רוצה פרטים על קורס C.B.T?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי CBT - טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי התנהגותי

רוצה לדעת על קורס C.B.T? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס C.B.T – טיפול קוגניטיבי התנהגותי
 
מה זה C.B.T?
 
טיפול C.B.T - הגישה ההתנהגותית קוגניטיבית בפסיכולוגיה, מבוסס על תיאוריות מחקריות עדכניות ומציע דרכי התערבות לסיוע עבור אנשים הסובלים מבעיות רגשיות או נפשיות. זוהי גישה מקובלת ומוכרת לטיפול נפשי, והיא מיושמת בחברה, לצד הטיפולים הדינמיים הפסיכואנליטיים. בבסיס השיטה מוצבים כמה עקרונות יסודיים, והם: הגדרת מטרות ממוקדות, הגברת האקטיביות של המטופל, שילוב של שיטות מעשיות להירגעות, שינוי דפוסי אמונה והתנהגות על ידי שיחה ותרגול מעשי, זיהוי מנגנונים אוטומטיים מעכבים ונטרולם ומעקב אחר התקדמות המטופל.
 
גולשים שביקרו בעמוד זה קראו גם על:
 

 

מה לומדים?
 
משתתפי קורס C.B.T לומדים את עקרונותיה של גישה טיפולית זו, ומכירים דרכי יישום פרקטיות של התיאוריה בתהליך טיפולי. בתוך כך, הם מוכשרים בכלי תשאול, אבחון, רישום ומעקב הנדרשים למטפל ההתנהגותי, ובדרכי השילוב של טכניקות הטיפול הדינמי בתהליך ה - C.B.T.
 
הם לומדים את יתרונותיה וחסרונותיה של השיטה הקוגניטיבית התנהגותית, ולומדים להבדיל בינה לבין הפסיכואנליזה, וכן בינה לבין שיטות טיפול נוספות. הקורס מתייחס גם להפרעות ובעיות נפשיות שונות בקרב קהלים מגוונים, כקשישים, ילדים ובני נוער.
 
קהל יעד
 

הטיפול מיושם בתחומים רבים של שירות לציבור ולקהילה, ולכן הוא משיק הן לתחום הפסיכולוגיה, הן לעבודה הסוציאלית, הן לסיעוד והן לרפואה ופסיכיאטריה.חלק מן הקורסים פונים למטפלים בעלי הסמכה מקצועית והשכלה רלוונטית, וביניהם: מטפלים דינמיים, מטפלים שיקומיים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, אחים ואחיות, וצוות רפואי במחלקות פסיכיאטריות ובאגפי אשפוז.

  

כמו כן, ניתן למצוא קורסים שבהם יכולים ללמוד גם מי שאין ברשותם ניסיון מקצועי בטיפול, שמעוניינים לרכוש כלים להשתלבות בתחום התרפיה הקוגניטיבית וההתנהגותית. לרוב יכולים ללמוד בקורסים אלה אקדמאים בעלי תואר ראשון לפחות גם בענפים שאינם טיפוליים כגון לימודי חינוך, והעוסקים בתחומים כגון אימון והדרכה. חלק מן הקורסים מקבלים גם עובדים בעמותות בתחומי שירותי בריאות הנפש. מי שברשותם ניסיון תעסוקתי רלבנטי ומשמעותי יכולים במקרים מסוימים להתקבל גם ללא רקע אקדמי.

 

קורס CBT למטפלים


חלק מן הקורסים בתחום מיועדים למטפלים מנוסים במקצועות מסוימים, ניתן למצוא קורסים ייעודיים לפסיכולוגים חינוכיים, לעובדים סוציאליים, ליועצים חינוכיים ולבעלי מקצועות תרפיה נוספים. בהכשרות אלה מותאמים תכני הלימוד לעולם המקצועי של המשתתפים והם יכולים להיחשף לדרכים לשילוב תרפיה זו בעבודה עם המטופלים שלהם.
 

מתכונת לימוד
 
קורס C.B.T כולל בדרך כלל לימוד תיאורטי, דיונים בכיתה והכשרה פרקטית. בתי ספר מסוימים אף כוללים במסגרת הקורס סדנאות חווייתיות, ליווי צמוד של מדריך או מדריכה והשתתפות בקבוצת הדרכה. ההיקף של קורס זה נע בין 24 שעות בתכניות קצרות, דרך 112 שעות במסלולים יותר מקיפים, ועד 336 שעות במסגרת רחבה של לימודים האורכים שלוש שנים. יצוין, כי אגודות מקצועיות, בארץ ובעולם, המעמידות סטנדרטים מסוימים של רמת הסמכה, דורשות השלמה של לפחות 250 שעות לימוד תיאורטי.
 
התכניות כוללות לעיתים לימוד של שיטות הרפיה, עיבוד מחודש ודה סנסטיזציה של תנועת עיניים ושימוש במטאפורות. כמו כן, חלקן כוללות גם היכרות עם מודלים כגון: מודל החשיפה הממושכת, EMDR, מודל See Far CBT ועוד. בחלק מן המסלולים הסטודנטים נדרשים להתנסות בטיפול בשלוש בעיות או הפרעות ובשמונה מטופלים שונים לפחות.
 
קורס CBT קצר

הקורסים להכשרת מטפלים קוגניטיביים התנהגותיים הם לרוב דו שנתיים. לצידם קיימים קורסים קצרים שמיועדים למטפלים מנוסים וותיקים ובהם ניתן להעשיר את הידע המקצועי. חשוב להדגיש כי הקורסים הקצרים הם להעשרה בלבד ואינם מכשירים מטפלים, הם מהווים לימודי המשך שאליהם יכולים להמשיך המטפלים כדי להרחיב את סל הכלים המקצועי. ניתן להכיר שיטות טיפול חדשות וללמוד כיצד לעבוד עם אוכלוסיות כגון הורים, בני הגיל השלישי ועוד.
 
נושאי לימוד ממוקדים
 
  • טיפול באוכלוסייה המבוגרת
  • אבל ושכול
  • חרדות ודיכאון, פוביה ופאניקה
  • פוסט טראומה
  • העברה נגדית בטיפול C.B.T
  • אתיקה בטיפול
  • התמודדות עם התנגדות לשינוי
  • הפרעות אישיות
  • תקשורת יעילה ואמפתיה בטיפול
  • בניית יחסי אמון
  • הפרעה אובססיבית קומפולסיבית
  • הברית הטיפולית 
  • שילוב טיפול תרופתי בטיפול התנהגותי
  • הפרעות אצל ילדים
  • התערבות במשבר ולאחר תאונה או מחלה
  • ארגון והבנייה קוגניטיבית     
  • ועוד  
 
תנאי קבלה
 
לתכניות השונות יתקבלו מועמדים בעלי השכלה רשמית בתחום בריאות הנפש או אחיות מוסמכות בעלות ניסיון (ולעיתים גם תואר שני). לעיתים יכולים להתקבל גם אנשי חינוך. ישנם בתי ספר המבקשים מן המועמדים להגיש קורות חיים.
 
 
עלויות
 
שכר הלימוד נע בין 1,440 ₪ בקורס קצר, 6,000 ₪ בקורס מקיף יותר ו – 11,000 ₪ לשנה אחת במסגרת לימודים רחבים של שנתיים או שלוש. ייתכן שתתבקשו לשלם בנוסף דמי הרשמה, כשבבתי ספר מסוימים סכום זה עומד על 200 שקלים.
 
איפה לומדים?
 
  • מכללת יוזמות (חיפה, תל אביב, אונליין): במכללת יוזמות מתקיים קורס LICBT, המתאים למטפלים ולמאמנים המעוניינים לרכוש ידע בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בעצימות נמוכה.
 
  • מכללת תילתן לרפואה משלימה - תילתן היא מכללה למקצועות הרפואה המשלימה, בה ניתן לקחת חלק בקורס CBT שבו נחשפים לעקרונות הגישה. כמו כן מתקיימים קורסים נוספים במקצועות הרפואה האלטרנטיבית כגון פסיכותרפיה הוליסטית, פסיכודרמה והנחיית קבוצות ועוד.
 
  • ת.ל.מ – רשת ארצית לטיפול פסיכולוגי, ייעוץ, אבחון והכשרה מקבוצת עמל – בארגון זה מציעים קורס המקיף 112 שעות, ומיועד למטפלים מוסמכים בפסיכולוגיה דינמית. הקורס מוכר לצרכי קבלת גמול השתלמות, והלימודים מתקיימים ברעננה.

 

  • התכנית הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי בחסות היחידה להשתלמות והדרכה – בית הספר לחינוך של אוניברסיטת בר אילן – הלימודים בתכנית זו, הנמשכת שנתיים או שלוש שנים (לפי בחירה), אפשריים במסלול המתקיים בביה"ח תל השומר או בחיפה. הלימודים מוכרים לגמול השתלמות במשרד החינוך, וכוללים 56 מפגשים (לפחות). אורך כל מפגש נע בין שעתיים לשש שעות.

 

  • מכללת מירב - האוניברסיטה הפתוחה (פרישה ארצית) - מירב הוא בית הספר למקצועות הרפואה המשלימה של מערך לימודי החוץ באוניברסיטה הפתוחה. בבית הספר ניתן ללמוד בקורס CBT וכן בקורסים נוספים בטיפול קוגניטיבי לאוכלוסיות ייעודיות, כגון פסיכולוגים חינוכיים ויועצים חינוכיים.

 

  • המכללה האקדמית גליל מערבי - היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך (עכו): מתקיימים לימודי תעודה CBT המתאימים לאקדמאים בעלי ניסיון בתחומים טיפוליים, רפואה וחינוך מיוחד. הקורס כולל תרגולים מעשיים. במכללה מציעים גם קורס CBT Applied המיועד למטפלים ומחנכים ובו מתמקדים ביישום עקרונות בסיס מן הגישה בעבודה השוטפת.

 

  • מכון פסגות - מכון פסגות מפעיל בית ספר לטיפול התנהגבותי קוגניטיבי CBT, שפועל בשיתוף עם המחלקה לחינוך ופסיכולוגיה של האוניברסיטה הפתוחה. התכנית נמשכת כשנתיים אקדמיות ומוכרת על ידי איט"ה וכן מוכרת לשנת שבתון ולגמול השתלמות. התכנית פונה למטפלים מנוסים בלבד ואינה פתוחה לקהל הרחב. היא מתקיימת בארבעה מסלולים לפי פרופסיות, לעובדים סוציאליים, למטפלים באמנויות, ליועצים ולפסיכולוגים חינוכיים ולמטפלים יצירתיים.

 

  • המרכז לטיפול קוגניטיבי התנהגותי ופסיכופיזיולוגי (ביופידבק) – מרכז זה נמצא בתל אביב, ומציע מגוון קורסים לשילוב שיטת הביופידבק בטיפול C.B.T. ישנם קורסים הנלמדים גם בפתח תקווה. היקף הקורסים השונים נע בים 56 שעות אקדמיות לכ – 70 שעות.

 

  • המרכז לטיפול בטראומה והפרעות חרדה במרכז רפואי הדסה – מציעים תכנית הכשרה של 200 שעות הכוללת התנסות קלינית בפיקוח והדרכה מקצועיים.

 

  • ביה"ס האקדמי לאחיות ע"ש שיינבורן בתל אביב – מכשיר אחיות מוסמכות בעלות ניסיון ותואר שני לטיפול בגישה הקוגניטיבית התנהגותית במשך ארבעה סמסטרים. הקורס מוכר לגמול השתלמות.

 

  • הרצוג - המרכז הישראלי לטיפול בפסיכוטראומה – בו מציעים קורס של שנתיים המתמקד בטיפול בטראומה, כאשר ישנה אפשרות ללמוד שנה או שנתיים. הלימודים מתקיימים בירושלים.
 
פרטים חשובים נוספים
 
בישראל אין הגבלה בחוק לעיסוק בפסיכותרפיה, וכל אדם, גם מי שלא הוסמך לכך במסגרת אקדמית, רשאי לכנות עצמו "פסיכותרפיסט". לפיכך, קורס C.B.T – טיפול התנהגותי קוגניטיבי אינו מקנה אסמכתא רשמית לעיסוק בגישה הפסיכולוגית הזו. יחד עם זאת, קורסים רבים נהנים מחסות של איגודים מקצועיים, המציבים סטנדרטים מסוימים של מקצועיות, כדוגמת איט"ה או האגודה האירופית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי. מסיבה זו, היינו ממליצים לכם לבחור במוסד לימודים, המקנה תעודה המוכרת באיגודים מקצועיים אלה. בכך תזכו ביתרון תעסוקתי בתחום. 
 
תעודת מטפל

סוג התעודה הניתנת לבוגרי הקורסים משתנה בהתאם להכשרה. בדרך כלל הבוגרים מקבלים תעודת גמר מטעם המוסד המלמד. במוסדות המוכרים לכך, התעודה מוכרת על ידי האגודה הישראלית לטיפול קוגניטיבי התנהגותי (איט"ה). בחלק מן המקרים מי שממשיכים לשנה שלישית מקבלים תעודה נוספת על לימודים תלת שנתיים. תעודות נוספות מוענקות על השלמת הפרקטיקום המעשי.
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס C.B.T?

רוצה לדעת יותר על קורס C.B.T?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס C.B.T
שאלות הגולשים בנושא
לימודי c.b.t לתעודת מטפל
האם נדרש ידע מוקדם ללימוד c.b.t?
לימודי c.b.t ליועצים חינוכיים
קבלה לקורס cbt לבוגרי מדעי החברה והרוח