רוצה פרטים על לימודי ניתוח התנהגות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי ניתוח התנהגות - Applied Behavior Analysis

רוצה לדעת על לימודי ניתוח התנהגות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי ניתוח התנהגות – ניתוח יישומי של התנהגות
 
פתרון מסוג אחר
 
ABA - Applied Behavior Analysis, או בעברית "ניתוח יישומי של התנהגות", הוא תחום טיפולי השייך לתחום הפסיכולוגיה, ומבוסס על תיאוריות פסיכולוגיות התנהגותיות (ביהביוריזם), ובעיקר על גישתו של סקינר. זהו ענף ידוע ומוכר בשימוש בתחומי הטיפול בילדים המוגדרים כנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, והוא עושה שימוש בלימוד התנהגותי לצורך פתרון בעיות וקשיים תפקודיים מסוגים רבים ומגוונים. 
 
גולשים שביקרו בעמוד זה קראו גם:
 
 
כל הלימודים
 
התכניות ללימודי ניתוח התנהגות מיועדות לאנשים מתחום החינוך ומתחומי הטיפול השונים, והן מעניקות למשתתפים בהן הבנה עמוקה של בעיות התנהגות מסוגים רבים. בין השאר, התכניות מכשירות את הלומדים בהן בזיהוי של קשיי ההתנהגות ומקורותיהם, בסיווגם, ובפיתוח המיומנויות המותאמות להתמודדות מיטבית עם קשיים אלה. מדובר במסלולי לימוד מעמיקים ומקיפים, והסטודנטים הלומדים בהם מקבלים את מלוא הידע התיאורטי והכלים המעשיים לניתוחי התנהגות וכן להבנה ולניתוח של האינטראקציה הסביבתית של הילד, על הגורמים הפעילים בה ומניעים אותה.
 
מסלולי הלימוד בנויים כך שהם מאפשרים לבוגרים לגשת להתמחות ולהסמכה מוכרת בתחום. בנוסף, הם מקנים לתלמידים את מלוא הכלים הדרושים לבניית תכניות התערבות וטיפול פרטניות וכיתתיות, במסגרות משפחתיות, או במסגרות חינוכיות. תכני הלימוד מתמקדים הן בתלמידים בעלי קשיי התנהגות, והן בתלמידים בעלי עיכובי התפתחות מסוגים שונים, קשיי למידה והפרעות קשב וריכוז, ועוד.
 
נושאי הלימוד בתכניות
 
לימודי ניתוח התנהגות כוללים בדרך כלל גם את הנושאים הבאים:
 
  • טכניקות לשילוב התנהגותי במערכת החינוך
  • ניתוח נתונים
  • התאמת מודלים התנהגותיים לאוכלוסיות שונות
  • צפייה בהתנהגויות ילדים
  • התמודדות עם קשיי התנהגות במסגרות חינוכיות
  • היבטים אתיים בניתוח התנהגות
  • בניית תכניות פרטניות לתלמידים בעלי קשיי התפתחות
  • מתודות יישומיות בניתוח התנהגות
  • הוראה מתקנת - מיומנויות הוראה לילדים בעלי קשיים התפתחותיים
  • ועוד
 
מוסדות לימוד אפשריים
 
  • המכללה האקדמית לחינוך דוד ילין (ירושלים) - במכללת דוד ילין מציעים קורס מנתחי התנהגות ABA שמותאם במיוחד לאנשי הוראה ולמומחים בטיפול. המסלול מקנה גם כלים לעבודה עם ילדים על הספקטרום האוטיסטי ועם בני נוער בסיכון. היקף התכנית כ - 375 שעות לימוד והיא מתפרשת על פני כשלושה סמסטרים.
 
  • מכללת אורנים (טבעון) – מציעה, במסגרת המסלולים ללימודי תעודה שהיא מקיימת, מסלול ל"הכשרה בניתוח יישומי של התנהגות – ABA". המסלול נלמד בהיקף נרחב של 400 שעות לימוד אקדמיות, הנחלקות לשנתיים, במתכונת של יום לימודים מלא אחד בכל שבוע.

 

  • אוניברסיטת תל אביב – מקיימת מסלול ייעודי למורים, הנלמד בהיקף של 280 שעות לימוד אקדמיות. מתכונת הלימוד היא דו שנתית, הלימודים מתקיימים יום אחד בכל שבוע, בשעות אחר הצהריים והערב. הלימודים במסלול זה מוכרים לצורך גמול השתלמות.

 

  • מכללת סמינר הקיבוצים (תל אביב) – תעודת הגמר בתכנית זו מוכרת על ידי משרד החינוך, וחלק מן השעות במסלול מוכרות לגמול לתכנית "אופק חדש". התכנית נלמדת במתכונת של שנתיים, יום אחד מלא בכל שבוע, ובהיקף כולל של 480 שעות לימוד אקדמיות, בתוספת 120 שעות התמחות מעשית, בשנת הלימודים השנייה.

 

  • המכללה האקדמית בווינגייט (נתניה, תל אביב, חיפה, ירושלים, ראשון לציון, בני ברק, אשדוד, בקה ג'ת, עפולה) – מציעה מסלול לימודי תעודה בתחום. המסלול נלמד בהיקף של 360 שעות לימוד אקדמיות, הנפרשות על פני שנתיים. 
 
  • מכללת תלפיות (חולון) - זוהי תכנית דו שנתית שמותאמת במיוחד לאקדמאים מן הציבור הדתי. הקורס מיועד למחנכים ולמטפלים והוא כולל פקטיקום מעשי ביישום גישות ניתוח ההתנהגות.

 

  • בית הספר ללימודי המשך של מכללת לוינסקי לחינוך (תל אביב) - בבית הספר מציעים קורס טיפול התנהגותי בשיטת ABA, שמשכו שנת לימודים אקדמית אחת. הקורס נערך במתכונת לימודים של יום אחד בשבוע.
 
קהל היעד ותנאי הקבלה
 
תכניות לימודי ניתוח התנהגות מיועדות לאקדמאים בעלי תואר ראשון לפחות מתחומי ידע שונים, בדגש על עיסוק בהוראה, בטיפול, ובחינוך לסוגיו. בהתאם, תנאי הקבלה למרבית המסלולים הם תואר ראשון, ומעבר של ריאיון קבלה אישי. בחלק מן התכניות נדרשת המלצה ממנהל בית הספר שבו ממלא המועמד תפקיד מקצועי, או מגורם מקצועי מוסמך אחר.
 
תעודות והסמכה
 
בחלק מן המסלולים נכללת ההתמחות המעשית – הפרקטיקום – כחלק אינטגרלי מתכנית הלימודים. לעומת זאת, במסלולים אחרים נדרשים בוגרי התכנית להירשם להתמחות, והדבר אינו מתחייב מהלימודים במסלול אלא נתון לבחירתם. ההשתתפות בהתמחות נותנת לבוגרים אפשרות לגשת לבחינות הסמכה מוכרות בתחום – הסמכה ישראלית או בינלאומית (מטעם ה – BACB). בכל תכניות הלימוד מוענקת לבוגרים תעודת גמר מטעם מוסד הלימודים, כאשר בחלק מהן התעודה מוכרת גם על ידי משרד החינוך.
 
 
לסיכום
 
ניתוח התנהגות נמצא בשימוש בעבודה עם ילדים אוטיסטים ועם ילדים "רגילים" בעלי בעיות התנהגות או קשיים מסוגים שונים, ואף בכיתות לימוד – לצורכי התמודדות עם בעיות התנהגות, וכאמצעי ליצירת מוטיבציית למידה אצל התלמידים. תכניות ללימודי ניתוח התנהגות מקיפות בין 300 ל – 500 שעות לימוד, ונפרשות על פני שנתיים. בתום תקופת התמחות יוכלו הבוגרים לגשת לבחינות הסמכה ממשלתיות ובינלאומיות.
 
לאחר סיום הכשרתם משתלבים אנשי המקצוע בסקטור הפרטי - כגון מטפלים ומנתחים עבור משפחות, בעמותות וארגונים ובמרכזי שיקום. כמ וכן ניתן להשתלב במערכת החינוך, במתי"א ובמסגרות נוספות בסקטור הציבורי. שכר מנתח התנהגות נע בין 8,000 - 12,000 שקלים, כאשר עובדים מנוסים וותיקים יותר מגיעים למשכורות גבוהות יותר.
 
יש לציין כי אנשי מקצוע המעוניינים להמשיך לפתח את השכלתם יכולים ללמוד גם בתואר שני בניתוח התנהגות. מדובר במסלולים המיועדים לרוב מאנשי חינוך ולתרפיסטים שלהם היכרות קודמת עם הגישה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי ניתוח התנהגות?

רוצה לדעת יותר על לימודי ניתוח התנהגות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי ניתוח התנהגות ללא תואר
לימודי תואר שני באבחון לקויות למידה/ניתוח התנהגות
לימודי ניתוח התנהגות
לימודי תעודה בניתוח התנהגות - אוני' תל אביב או סמינר הקיבוצים?
קורס מתאמת שילוב/ניתוח התנהגות.
עבודה דרך משרד החינוך בניתוח התנהגות?
לימודי ניתוח התנהגות - המלצה למוסד לימוד