רוצה פרטים על קורס עגורן?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי עגורן

רוצה לדעת על קורס עגורן? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס עגורן - מפעילי עגורן צריח ומפעילי עגורן נייד

 

עגורן זה לא חיה. עגורן הוא אותו מנוף מתכתי ענק בצורת T, שרואים בדרך כלל באתרי בנייה ושיפוצים. באמצעות העגורן פועלי הבניין מעלים ציוד כבד לגובה רב, כמו לגגות של בניינים למשל. מדובר בעבודה שיש בה סיכונים תפעוליים רבים, ולכן חשוב להיות בקיאים בכללי הבטיחות בעבודה שכזו. חשוב לזכור, כי מדובר בכלי מגושם, גדול וכבד, הנושא עליו ציוד כבד נוסף. בכל רגע נתון קיים סיכון של איבוד שליטה ופגיעה בנפש או ברכוש. מסיבה זו קיימת חובה ממשלתית לעבור הסמכה מקצועית רשמית כדי לעבוד עם עגורנים.

 

מטרת לימודי מנופאים היא הכשרת משתתפי הקורס כמפעילי עגורנים מקצועיים ומיומנים, העובדים לפי כללי בטיחות ברורים. קורס עבודה זה הינו ממוקד בהתאם לדרישות משרד העבודה ומכינים את משתתפי הקורס לבחינות הנדרשות לקבלת רישיון מנופאי צריח.

 

מה לומדים בקורס מפעילי עגורן?

 

קיימים קורסים להפעלת עגורן נייד ולהפעלת עגורן צריח. כל אחד מהקורסים מעניק הכשרה נפרדת לתפעול סוג עגורן מסוים: עגורן נייד לעבודה במקומות סגורים ופתוחים או עגורן צריח שמקובע בקרקע.


המשתתפים בשני הקורסים מכירים את ציוד ההרמה, לומדים כיצד מתחזקים אותו כראוי וגם מתוודעים לנהלי הבטיחות בעבודה, לכללי העבודה הנכונה בגובה ולכללי הפעלת הציוד הנכונה. הם לומדי כיצד לשנע משאות ומטענים למרחקים קצרים וארוכים, בתנאי שטח ומזג אוויר משתנים.
 

 מתכונת הלימוד


קורס עגורן נייד מתפרש על פני כ - 174 שעות לימוד. אלו כוללות גם יום הדרכה מעשי בשטח, בהיקף של כ - 10 שעות.
קורס עגורן צריח כולל כ - 196 שעות לימוד. בשני הקורסים, המשתתפים צריכים לעבור גם התנסות מעשית (סטאז'), בהיקף של כ - 320 שעות, בהם מתנסים בהפעלת המנופים. חלק מהשעות צריכות להתבצע טרם פתיחת הקורס ואחרות מתקיימות לאחר תום התכנית. יש לציין כי ביצוע הסטאז' אינו כלול במסגרת הקורס והאחריות על ביצועו מוטלת על התלמידים.

 

קורס מנוף הרמה

 

קיימים קורסים קצרים להכשרת מפעילי מנוף הרמה ומכשירי הרמה נוספים. בדרך כלל מדובר בקורסים קצרים וממוקדים המיועדים למפעילי מנופים מנוסים המעוניינים להרחיב את הסמכתם, ולהכיר את נהלי הבטיחות המתחייבים בעבודות אלה. במשרד העבודה מגדירים את הדרישות מאנשי מקצוע המעוניינים להפעיל מנופי הרמה ואת המבחנים שעליהם לעבור, דרישות אלה משתנות מעת לעת.
 

נושאי הלימוד


נושאי הלימוד בקורס הפעלת עגורן נייד כוללים:

 

  • הנדסת קרקע
  • אחזקה
  • עניבנות
  • פיזיקה וחוזק חומרים
  • נהלי בטיחות    
  • מבנה ומערכות העגורן
  • ועוד
  • אביזרים ואמצעים להרמה    
 


בקורס מפעילי עגורן צריח נלמדים כל הנושאים לעיל ובנוסף מתקיימים גם שיעורים בתורת החשמל ומכינה בנושאי עברית וחשבון.

 

תנאי קבלה


לקורס עגורן צריח וקורס עגורן נייד מתקבלים מועמדים מגיל 18 שנים ומעלה, בוגרי 9 שנות לימוד לפחות. כמו כן, כחלק מתנאי הקבלה עליהם להציג אישור על מעבר הדרכה לעבודה בגובה ממוסד מוכר ואישורים שמעידים על בריאות תקינה. בנוסף, יש צורך לעבור מבחנים פסיכוטכניים וראיון שנערך מול ועדת קבלה.


תעודות


בסיום קורס עגורן צריח, המשתתפים מקבלים תעודת גמר "מפעיל עגורן צריח", שמוענקת על ידי משרד הכלכלה. כדי לקבל את הדיפלומה הם צריכים לקבל ציון של 70 ומעלה במבחנים פנימיים וכן בבחינות חיצוניות שכוללות מבחן עיוני בתחום תורת המקצוע והבטיחות ומבחן מעשי. לאחר קבלת הדיפלומה, יכולים הבוגרים לפנות לרשם הציוד ההנדסי של משרד התחבורה ולקבל תעודת הסמכה.


בוגרי קורס עגורן נייד שמסיימים בהצלחה את המסלול זכאים לקבל תעודת גמר "מפעיל עגורן נייד", מטעם משרד הכלכלה. כדי לקבל את הדיפלומה יש לעבור מבחן עיוני ומבחן מעשי בציון של 70 ומעלה , בנוסף לבחינות פנימיות. לאחר קבלת התעודה ניתן לפנות למשרד התחבורה - רשם ציוד הנדסי, לשם קבלת הסמכה מתאימה.

 

רישיון מנוף בניין - רישיון עגורן


כדי להפעיל מנופים ועגורנים בישראל, יש צורך בהסמכה המתאימה מטעם משרד העבודה. אנשי המקצוע נדרשים לתעודת הסמכה ובה מפורטת דרגת העומס המתאימה שאליה הוסמכו. קיימות מספר דרגות:

 

  • סוג א' - עגורן צריח
  • סוג ב' - עגורן נייד
  • סוג ג' - עגורן גשר
  • סוג ד' - עגורן העמסה עצמית
  • סוג ה' - אתת


כדי לקבל את הרישיונות יש להשלים את הקורסים הייעודיים לכך במסגרות המוכרות על ידי משרד העבודה וכן לעבור מבחן עיוני ומעשי ממשלתי. נדרשת גם בדיקה רפואית להוכחת בריאות תקינה.

 

מחיר


מחיר קורס עגורן צריח משתנה בין המוסדות, במרבית המוסדות עלותו נעה בין 17,000 - 20,000 שקלים, עלות זו מכסה את החלק העיוני ואת החלק המעשי של הקורס. יש לציין כי המחירים עשויים להשתנות בהתאם לדרגה הנלמדת וקריטריונים נוספים. בחלק מן המוסדות יכולים המשתתפים לקבל מלגות או הטבות בתשלום שכר הלימוד. כמו כן, קיימות גם הכשרות מסוימות במימון המדינה, למתאימים העומדים בקריטריונים.
 

  • רוצים להמשיך להתמקצע? קראו גם על קורסים
  • מחפשים ללמוד גם בהכשרות נוספות במנופאות? קראו גם על קורס אתתים

 

מוסדות לימוד

  

  • מכללת כרמל בטיחות (חיפה): במכללת כרמל בטיחות מציעים קורס מפעילי עגורן בהעמסה עצמית, שכולל כ - 24 שעות לימוד. השיעורים מתקיימים בימי שישי בשעות הבוקר. בנוסף, מציעה המכללה מסלולים מגוונים להכשרת טכנאים במגוון ענפים כמו חשמל, בטיחות, בניין, טכנולוגיה, וקורסי רכב.

 

  • מכללת הנדסה בגובה (פרישה ארצית): קורס עגורן נייד במכללת הנדסה בגובה נערך במתכונת מרוכזת של 30 מפגשים, שמתקיימים בחמישה או בשישה ימים במהלך השבוע. במהלך הקורס מקבלים אנשי המקצוע את ההכשרה המקיפה להפעלת העגורנים ומתכוננים לבחינות ההסמכה של משרד הכלכלה. למכללה סניפים בהוד השרון, בלוד ובחיפה.

 

שכר - כמה מרוויח מפעיל מנוף?

 

שכר מנופאי תלוי בקריטריונים שונים כגון ותק וקצועי ועבודה בסקטור הציבורי או הפרטי, כמו כן המשכורות משתנות בהתאם לסוג המנוף אותו מפעילים. עגורנאי צריח או גשר משתכרים בתחילת דרכם בין 8,000 - 10,000 שקלים בממוצע. לאחר מספר שנות וותק ניתן להעלות את המשכורת לטווח שבין 10,000 - 15,000 שקלים ולעיתים מעבר לכך. עובדים בנמלים מגיעים לרמות שכר גבוהות במיוחד העומדות על 25,000 - 35,000 שקלים לחודש ולעיתים אף מעבר לכך.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס עגורן?

רוצה לדעת יותר על קורס עגורן?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס עגורן
שאלות הגולשים בנושא
כמה עולה קורס עגורן צריח?
קורס עגורן בבאר שבע
קורס עגורן צריח בבאר שבע
עלות קורס עגורן צריח
מה עלות קורס מפעיל עגורן צריח?
קורס מפעיל מנוף (עגורן, צריח) - מה העלות והאם יש מימון?
מפעיל עגורן - האם התחום מבוקש?