רוצה פרטים על לימודי משפטים - צפון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון במשפטים בצפון הארץ

רוצה לדעת על לימודי משפטים - צפון? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי משפטים בחיפה והצפון

 

לימודי משפטים מהווים תחום לימודים מבוקש ופופולרי בקרב סטודנטים רבים ברחבי הארץ, וגם באזור הצפון יש לתחום לימודים זה ביקוש רב. הלימודים מאפשרים לבוגריהם להמשיך לתקופת התמחות במשרדי עורכי הדין השונים (סטאז') ולעסוק בפרקטיקת המקצוע. כמו כן, התואר מאפשר השתלבות במגוון של אפשרויות תעסוקה מלבד עריכת דין (כגון עסקים, יזמות, ועוד).

 

לימודי משפטים מעניקים לסטודנט כלים מקצועיים לצד ידע תיאורטי מעשיר ונרחב. הקורסים הנלמדים עוסקים בנושאים מגוונים מעולם המשפט הישראלי והבינלאומי כגון: משפט פלילי, מסחרי ועסקי, דיני קניין, דיני נזיקין, דיני ראיות, דיני משפחה, תורת המשפט, אנגלית משפטית, ועוד.

 

לימודי המשפטים מתקיימים כיום במגוון רחב של מוסדות בפריסה ארצית, וגם באזור הצפון הם נערכים באוניברסיטאות ובמכללות שונות. כך מתאפשר לתושבי האזור ללמוד סמוך למקום מגוריהם. המוסדות האקדמיים באזור מציעים תכניות מגוונות, לרבות תואר חד חוגי, לימודים לתואר דו חוגי (המשולבים עם תחום דעת נוסף), מסלולים ללימודי ערב המתאימים לאנשים עובדים, ועוד. יש לציין כי מדי שנה, מושכים המוסדות באזור גם סטודנטים רבים המגיעים מאזורים אחרים בארץ, שברצונם ללמוד בצפון ולחוות את האווירה הייחודית המאפיינת אזור זה.

 

 

היכן מתקיימים הלימודים?

 

  • אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למשפטים באוניברסיטה מציעה מגוון של תוכניות לימוד וקורסים לקראת תואר בוגר במשפטים. הסטודנטים בפקולטה יוכלו לבחור במגוון שילובים לתואר ראשון, שני ודוקטורט. במסגרת התואר הראשון, ניתן לשלב את הלימודים גם חוגים כגון כלכלה, מערכות מידע, תקשורת, ועוד.

  

  • המכללה האקדמית צפת - בית הספר למשפטים של המכללה האקדמית בצפת היה למוסד הראשון שקיבל אישור מהמועצה להשכלה גבוהה לקיים תוכנית לימודים לתואר במשפטים במסגרת מכללה ציבורית. בית הספר מקיים תוכנית לימודים לקראת תואר בוגר, שאורכם שלוש שנים וחצי, במתכונת לימודי יום.

 

  • הקריה האקדמית אונו - שלוחת חיפה: בשלוחת חיפה של הקריה האקדמית אונו מתקיימים הלימודים במסלול בוקר, ובמסלול ערב. במהלך הלימודים מושם דגש הן על רכישת השכלה משפטית, והן על פיתוח מיומנויות משא ומתן, ניסוח, ומיצוי זכויות.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי משפטים באזור צפון, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

 

לימודים בחיפה


המעוניינים ללמוד בעיר חיפה, יכולים למצוא תואר במשפטים בקמפוס חיפה של הקריה האקדמית אונו, וכן באוניברסיטת חיפה. בקריה האקדמית אונו, ניתן לבחור בין מסלול לאנשים עובדים לבין מסלול יום. באוניברסיטת חיפה, מציעים לימודי יום בלבד, ניתן ללמוד במסלול חד חוגי, או בתכנית המשולבת עם חוג נוסף, כגון כלכלה, מערכות מידע, תקשורת, פסיכולוגיה, או תכנית המצטיינים.

 

לימודי ערב


באזור צפון הארץ, ניתן ללמוד בתכניות לימודי ערב במשפטים בשלוחת חיפה של הקריה האקדמית אונו. במוסד זה, משך הלימודים הינו שלוש שנים וחצי. המוסד מציע במקביל תכנית לימודי יום. לימודי הערב מתאימים במיוחד לאנשים עובדים, המעוניינים לשלב עבודה במשרה מלאה במקביל לתואר. הלימודים מתקיימים פעמיים עד שלוש פעמים במהלך השבוע.

 

מהם תנאי הקבלה?


תנאי הקבלה במשפטים, במוסדות הממוקמים באזור הצפון, מתבססים (בדומה לנהוג במוסדות באזורים אחרים בארץ) בעיקר על ציון הסכם, הידוע גם כציון התאמה. ציון זה הינו שקלול של הציון בפסיכומטרי עם ממוצע הבגרויות (ללא בונוסים). להלן התנאים הנדרשים, נכון לשנת תשפ"ג:

  • ציון משוקלל הנע בין 560 - 680 (משתנה ממוסד למוסד).
  • ראיון קבלה.
  • ציון 85 ומעלה באנגלית (בחלק האנגלית של הפסיכומטרי, או במבחן אמי"ר).
  • מוסדות מסוימים מציעים מסלולי קבלה ללא פסיכומטרי, על סמך תעודת הבגרות.


לימודים ללא פסיכומטרי


בחלק ממוסדות הלימוד, מאפשרים קבלה ללימודי משפטים ללא פסיכומטרי, על סמך ממוצע בגרויות גבוה או קריטריונים אחרים. נכון לשנת תשפ"ג, אפשרות זו קיימת במוסדות הבאים: אוניברסיטת חיפה, הקריה האקדמית אונו. שימו לב - דרישות הקבלה משתנות מעת לעת, ויש לברר אותן מול המוסדות.

  • הקריה האקדמית אונו: ניתן להתקבל קבלה ישירה על סמך ממוצע בגרויות 95 ומעלה, או על סמך תואר אקדמי קודם ממוסד מוכר. גם מועמדים שברשותם 24 נקודות זכות מן האוניברסיטה הפתוחה (שבה אין דרישה לפסיכומטרי) יכולים להגיש מועמדותם.
  • אוניברסיטת חיפה: האוניברסיטה מציעה את מסלול הקבלה "אופק", שבו המועמדים נדרשים ללמוד מספר קורסי ליבה הנלמדים במהלך שנה א'. בסיום הסמסטר הראשון, נקבע מעמדם על סמך ההישגים באותם הקורסים. מסלול זה מתאים למועמדים שברשותם ממוצע בגרויות 95 ומעלה.

 

שכר לימוד


נכון לשנת תשפ"ד, שכר הלימוד האוניברסיטאי הינו 11,296 שקלים. סכום זה נקבע על ידי המועצה להשכלה גבוהה, ומתעדכן משנה לשנה. יש לציין כי שכר לימוד זה תקף במוסדות המתוקצבים בלבד (אוניברסיטאות ומכללות אקדמיות ציבוריות), וכי במוסדות הלימוד הפרטיים נהוג שכר לימוד גבוה יותר. כדי לסייע במימון עלויות הלימודים, מוצעות מלגות לימודים שונות, בהן מלגות ייעודיות לסטודנטים למשפטים. כמו כן, הסטודנטים יכולים להסתייע במלגות ייעודיות לתושבי הצפון, המתאימות הן ללומדים במוסדות באזור, והן למגיעים מערים באזור זה.
 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בוגרי התואר הראשון במשפטים יכולים להמשיך לתקופת התמחות באחד ממשרדי עורכי הדין, לגשת לבחינת הלשכה ולקבל רישיון לעסוק במקצוע. נוסף על כך, באפשרותם להשתלב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה במגזר הפרטי והציבורי, כיועצים משפטיים בעמותות חברתיות, תעשיות ומפעלים, כמגשרים (לאחר מעבר ההכשרה המתאימה), או בתפקידי ניהול שונים המצריכים ידע כללי נרחב.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי משפטים - צפון?

רוצה לדעת יותר על לימודי משפטים - צפון?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי משפטים - צפון