רוצה פרטים על הנדסת תקשורת?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר בהנדסת מערכות תקשורת

רוצה לדעת על הנדסת תקשורת? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הנדסת תקשורת - לימודי הנדסת מערכות תקשורת

רקע על הנדסת תקשורת

התחום של הנדסת מערכות תקשורת הוא תחום יחסית חד בענף מקצועות ההנדסה, והוא הולך ותופס יותר מקום באוניברסיטאות ובמכללות השונות. מערכות תקשורת הוא תחום השייך לעולם תקשורת הנתונים והטלקומוניקציה ולכן, הלימודים נוגעים בתחומים רבים כמו תקשורת נתונים, הנדסה, מחשבים, טכנולוגיות מידע, הנדסת חשמל ועוד.

 

על הלימודים

 

ניתן ללמוד תחום זה כחלק מלימודי הנדסה כלליים או כחלק מלימודי הנדסת מחשבים, אך ישנם גם מספר מוסדות לימוד בהם ניתן ללמוד לתואר בהנדסת תקשורת (או הנדסת מערכות תקשורת) באופן נפרד. יש גם לימודי העשרה בתחום זה וכן לימודים המיועדים להנדסאים (למשל הנדסאי רשתות, תקשורת סלולארית ועוד).

 


מסלולי לימוד בהנדסת תקשורת

 

לימודי הנדסת תקשורת לתואר ראשון מוצעים כיום במגוון מסלולים:

 

 

במה עוסקים מהנדסי התקשורת?

 

לימודי הנדסת תקשורת לתואר ראשון מקנים לסטודנטים רקע מקיף והבנה בכל תחומי התקשוב. תוכניות הלימוד במסלול לימודים זה מתמקדות בפיתוח מיומנויות וכלי חשיבה, ומעודדות לימוד עצמי וידע תשתיתי בנושאי תוכנה, חומרה, מערכות, יישום וניהול. בוגרי לימודי הנדסת תקשורת מוכשרים לאפיין, לתכנן, לפתח ולנתח מערכות תקשורת מורכבות הכוללות רשתות מחשבים וציוד מחשוב. מהנדסי התקשורת אחראים בפועל על ניהול משאבי התקשורת, מתכנון הרשת, יישום המערכות, ועד בקרה והטמעה של מערכות התקשורת השונות.

 

 

מהם נושאי הלימוד בהנדסת תקשורת?

 

תוכניות הלימוד בהנדסת תקשורת כוללות נושאי לימוד רבים ומגוונים, וביניהם:

 

  • מערכות מידע
  • תכנות
  • תקשורת נתונים
  • תכן לוגי
  • תורת התקשורת
  • רשתות תקשורת
  • מבני נתונים
  • מערכות ספרתיות
  • ניהול רשתות
  • עיבוד אותות וצורות
  • בטיחות מידע ונתונים
  • ועוד
  • ארכיטקטורת רשתות     
 

 

לקראת סיום התואר בהנדסת תקשורת, נדרשים הסטודנטים להכין פרויקט גמר מחקרי או הנדסי המאפשר להם התנסות מעשית יישום, ושילוב כל הנושאים שנלמדו במהלך המסלול. כמו כן, תוכניות הלימוד מאפשרות לסטודנטים לבחור להתמקצע באחת מההתמחויות הבאות: תקשורת רשתות ארגוניות, תקשורת ניידת ואלחוטית או תקשורת מולטימדיה.

 

באילו מוסדות אקדמיים ניתן ללמוד הנדסת תקשורת?

 

מוסדות הלימוד המציעים מסלולי לימוד לתואר בהנדסת תקשורת הינם, בין היתר: מכללת ספיר, אוניברסיטת בן-גוריון, המכון הטכנולוגי חולון, המרכז האקדמי לב (ביה"ס הגבוה לטכנולוגיה בירושלים) ועוד.

 

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

כמעט בכל חברה יש כיום מערכות תקשורת מסובכות הדורשות תפעול על ידי אנשי מקצוע איכותיים ולכן אפשרויות התעסוקה בתחום זה הן רבות ומגוונות. עם סיום הלימודים, יוכלו בוגרי המסלול לנסות ולהשתלב כמהנדסי תקשורת בארגונים רבים ובחברות בתחומים מגוונים - אלקטרוניקה, הייטק, חשמל, חברות סלולאריות, בנקים ועוד.

 

ניתן גם לנסות ולהשתלב במגזר הציבורי בתחום זה. מהנדסים רבים מנסים את מזלם גם כעצמאיים בתחום או ממשיכים ללימודי תואר שני בתחומי הנדסה רלוונטיים. ראוי לציין גם כי מרבית מוסדות הלימוד המציעים לימודי הנדסת מערכות תקשורת מקיימים קשר רציף עם חברות תקשורת וטכנולוגיה עילית. חברות אלה תורמות לקידום המחקר האקדמי במחלקות להנדסה וכן קולטות לשורותיהן את חלק מבוגרי התואר.

 

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הנדסת תקשורת?

רוצה לדעת יותר על הנדסת תקשורת?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי הנדסת תקשורת - השלמה מהנדסאי אלקטרוניקה
סילבוס לימודי הנדסת תקשורת