רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

בחינת בגרות בכלכלה, רוצה ללמוד?

רוצה לדעת על בגרות בכלכלה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס הכנה לבגרות בכלכלה

 

שער הבורסה אינו נסגר באמצעות מפתח

 

"מניות", "מטבע חוץ", "וול סטריט" ועוד, הן מלים שאנו פוגשים מדי יום בחדשות ובאמצעי התקשורת. בעבור רבים מאיתנו – אין להן משמעות רבה. אך האמת היא, שמילים אלה הן חלק מעולם מושגים המניע את העולם המודרני שבו אנו חיים ולכן – רצוי וחשוב להכיר את משמעותן. הכלכלה מפילה ומקימה ממשלות, מתווה מדיניות ומשנה את העולם באופן בלתי פוסק. השינויים החברתיים והתרבותיים המתרחשים בעולם קשורים ישירות גם לשינויים בכלכלה, ולכן ידע בתחום הוא חיוני בעבורנו להבנת הסביבה. מסיבות אלו, יותר ויותר אנשים בוחרים כיום בלימודי כלכלה לתואר ראשון, גם אם אין להם "ראש מתמטי".

 

קורסי הכנה לבגרות בכלכלה

 

בגרות זו אמנם אינה מוגדרת כחלק מבגרויות החובה בישראל, אולם במסגרת הבחירה במגמות הלימוד השונות, תלמידים רבים בוחרים בלימודי בגרות בכלכלה.

 

בחינת הבגרות בכלכלה היא חלק מתחום מדעי החברה והיא מוצעת בהיקף של 3 יחידות לימוד – בפני עצמה, או כחלק מבגרות במדעי החברה בהיקף של 5 יחידות לימוד – ואז 2 יחידות מתוכן הן בכלכלה, 2 יחידות במדעי המדינה ויחידה נוספת, במתודולוגיה (שיטות מחקר).

 

קורסי הכנה מפתחים ומעשירים את התלמיד ומאפשרים לו לרכוש ידע במושגים בסיסיים בעולם הכלכלי, ידע שיוכל להיות חשוב ומועיל בלימודים לקראת תואר ראשון או בחיים בכלל. באמצעות הלימודים בכלכלה ניתן ללמוד רבות על החברה הישראלית, על התנהלותה ועל יחסי הגומלין בין המוסדות הקיימים בה, וכמו כן על מערכות כלכליות במדינות שונות.

 

תכנית הלימודים לקראת בחינת בגרות בכלכלה מסייעת לתלמידים להבין טוב יותר תהליכים המתרחשים סביבנו, ומעניקה כלים להתמודד עם המציאות הכלכלית המשתנה תדיר. במסגרת תכנית הלימודים לקראת הבגרות בכלכלה תוכלו לפתח את החוש הכלכלי שלכם ולצמוח כאנשים בוגרים, המסוגלים להתמודד עם החלטות כלכליות באופן עצמאי. בשנים האחרונות הולך וגובר הוויכוח בנוגע למדיניות הכלכלית בעולם כולו, תכנית הלימודים בקורס הכנה לבגרות בכלכלה תאפשר לכם להבין את מהות הוויכוח ולפתח דעה עצמאית מבוססת. מיטב המורים המקצוענים בתחום יכינו אתכם להתמודד עם השאלות המופיעות בבחינה, ולהצליח בה בקלות.


* הלימודים לקראת בגרות בכלכלה מיועדים לתלמידי החטיבה העליונה בבתי הספר העיוניים או המקיפים ולתלמידים הלומדים

   במסגרת לימודים עצמאיים.

 

* לימודי כלכלה מלאים בשילוב תחום נוסף ממדעי החברה יזכו אתכם בנקודות בונוס וישפרו את ממוצע הבגרות הכללי שלכם.

 

 

מבנה הבחינה

 

הבגרות בכלכלה בנויה משני חלקים עיקריים:

 

2 יחידות לימוד ראשונות

 

במסגרת לימודים אלו נלמדים נושאים כגון:

  • מושגי יסוד בכלכלה כמו המחסור ועקומת התמורה, יתרון יחסי והתמחות, חשבונאות לאומית ועוד
  • ביקוש והיצע, קבלת החלטות במשק, תחרות
  • משקי בית ופירמות
  • הממשלה: תפקידים ויעדים כלכליים, תקציב ודרכי פעולה
  • כסף, בנקאות ומסחר בין לאומי
  • הביקוש המצרפי.

 

יחידת לימוד מתקדמת

 

כאשר סיום שתי היחידות הקודמות הוא תנאי המשך – ביחידת לימוד זו יושם דגש על סוגיות עכשוויות בהקשר יישומי. במסגרת לימודים אלו נלמדים נושאים כגון:

  • שוק העבודה בסוגים שונים של תחרות
  • הפריון
  • האבטלה ומבנה כוח העבודה במשק הישראלי
  • הקשר בין שינויים חברתיים פוליטיים לבין שוק העבודה.

 

מקומות לימוד אפשריים

 

  • חרשן – בית ספר לבגרות ופסיכומטרי בתל אביב- מציע תוכנית להשלמת בגרות בכלכלה במסגרת של 2 יחידות לימוד.

 

  • המכללה הקדם אקדמית של מכללה אקדמית אשקלון – מכללה מוכרת על ידי המועצה להשכלה גבוהה. מציעה מכינה לבגרות בכלכלה לרוצים להשלים או לשפר.

 

לסיכום

 

כאמור, כלכלה היא גורם מרכזי המניע את עולמנו. שינויים כלכליים הם חלק ממעגל השינויים החברתי והתרבותי, ולכן הם חשובים כל כך ללימוד, גם בעבור אלו שעד היום לא חשבו על כך. לימודי כלכלה קשורים תמיד בסוגיות עכשוויות ויגרמו לכם להבין בצורה טובה יותר את החברה הישראלית והעולמית. כך, תוכלו לעצב את עמדותיכם הכלכליות באופן עצמאי. בבתי הספר ובמכונים השונים להשלמת בגרויות יכינו אתכם במסגרת תכנית הלימודים לקראת בחינת הבגרות בכלכלה, ויעזרו לכם לעבור אותה בציון הטוב ביותר.

 

שירות אישי חינם

רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?

רוצה לדעת יותר על בגרות בכלכלה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
ספר תרגול לבגרות בכלכלה יא