוג הארגון ולמידת הוותק והניסיון הקודם של העובדים. שכר מנהלים יכול לנוע בין 12,000 - 20,000 שקלים בתחילת הדרך ולאחר מספר שנות ניסיון לעלות משמעותית לטווח שבין 20,000 - 40,000 שקלים לחודש. קיימים ענפים במשק שבהם המשכורות גבוהות במיוחד, כגון בהייטק.

 

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על כלכלה וניהול?

רוצה לדעת יותר על כלכלה וניהול?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד כלכלה וניהול
שאלות הגולשים בנושא
ההבדל בין כלכלה ומנהל עסקים או כלכלה וניהול
דעה על כלכלה וניהול
כלכלה וניהול בתוספת התמחות
כלכלה וניהול- התמחות בשיווק
האם תואר ראשון בכלכלה וניהול נחשב לתואר טוב
כלכלה וניהול - איפה הכי כדאי ללמוד?
כלכלה וניהול/ חשבונאות- אפיק מעבר