רוצה פרטים על חשמלאי מתח גבוה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי חשמלאי מתח גבוה, תתקדם...

רוצה לדעת על חשמלאי מתח גבוה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


חשמלאי מתח גבוה, מוכן לעלות שלב? 

חשמלאי מתח גבוה זו הדרגה הגבוהה ביותר במקצוע זה. כל מי שהחל את דרכו כחשמלאי מעשי יכול ללמוד ולקבל תעודה של חשמלאי מוסמך ולאחר מכן חשמלאי ראשי.

 

השלב האחרון והיוקרתי ביותר הוא חשמלאי מתח גבוה אשר יש לו ידע נרחב ומעמיק בהפעלה, תיקון ואחזקה של מתקנים וציוד מתח גבוה. החשמלאי המוסמך והחשמלאי הראשי לעומת זאת, עוסקים בתכנון, פיקוח, התקנה ואחזקה של מתקני חשמל ביתיים ותעשייתיים.

 


חשוב להדגיש כי מערכות חשמל במתח גבוה דורשות כוח אדם מקצועי, איכותי ומיומן אשר מתמחה בתחום. לכן, בשל הביקוש הרב למקצוע חשוב זה, נפתחו מספר מסלולי לימוד בישראל בהם ניתן ללמוד את התחום.

 

מכללות רבות בישראל מעניקות תעודה לבוגרי מסלול חשמלאי מתח גבוה אשר נמצא בפיקוחו של משרד התמ"ת. לא כל אחד יכול להתקבל ללימודים אלו - תנאי הקבלה הם תעודת חשמלאי מוסמך או חשמלאי ראשי.

 

 

מה לומדים ולמה כדאי לי ללמוד להיות חשמלאי מתח גבוה?

 

הלימודים בתכניות הכשרה לחשמלאי מתח גבוה מיועדים לבעלי תעודה של חשמלאי מוסמך, המבקשים להרחיב את הסמכתם ולהוסיף דרגה מקצועית לדרגתם הנוכחית. בתכניות הכשרה אלו ישנה כוונה להכשיר את המשתתפים למילוי מגוון של תפקידים כגון: התקנת מערכות חשמל ופיקוח על פעילות מתקני חשמל. בקורס לומדים המשתתפים לבצע את כל עבודות החשמל, ובאופן מיוחד - עבודות עם מערכות מתח גבוה. כמו כן, הקורסים האלה מקנים לסטודנטים הכנה טובה למעבר מבחני ההסמכה המוגשים מטעם משרד התמ"ת, המהווה תנאי הכרחי לשם קבלת רישיון רשמי לעיסוק עם מערכות מתח גבוה.

 

במהלך הלימודים, הסטודנטים מתוודעים להתפתחויות החדישות ביותר בטכנולוגית החשמל ומוכשרים לעסוק בהקמה, תכנון, פיקוח, התקנה, בנייה ותחזוקה של מערכות חשמליות ומערכות פיקוד ובקרה. מסלולי הלימוד המכשירים לרשיון חשמלאי מתח גבוה מעניקים לבוגרי הקורס תעודת גמר וסיווג מקצועי בפיקוח התמ"ת. כמו כן מושם דגש רב על עבודה מעשית תוך יציאה לסיורים במתקני מתח גבוה,שימוש במעבדות טכנולוגיות משוכללות בחדרי מחשב ועוד.

 

 

בין נושאי הלימוד בתחום זה - רשתות למסירה וחלוקת אנרגיה, הפרעות ברשתות, ציוד מיתוג מתח גבוה, סמכות תפעוליות של מסדי מתח גבוה, מתח יתר ברשתות מתח גבוה, שנאי הספק, שנאי מדידה, הגנות רשת הארקה במתח גבוה, בטיחות עזרה ראשונה, סיורים והפעלות מעשיות במתקני מתח גבוה ועוד.

 

עם סיום הלימודים, עוברים הבוגרים מספר מבחנים ורק לאחר מכן מקבלים את תעודת הגמר שלהם מטעם משרד התמ"ת ורישיון בכפוף לתקנות החשמל. אז אם אתם חשמלאים מוסמכים או ראשיים הרוצים להתקדם בסולם הדרגות, זהו ללא ספק המסלול האידיאלי עבורכם.

היכן לומדים?

ניתן ללמוד מקצוע זה במספר מוסדות לימוד בישראל, בין היתר -

 

  • מכללת עתיד (שלוחת מעלות): מתקיים קורס תפעול ותחזוקת מתקני מתח גבוה, אשר מיועד לבעלי רישיןו חשמלאי מעשי ומעלה.

 

  • הנדסאים באריאל: מתקיים קורס תפעול ואחזקת מתקני חשמל מתח גבוה, המיועד לבעלי רישיון חשמלאי מעשי ומעלה ובו לומדים לקראת קבלת הסמכה של משרד העבודה.


כמה זמן לומדים?

ההכשרה של חשמלאי מתח גבוה נמשכת ברוב מוסדות הלימוד כחצי שנה (כ - 180 שעות לימוד). הלימודים מתקיימים בין פעם לפעמיים בשבוע על מנת שניתן יהיה לשלב לימודים עם עבודה במשרה מלאה.

 

 

אופי התפקיד של חשמלאי מתח גבוה

 

חשמלאי מתח גבוה נדרש לעיתים לתכנן ולסייע בביצוע משימות של העברה וחלוקה שונות. לשם ביצוע העבודה עליו להבין בתפעול מערכות ייצור ולהכיר את מגוון התקנות בתחום תוך שמירה על הבטיחות ומניעת בעיות אבטחה עתידיות. נדבך נוסף בתפקיד חשמלאי מתח גבוה הוא לתקן תקלות שונות ברשתות ובקווי חשמל.

 

לצורך ביצוע המשימה על החשמלאי המוסמך לטפס על עמודי חשמל ולזהות את התקלה, גם אם מדובר בתנאי מזג אוויר קשים. ולבסוף, חשמלאי מתח גבוה נדרש לטפל ולתחזק את תחנות הטרנספורמציה ותחנות משנה שונות.

 

מסלולי לימוד - טבלת השוואה

 

מוסד לימוד

 

מס' שעות 

 
משך הקורס  מתכונת הלימוד   תנאי קבלה

 

מיקום

 

הטבות בשכ"ל

תעודה
הנדסאים באריאל קורס תפעול ואחזקת מתקני מתח גבוה - 180 שעות אקדמיות 6 חודשים אחר צהריים וערב אחת לשבוע רישיון חשמלאי מעשי, וועדת קבלה אריאל מוכר לפיקדון לחיילים משוחררים תעודת חשמלאי מסויג להפעלה ותפעולמתקני מתח גבוה - משרד העבודה
המכללה הטכנולוגית רופין 177 שעות כ - 6 חודשים בוקר, פעם בשבוע בעלי רישיון חשמלאי מוסמך עמק חפר הנחה בדמי הרשמה

חשמלאי עוזר

 

מפעיל מערכות מתח גבוה

 

חשמלאי מסוייג**

עמל הישגים 177 שעות כ - 6 חודשים
אחה"צ,
2 עד 3 פעמים בשבוע
בעלי רישיון חשמלאי מוסמך אילת  

תעודות משרד התמ"ת*

 

חשמלאי מסוייג**

גבעת וושינגטון 185 שעות כ - 7 חודשים
בוקר,
פעם בשבוע
בעלי רישיון חשמלאי מוסמך

גבעת וושינגטון

(חבל יבנה)

 

השתלמות חשמלאי מתח גבוה

 

רישוי מסוייג**

מכללת מקס פיין 177 שעות כ - 5 חודשים ערב, פעמיים בשבוע בעלי רישיון חשמלאי מוסמך תל אביב   תעודות משרד התמ"ת*
המכללה הטכנולוגית באר שבע 177 שעות לימוד כ - 5 חודשים ערב, פעמיים בשבוע בעלי רישיןו חשמלאי מוסמך, וועדת קבלה באר שבע   חשמלאי מסוייג

 

  * לאחר מעבר של בחינות משרד התמ"ת החיצוניות  ** בתנאים המפורטים בתקנות הרישוי

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

קיים מגוון של אפשרויות עבודה לחשמלאי מתח גבוה. הם יכולים להשתלב בעבודה בחברות ייצור, התקנה, שירות ותמיכה לתשתיות, בחברות קבלן, בחברת החשמל ועוד. רבים בוחרים בסיום הלימודים לעסוק במקצוע באופן עצמאי. בנוסף לכך, לחשמלאי מתח גבוה יישנה אפשרות להמשיך ללימודים מתקדמים כגון לימודי הנדסאי חשמל או אפילו ללימודי תואר ראשון בתחום.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על חשמלאי מתח גבוה?

רוצה לדעת יותר על חשמלאי מתח גבוה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס מתח גבוה לחשמלאים מוסמכים
קורס מתח גבוה לחשמלאי\מהנדס חשמל
קורס מתח גבוה - היכן לומדים?
קורס חשמלאי מתח גבוה בפתח תקווה
קורס חשמלאי בודק או מתח גבוה
מה משך קורס מתח גבוה?
קורס חשמל מתח גבוה להנדסאים בבית ספר דיפלומה