רוצה פרטים על תואר שני במזרח אסיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מזרח אסיה לתואר שני - ראשונים לזריחה, שניים לתואר

רוצה לדעת על תואר שני במזרח אסיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני במזרח אסיה

  

בשנים האחרונות קיימת עלייה בתחומי העניין של תרבויות מזרח אסיה. אנשים רבים מתרגלים יוגה ומדיטציה על בסיס קבוע, קוראים בספרי זן, לומדים סנסקריט ומשלבים בחייהם אמונות וגישות מתוך הבודהיזם וההינדואיזם. צעירים רבים בוחרים לערוך את הטיול של אחרי הצבא למקומות אקזוטיים במזרח הרחוק, וטסים להודו, לתאילנד, לסין וליפן. ההתעניינות הרחבה עודדה את הקמתם והתפתחותם של חוגים ללימודי מזרח אסיה בישראל.

 

 

במסלולים לתואר שני במזרח אסיה מעמיקים את הידע וההבנה של הסטודנטים בסוגיות המעסיקות את המדינות המודרניות והעכשוויות ביבשת, מקנים להם כלים ומיומנויות לביצוע מחקר ברמה מתקדמת, ומכשירים מומחים לתחום, כדי שיוכלו להשתלב במגוון ענפי עשייה מעשיים בכלכלה ובמסחר הבינלאומי, במשרד החוץ, במשרד הביטחון ובענף התרגום.

 

מה לומדים?

 

תכני הלימוד עוסקים בהתפתחות אסיה המודרנית בשטחי הכלכלה, הפוליטיקה, החברה והביטחון, ובתרבות הפילוסופית והספרותית של העמים השונים. הסטודנטים נחשפים לתהליכים פוליטיים המתחוללים במדינות אלה ובתפקידם במערכת הבינלאומית, ומכירים את המגמות החברתיות והתרבותיות המשפיעות על חיי המשפחה, על מעמד האישה, על התקשורת ועל מערכות החינוך ביבשת זו.

 

כמה זמן לומדים?

 

התואר השני נמשך שנתיים. קיימים שני מסלולים, עם תזה וללא תזה.

 

הלימודים מושתתים על עבודה אישית ועצמאית בכיתות קטנות, עם דגש על השתתפות מלאה ופעילה של הסטודנטים בתהליכי הלמידה. מבין הפעילויות, מתבצעת קריאה מודרכת בטקסטים יפניים או סיניים לפי התמחות הסטודנטים. הסטודנטים מנתחים טקסטים פילוסופיים וספרותיים, ומיתוסים אפיים גדולים של ההינדואיזם בהודו, של הטאואיזם בסין ושל הבודהיזם ביפן.

 

 

נושאי לימוד

 

  • התהוות זן הבודהיזם ביפן
  • תהליכי עיור
  • משטרי טרור במזרח אסיה
  • שירת ההייקו
  • משברים הנובעים מרקע אתני
  • רינזאי - זן וסוטו
  • בעיות אנרגיה בכלכלה האסיאנית
  • פילוסופים טאואיסטיים
  • המרכבה הגדולה והמרכבה הקטנה
  • היוגה ומקומה בהינדואיזם     
  • סיפורים הומוריסטיים של זן בודהיזם     
 

 

תואר שני בבודהיזם


נכון להיום, לא מתקיים מסלול ייעודי לתואר שני בבודהיזם במוסדות הלימוד בארץ. עם זאת, סטודנטים במסלול לתואר שני במזרח אסיה יכולים לבחור לחקור סוגיות שונות הנוגעות לבודהיזם במסגרת התיזה (עבודת המחקר) שהם מבצעים במהלך לימודיהם. במוסדות מסוימים אף מעודדים סטודנטים לחקור סוגיות אלה ומציעים במקרים מסוימים מלגות לימודים למטרות ביצוע המחקר.
 

למי זה מתאים?

 

תכניות אלה מיועדות לאנשים סקרנים שאוהבים לחקור תרבויות ועמים רחוקים, ולאנשים המעוניינים לעסוק בתעשייה הבינלאומית, בעולם העסקים או ביחסים בינלאומיים. הם יכולים להתאים גם למי שעוסקים ביזמות או מסחר עם המדינות השונות ביבשת ומעוניינים להרחיב את הבנתם בתרבויות ושפות.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

המועמדים לתואר השני נדרשים להיות בעלי תואר ראשון בלימודי מזרח אסיה, בממוצע ציונים הנע בין 80 ל - 85. מועמדים מתחומים אחרים יידרשו לעבור סדרת השלמות.

 

מוסדות לימוד

 

  • אוניברסיטת חיפה - מציעה מסלול מיוחד לתואר שני בתחום זה המיועד לסטודנטים לתואר ראשון במשפטים, במטרה להכשיר משפטנים מומחים הבקיאים בתרבות, בכלכלה ובפוליטיקה האסייתית. מתקיימת גם תכנית שווקים בשיתוף עם החוג למנהל עסקים. קראו גם על תכניות לתואר ראשון במשפטים ותואר שני בפילוסופיה.

 

  • האוניברסיטה העברית בירושלים - באוניברסיטה העברית מציעים מסלול מחקרי ומסלול לא מחקרי לתואר שני בענף זה, כאשר במסלול הלא מחקרי ניתן להתמחות בסין או ביפן, ומסלול המחקרי גם באינדונזיה והודו.

 

  • אוניברסיטת תל אביב - באוניברסיטה נערכת תכנית ייחודית המותאמת ונבנית לכל סטודנט באופן אישי בהתאם לרקע ולנושא התמחות נבחר. ניתן לחקור מגוון תרבויות ושפות וכן לעסוק בנושאים בכלכלה, ניהול, חברה ואמנות

 

  • אוניברסיטת בר אילן - מקיימת מסלול מיוחד ללימודי אסיה לתואר שני בתוך המחלקה לספרות משווה, עם דגש על פילוסופיה וספרות מזרח אסייתית, ומתוך עמידה על קווי הדמיון והשוני ביחס ליהדות.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

מסיימי התכנית יוכלו להשתלב בתחומי ההוראה והמחקר במוסדות להשכלה גבוהה ובמוסדות החינוך, או לנסות להתקבל לשירותי משרד החוץ ומשרד הביטחון. הם יוכלו גם לעסוק בתרגום בערוצי המדיה השונים, בהוצאות ספרים ובתעשייה הבינלאומית, ויוכלו להיכנס אל עולם המחקר והתחקיר במוזיאונים, באתרים היסטוריים וארכיאולוגיים ועוד.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני במזרח אסיה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני במזרח אסיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני במזרח אסיה