לימודי סיוע בעזרת בעלי חיים בית איזי שפירא

רוצה לדעת על לימודים בנושאי רפואה משלימה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על לימודי סיוע בעזרת בעלי חיים בבית איזי שפירא.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


סיוע בעזרת בעלי חיים - לימודי תעודה בבית איזי שפירא

חיות הן חלק מסביבתו הטבעית של האדם. בין אם אנו אוהבים אותן, ובין אם אנו מפחדים מהן, החיות פוגשות אותנו כשאנו יוצאים לרחובות העיר או לגינה הציבורית, כשאנו מבקרים בבתים בהם מגדלים חיית מחמד, וכן הלאה. חיות מלוות אותנו גם כדמויות בסיפורים ובסרטים מקטנותנו, וגם בבגרותנו. יש בינינו כאלה העוזרים לבעלי חיים, ויש גם אנשים שפוגעים בהם, או לכל הפחות מתעלמים מהם. ואולם, למען האמת, אי אפשר להוסיף להתעלם מחיות לעולמי עד.

העבודה באמצעות בעלי חיים נועדה לתווך בין המטפל למטופל, כאשר לכלי הטיפולי יש חיים משלו, ולכן הוא מגיב אלינו, מפתיע אותנו בחוסר הצפיות שלו, ומאלץ אותנו להשתתף באילתור היצירתי. בניגוד לאילתור המתרחש בתהליכים של תרפיה באמנות, כאן מדובר בתהליכים הדדיים, בהם נוצר קשר אמיתי, ובזמן אמת, בין בעל החיים לאדם.

נצברו עדויות רבות בארץ ובעולם של יכולת בעלי החיים לסייע למגוון אוכלוסיות מיוחדות: חולי נפש, נוער עבריין, אסירים, קשישים, פגועי ראש, בעלי הפרעות רגשיות, אוטיסטים, ליקויי למידה, בעלי פיגור שכלי ועוד.
 

בבית איזי שפירא פועלת תכנית ללימודי תעודה בסיוע באמצעות בעלי חיים. התכנית נערכת בשיתוף בית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן, היחידה להשתלמות ולהדרכה. היא מקיפה 380 שעות לימוד אקדמיות, כשמתוכן 90 שעות מוקדשות להתנסות הסטודנטים ולעבודה מעשית. 


הסטודנט בקורס זה רוכשים ידע, הבנה וכלים מקצועיים מפותחים לעבודה טיפולית עם בעלי חיים, לסיוע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים ולשילוב יעיל בין השניים.

התכנית תכלול אינטגרציה של מספר תחומים:

  

 

  • פסיכולוגיה- תיאוריה ומעשה תיאוריות, אוכ’ מיוחדות
  • זואולוגיה+ אתולוגיה+ אתיקה
  • וטרינריה- אנטומיה, אבחון, מניעה וטיפול, מחלות שכיחות בפינות חי ומחלות זואונוטיות 
     

 

צוות הקורס:


את התכנית מרכזת בוגרת האוניברסיטה הפתוחה, בעלת תואר B.A בפסיכולוגיה, תוכניות לימודים ושיטות הוראה, המחזיקה גם בתעודת חינוך, הוראה וסיוע באמצעות בעלי חיים מטעם מכללת לוינסקי, ובעלת ניסיון בהוראת התחום. לצידה, תוכלו למצוא בסגל ההוראה וטרינר מוסמך, מומחה לחיות אקזוטיות בנייה וייעוץ לפינות חי, מומחית בפסיכולוגיה חינוכית ועוד.


הלימודים יתקיימו בסניף רעננה של המכללה, אחת לשבוע משעות הבוקר ועד שעות אחה"צ.
 

בנוסף, כל סטודנט יתנסה בעבודה מעשית בשתי אוכלוסיות שונות במהלך השנה בהיקף של 4 ש"א שבועיות.
 

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: בית איזי שפירא

כלים שיעזרו לך לבחור