רוצה פרטים על קורס ספורטתרפיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס ספורטתרפיה - הכשרת מטפלים לספורטאים

רוצה לדעת על קורס ספורטתרפיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס ספורטתרפיה
 
חלק מהקבוצה
 
העיסוק בספורט, ובעיקר כאשר הוא נעשה על בסיס מקצועי ותחרותי, מחייב סביבו פאנל של אנשי מקצוע התומכים בספורטאים עצמם. אחד מאנשי מקצוע אלה, שאי אפשר בלעדיו, הוא הספורטתרפיסט.
 
על הקורסים
 
תפקידו של הספורטתרפיסט הוא להעניק לספורטאים את הטיפול הגופני התומך שהם זקוקים לו – במהלך אימונים, במקרי חירום בתחרויות, לפני פעילות ולאחריה, וכדומה. ובעצם, איש מקצוע זה מלווה את הנבחרת או את הספורטאי המסוים בכל אשר יפנו. לשם כך עליו להיות מוסמך בתחומים שונים ורבים, החל מהיכרות עם הפיזיולוגיה והאנטומיה של הגוף, דרך זיהוי מצבים פיזיים מסוגים שונים, יכולת לאבחן, וכמובן – היכולת להגיש את הסיוע הנדרש בהתאם לסיטואציה.
 
קורס ספורטתרפיה מעניק למשתתפים בו את הידע התיאורטי המעמיק הדרוש לאנשי המקצוע בשילוב עם ההתנסות המעשית בפועל. הקורס מכין את המשתתפים בו לעבודה בכל סיטואציה ולטיפול במרב הפתולוגיות האפשריות. בין השאר, התלמידים בקורסים אלה עוברים התמחות מעשית בקבוצות ספורט מסוגים שונים, מצטרפים לתרגול באירועי ספורט גדולים, ועוד.
 
נושאי הלימוד בקורס
 
הקורסים בתחום כוללים מגוון נושאים, והם משתנים מעט בהתאם למסלול. להלן חלק מן הנושאים הנלמדים במסלולי ספורטתרפיה השונים:
 
  • אביזרי שיקום
  • פתולוגיה
  • מבחני שרירים
  • אורתופדיה
  • פציעות ספורט
  • פרמקולוגיה
  • בדיקות מפרקים
  • שיטות עיסוי
  • שיקום ספורטאים
  • עבודת צוות
  • עזרה ראשונה
  • תנועה שיקומית וטכניקות עבודה
  • ועוד
 
מוסדות לימוד אפשריים
 
  • מכון וינגייט – בית הספר למאמנים ולמדריכים - מציע מסלול מוסמך ללימודי ספורטתרפיה – Athletic Trainer; המסלול נלמד בהיקף נרחב של 600 שעות לימוד אקדמיות, הנפרשות על פני שנתיים. מתכונת הלימודים היא יום לימודים מלא אחד בכל שבוע, משעות הבוקר ועד שעות אחר הצהריים. ניתן ללמוד באזורים שונים בארץ, בהם קורס ספורט בדרום, קורסים בשרון וקורסים בצפון הארץ.

 

  • מכללת רידמן לרפואה משלימה – מציעה "קורס ספורטתרפיה", המיועד למטפלים בוגרי תוכניות ללימודי עיסוי שונים. הקורס מעניק למשתתפים בו את הידע והטכניקות הנדרשות לעיסוק בעיסוי ובטיפול בספורטאים במצבים שונים במהלך האימונים התקין ובמהלך פציעות. לרידמן מגוון של סניפים ברחבי הארץ.
 

תואר ראשון בספורטתרפיה

 

ניתן ללמוד גם לתואר ראשון בספורטתרפיה, התכנית מעניקה מגוון מיומנויות בתחום הטיפול, הבריאות והספורט. הסטודנטים  מקבלים מספר הכשרות מקצועיות יחד עם התואר, בהן תעודת הידרותרפיסט, תעודת מעסה רפואי ותעודת מדריך חדר כושר.

 
קהל היעד ותנאי הקבלה
 
קורס ספורטתרפיה מיועד לכל מי שמבקש להכשיר עצמו כספורטתרפיסט מוסמך, ולהשתלב בעיסוק מקצועי בתחום. לקורסים המקיפים נדרשות 12 שנות לימוד לצורך קבלה, וכן מעבר של ריאיון קבלה אישי. בנוסף, מועמדים בעלי רקע והכשרה בתחומי האימון והדרכת הספורט יזכו בהעדפה בעת הקבלה. במסלולים קצרים יותר, לרוב, נלמד התחום כהתמחות נוספת, ועל כן במרבית המקרים המועמדים אליהם נדרשים להיות בעלי הסמכה במקצועות טיפול במגע שונים, או במקצועות ההדרכה.
 
 
תעודה, ואפשרויות התעסוקה
 
בתום הלימודים יזכו הבוגרים בתעודת "ספורטתרפיסט מוסמך", כאשר בחלק מן המסלולים יזכו בהסמכות נוספות בסוגי העיסוי שנלמדו במהלך המסלול, בעיסוי ספורטאים, ועוד. הבוגרים לומדים כיצד לעבוד בשילוב עם הגורמים הנוספים הקשורים בבריאות הספורט, ועם סיום הלימודים, יוכלו להשתלב בצוותים הקבועים במכוני ספורט, בקבוצות תחרותיות בענפי ספורט שונים, בליווי באירועי ספורט, וכן כעצמאיים.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס ספורטתרפיה?

רוצה לדעת יותר על קורס ספורטתרפיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי ספורטתרפיה - כמה זה פרקטי ומבוקש בשוק?
למי מתאימים לימודי ספורטתרפיה?