רוצה פרטים על מכינה ללקויי למידה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מכינה ללקויי למידה

רוצה לדעת על מכינה ללקויי למידה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מכינה ללקויי למידה, רוצה להתחיל?

כולנו מודעים לכך שללא תואר ראשון קשה מאוד להתקבל בשנות האלפיים לרוב המשרות הנחשקות. תעודת בגרות בלבד אינה מספיקה עוד לאלה מאיתנו הרוצים להתקדם בעולם העסקים, המשפט הכלכלה וכו’. לעיתים גם תואר ראשון אינו מספיק ויש צורך בתואר שני. סטודנטים רבים אשר יש להם בגרות טובה וציון פסיכומטרי גבוה יכולים פשוט להירשם למקצוע אותו הם בחרו ללמוד ולצאת לדרך. אך מה עושה אוכלוסייה גדולה של אנשים עם ליקויי למידה? לאוכלוסיה זו קשה יותר להתקבל ללימודים אקדמיים מכיוון שליקויי הלמידה שלהם, עשויים להקשות עליהם להשיג ציונים טובים.

 

מה לומדים ולמה כדאי לי לעשות מכינה לליקויי למידה?

קיימים ליקויי למידה מסוגים רבים ומגוונים. בדרך כלל מדובר בהפרעות ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות, הנובעות משיבושים קוגניטיביים נוירולוגיים. היכולת השכלית של אנשים בעלי לקויי למידה היא ממוצעת ואף מעבר מכך, אך בשל הקשיים בתפקוד הקוגניטיבי, ולעיתים אף ביכולת המוטורית, הם מתקשים להסתגל למסגרת לימודית ואקדמית.

בשני העשורים האחרונים מוסדות הלימוד הבינו והפנימו את הבעיה הזו ונפתחו מסלולים רבים עבור אנשים עם ליקויי למידה. אז אם אתם מאובחנים כבעלי ליקויי למידה מכל סוג שהוא - אל תתייאשו! הדרך אל התואר הראשון (ולאחר מכן גם השני), פתוחה גם עבורכם.


המודעות בקרב מוסדות הלימוד לנושא זה גברה, והמכינות שנפתחו נועדו להכשיר סטודנטים אלו ללימודים אקדמאים. כיום, אנשים עם לקויי למידה יכולים להשתלב במסלולים אקדמיים במכללות רבות, אשר פתחו מסלולים מיוחדים ומכינות קדם אקדמיות עבור אוכלוסיה זו.

בחלק מן המוסדות, המסלול מקנה תעודת סיום מהווה תחליף לתעודת הבגרות. סטודנטים המסיימים את המכינה יוכלו להירשם לתואר ראשון ולרכוש השכלה אקדמית.


המטרה העיקרית של התכנית היא לשפר את כישורי הלמידה של הסטודנטים, על מנת לאפשר להם לבצע בהצלחה את כל המטלות האקדמיות (עבודות, מבחנים, סמינריונים וכו’), כל זאת תוך מתן ביטוי ליכולת האישית שלהם.

במהלך המכינה, ילמדו הסטודנטים מגוון נושאים, בין היתר- כתיבה מדעית, מתמטיקה, אנגלית, מושגי יסוד במדעי החברה, מושגי יסוד במדעי הרוח ועוד. הסטודנטים ילמדו בשיטות מיוחדות המותאמת אליהם אישית ויקבלו הצעות, המצלות וליווי צמוד מסביבה תומכת ואכפתית. הליווי הצמוד יכלול גם פגישות אישיות בהם ילמדו הסטודנטים כיצד לארגן ולתכנן את זמנם בצורה יעילה, כיצד לארגן את חומרי הלימוד, כיצד להתכונן לבחינות, כיצד לשפר את הזיכרון ועוד.

היכן לומדים?

ישנם מוסדות לימוד נוספים בהם יש מכינות לציבור זה, בין היתר -

 

  • המכללה האקדמית תל חי (אצבע הגליל) - במכללה האקדמית תל חי אפשר למצוא תכניות רבות למכינה, בהן מכיות קיץ שמותאמות לסטודנטים עם לקות למידה, ניתן ללמוד במסלול קיץ למדעי החברה או במסלול קיץ למדעים.

  

  • רום פרט (חיפה) - מוסד זה מציע תכניות שמותאמות ללקויי למידה ומאפשר להם לקבל הכנה לקראת הפסיכומטרי, השלמת בגרויות או לקראת הקבלה ללימודי הנדסאים.


כמה זמן לומדים?

משך הלימודים במכינות הללו משתנה בין המוסדות. חלק מן המסלולים נפרסים על פני מספר חודשים וחלקם נמשים כשנה. לעיתים ניתן לפרוס את הלימודים גם על פני זמן גדול יותר - על פי הצרכים של הסטודנטים.

 

לצד הלימודים בכיתה, סטודנטים בתכניות אלה יכולים לרוב להיעזר בשירותים נוספים כגון חונכות אקדמית, תגבורים במקרה הצורך, וכן תמיכה וייעוץ הנוגעים לפיתוח מיומנויות למידה ולבחירת מסלולי הלימודים בהמשך.

 


לימודי המשך


בוגרי המכינות אשר ישלימו בהצלחה את כל חובותיהם, יוכלו להירשם לתואר ראשון במגוון רחב של נושאים (על פי נתוניהם כמובן). כלכלה, משפטים, מנהל עסקים, מחשבים, פסיכולוגיה, תקשורת ועוד - כל אלה יהיו פתוחים בפני מסיימי המכינות, בהתאם לדרישות הקבלה של כל חוג. חשוב להדגיש כי לעיתים, יש צורך לעמוד בחובות נוספים כדי להתקבל לתואר ראשון, כגון לעבור מבחני מיון והתאמה, להציג ציון פסיכומטרי, לעבור ראיון ועוד. יש להתעדכן מול מוסדות הלימוד ולוודא את התנאים הנדרשים בכל חוג.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מכינה ללקויי למידה?

רוצה לדעת יותר על מכינה ללקויי למידה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד מכינה ללקויי למידה