רוצה פרטים על הכנה לבגרות לחרדים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי הכנה לבגרות לציבור החרדי והדתי

רוצה לדעת על הכנה לבגרות לחרדים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הכנה לבגרות לחרדים ולדתיים

 

השפה חילונית, הנשמה יהודית

 

יש תקווה, שבאמצעות ההשתלבות בעולם המקצועי והמדעי-אקדמי החילוני, חרדים יזכו לשפר את איכות חייהם ומעמדם, ותוך כדי כך גם יעשירו את ידע החול בעקרונות מן היהדות. בדרך לשם יהיה עליהם להשקיע מאמץ לא מועט על מנת להכיר ולהתרגל לתבניות החשיבה של האקדמיה המערבית המודרנית.

 

למה הדבר דומה? – ליהודי מוינה שהולך לבקר גוי במוסקבה לצרכי מסחר. עליו ללמוד שפה חדשה כדי שיוכל לתקשר עמו ביעילות, וכן טוב אם יכיר את אופני השיחה המקובלים ואת דרך החשיבה של הגוי. הוא הדבר באקדמיה, שבה דרכי ההתבטאות וכלי העיבוד והניתוח זרים לצעירים החרדיים. מבחינה זו, הלימוד לבגרות הוא הזדמנות עבור צעירים אלו לתרגל מעין שפה זרה כדי להתמצא בסביבה חדשה, כדי שיוכלו לפרוח ולשגשג בה, ואף להשפיע עליהם ממקורות תרבותם.

 

 

נושאי לימוד בבגרות האקסטרנית לחרדים

 

רבים מן הנושאים הנלמדים לבגרות שייכים לעולם המוכר לחרדים – התנ"ך, הספרות הפרשנות, ההלכה ומחשבת ישראל. מלבד אלה, נדרשים בקיאות וכישורים במקצועות חול כמתמטיקה, אנגלית ועברית. ביתר פירוט, על מקצועות החובה בבגרות האקסטרנית לחרדים נמנים: תנ"ך – 3 יחידות, יהדות או ספרות – 3 יחידות, עברית (הבנה, הבעה ולשון), היסטוריה - 2 יחידות, ואזרחות – 2 יחידות. אפשר להיבחן בתנ"ך וביהדות גם ברמה מוגברת, בהיקף של 5 יחידות לימוד.

 

מקצועות הקודש: הבגרות בתנ"ך כוללת בקיאות בספרי התורה, הנביאים הראשונים, הנביאים האחרונים והכתובים, ועיונים בדברי גדולי הפרשנים: רש"י, רמב"ן, רשב"ם וספורנו. הבגרות ביהדות כוללת בקיאות בהלכות קיצור שולחן ערוך בתחומים: כשרות, תפילה, שבת ויום טוב, מצוות התלויות בארץ ועוד. בנוסף, הבגרות כוללת לימוד של ספר החינוך, פרקי אבות, משנה תורה לרמב"ם, מסילת ישרים ופירוש רמב"ן לתורה.

 

מקצועות החול: הבגרות בספרות מורכבת מנושאים בשירת ימי הביניים ובשירה החדשה, מלימוד של סיפורים, משלים ומחזות, מהיכרות עם יוצרים שונים וכלי ניתוח. הבגרות בעברית מורכבת מהבנת הנקרא, מאוצר מילים ומתחביר וצורות בלשון. לקראת הבגרות בהיסטוריה לומדים על קורות העם היהודי במאות ה - 18 עד ה – 20 ועל חורבן הקהילות היהודיות באירופה. הבגרות באזרחות נוגעת לערכי הצדק שבמקורות היהדות, לערכי הדמוקרטיה המודרנית, למוסדות החוקיים של מדינת ישראל ועוד.

 

מסלול השלמת בגרויות לחרדים ולדתיים בבית ספר ירדן בגרות ופסיכומטרי

 

לבית הספר ירדן יש שלוחות בירושלים, תל אביב וראשון לציון. בית הספר מקיים קורס הכנה מיוחד במסלול לימודים המיועד לציבור הדתי, ונערך בכיתות נפרדות לנשים ולגברים תוך הקפדה על שמירת צניעות. התכנית מאפשרת למשתתפים בה להשלים תעודת בגרות מלאה עם 5 יחידות בגיאוגרפיה תוך שמונה חודשים, ולהשתתף לאחר מכן בקורס הכנה לפסיכומטרי לחרדים בן חודשיים וחצי. בית הספר מציע קורס חוזר במקרה הצורך ללא עלות כספית, ומעניק מלגות למועמדים מתאימים.

 

הכנה לבגרות לחרדים ולדתיים מטעם עיריית ירושלים - קש"ת השכלה והעשרה

 

עיריית ירושלים מציעה לדתיים ולחרדים תושבי העיר, תכנית הכנה לקראת מבחני הבגרות. בגבעת שאול פועל מרכז המכשיר בנות חרדיות, ובעתיד ייפתח מרכז לבנים חרדים וגם מרכז לנוער דתי, שיקפיד על הפרדה בין בנים ובנות. הלימודים נערכים בקבוצות קטנות, ובנוסף מתקיימים שיעורים פרטיים בהתאם לרמת הידע וההבנה של המשתתפים.

 

מכון אילן

 

מכון אילן הציע בעבר לציבור החרדי להשתתף במכינה להשלמת בגרויות, אך בעקבות אילוצים כלכליים ומנהלתיים לא נפתח מחזור חדש. כיום פועלת במכון זה יוזמה חדשה, המאפשרת לחרדים להשתתף במכינה קדם אקדמית, במקביל ללימודי הישיבה.

 

בגרות במסגרת מכינה לדתיים

 

מכינה קדם אקדמית מאפשרת למשתתפיה לרכוש כלים אקדמיים לקראת לימודי התואר הראשון תוך כדי הלימודים לבגרות. היתרון במכינה הוא שמתחילים כבר להיכנס לראש ולאווירה של לימודים באוניברסיטה או במכללה. מועמדים שיש ברשותם תעודת גמר מכינה רשאים להציגה במוסדות הלימוד השונים כתחליף לתעודת הבגרות. ליתר ביטחון, יש לוודא מול בית הספר המקיים את המכינה, שאכן תעודת הסיום שהוא מעניק, מוכרת כתחליף לבגרות בכל מקום. בדרך כלל, לקראת הלימודים במכינה יש לעבור בחינת מימ"ד ולהגיע לראיון אישי במוסד הלימודים.

 

מוסד הלימודים   
בנות או בנים    מקצועות לבגרות ויחידות    משך ותדירות     
אפשרויות מימון     מיקום    
הערות   
מכללת אמונה בנות גאוגרפיה, תנ"ך, אזרחות, היסטוריה, לשון, מתמטיקה, יהדות חמישה ימים בשבוע, במשך שנה או שנתיים לא צוינו ירושלים באישור ובפיקוח משרד החינוך והמל"ג; ניתן לקבל תעודת בגרות או תעודת גמר מכינה.
המכללה החרדית ירושלים בנים ובנות בהפרדה בגרות באנגלית - 4 יחידות, מתמטיקה - 3 או 4 יחידות, עברית ארבעה או חמישה ימים בשבוע, במשך שנה מלגת משרד החינוך למסיימי צבא או שירות אזרחי, מותנית בעמידה בקריטריונים שונים ירושלים בחסות אוניברסיטת בר אילן; מתאים גם לאנשים שאין להם רקע בלימודים כלליים
מרכז אקדמי לב (ביה"ס הגבוה לטכנולוגיה) בנים ובנות בהפרדה בגרות במתמטיקה - 4 או 5 יחידות, אנגלית - 4 או 5 יחידות, עברית - 2 יחידות, אזרחות - 2 יחידות, פיזיקה - 3 או 5 יחידות, גיאוגרפיה - 3 או 5 יחידות הלימודים נמשכים שנה מלגות מטעם משרד החינוך וקרנות לחרדים ירושלים קיימת תכנית רענון מקוצרת של 12 שבועות, לרמת 4 יחידות באנגלית ובמתמטיקה; קיימת תכנית מכינה ליוצאי אתיופיה.
מכון מגיד של האוניברסיטה העברית בירושלים בנים ובנות בהפרדה דגש על מתמטיקה, אנגלית ולשון חמש פעמים בשבוע בשעות אחר הצהריים והערב, במשך 14 חודשים בוגרי ישיבה בני 23 ומעלה זכאים למלגות מטעם הות"ת ירושלים המשתתפים יכולים לעבור קורס הכנה לפסיכומטרי במחיר מסובסד; תעודת גמר מטעם האוניברסיטה העברית
מחר - מכללת בני ברק החרדית בנים ובנות בהפרדה אנגלית - 4 יחידות, מתמטיקה - 3 (אפשרות ל - 4 יחידות לנשים), הבעה עברית ארבעה או חמישה ימים בשבוע; בנות - לימודי יום; בנים - לימודי ערב מלגות מהאגודה לקידום החינוך לזכאים בני ברק בהתאם לביקוש, ניתן לעשות גם 5 יחידות באנגלית.

 

אפשרויות מימון ליוצאים בשאלה בעמותת ה.ל.ל

 

עמותת ה.ל.ל מסייעת ליוצאים בשאלה להשתלב בחברה החילונית, ועוזרת להם למצוא כיוון חדש בחיים. היא אינה מעודדת חרדים לחזור בשאלה, אלא תומכת באנשים שקיבלו את ההחלטה מיוזמתם. במסגרת פעילותה, מציעה עמותת ה.ל.ל מלגות לימודים לשם השלמת בגרויות והכנה למבחן הפסיכומטרי.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הכנה לבגרות לחרדים?

רוצה לדעת יותר על הכנה לבגרות לחרדים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי מדעי המחשב - מסלול לחרדים
האם בית המורה בבני ברק מוכר במשרד החינוך?
בית המורה בבני ברק
מה ההבדל בין תואר MED ל MA?
חוות דעת על מכללת בית רבקה בכפר חבד
לימודי פסיכודרמה לתואר ראשון במלכות
האם יש לימודי פיזיותרפיה במסגרת חרדית?