רוצה פרטים על תואר שני במדעי החיים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני במדעי החיים

רוצה לדעת על תואר שני במדעי החיים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני במדעי החיים

 

לימודי תואר שני במדעי החיים עוסקים במחקר ובהשתלמות בתחומי מדעים שונים, ובפרט בענף הביולוגיה. לימודים אלו מעמיקים את הידע המדעי שברשות הסטודנטים, וזאת תוך מתן כלים ומיומנויות אשר יאפשרו להם לבצע מחקרים מתקדמים ופורצי דרך. במהלך הלימודים יעודכנו הסטודנטים בהתפתחויות החדישות ביותר בענף. כמו כן, ילמדו טכניקות ושיטות ניסוייות שונות העוסקות בשאלה - "כיצד לפתור בעיות יסוד במדעי החיים תוך הכרה מעמיקה בנושאי הביולוגיה השונים?".

 

הלימודים לתואר המוסמך כוללים לעיתים אפשרות לבחירת התמחות או מגמה, בין המסלולים האפשריים במוסדות השונים נכללים תואר שני בביולוגיה, מדעי הכימיה, מחשבה ביולוגית, ניורוביולוגיה, אבולוציה וסביבה, תואר שני בזואולוגיה ועוד. באופן זה הסטודנטים יכולים להתמקד בענפים מדעיים המעניינים אותם, להרחיב את הידע שברשותם ולבחון כיוונים מחקריים חדשים.

 

מה לומדים?

 

הסטודנטים בתכניות אלה לומדים קורסים ממגוון ענפים מדעיים, וכן מבצעים מחקר מתקדם במעבדות. בין הנושאים המוצעים לבחירה נציין קורסים מתחומים כגון:

  • ביוכימיה.
  • זואולוגיה.
  • חקר הסרטן.
  • ביוטכנולוגיה.
  • הנדסה גנטית.
  • ביוסטטיסטיקה.
  • ביולוגיה של התא.
  • גנטיקה מולקולרית.
  • אקולוגיה פיזיולוגית.
  • פיזיולוגיה של הצמח.
  • ועוד.

 

הלימודים כוללים קורסים תיאורטיים רבים, ולצידם התנסות מעשית. כל סטודנט נדרש לבצע עבודה מחקרית במעבדות הביולוגיה שבמוסד הלימודים, לימודי התנסות אלו הם בתחומי ביוטכנולוגיה של צמחים, כימיה, גנטיקה, ביולוגיה מולקולארית של התא, אימונולוגיה ועוד.

 

מסלולי לימוד

  • מסלול מחקרי - עם תזה: המסלול המחקרי מיועד למעוניינים להמשיך לתואר שלישי ולהשתלב בעשייה מחקרית ואקדמית בתחומי המדעים. זהו המסלול המוצע ברוב המכריע של מוסדות הלימוד (כלומר, ברוב המוסדות לא ניתן ללמוד במסלול ללא תזה, אלא במסלול עם תזה בלבד). משך הלימודים הינו שנתיים, שבמהלכן יש להשלים גם את כתיבת התזה.

 

  • מסלול ללא תזה: המסלולים ללא תזה מתאימים בעיקר לעובדים במעבדות קליניות שברצונם להתמקצע בתחום עיסוקם ללא כתיבת תזה מחקרית; וכן למורים מנוסים לביולוגיה בשנת שבתון. משך הלימודים במסלול ללא תזה הינו שנתיים. נכון לשנת תשפ"ד, מסלול עם תזה מוצע באוניברסיטת בר-אילן בלבד.

 

 

כמה זמן לומדים?


משך התואר השני הינו שנתיים (4 סמסטרים). על הסטודנטים להשלים את כל חובותיהם, לרבות כתיבת עבודת התזה, במהלך שנתיים אלו. עם זאת, סטודנטים הנדרשים לקורסי השלמה לרוב לומדים אותם מחוץ לפרק זמן זה (בדרך כלל בשנה מרוכזת לפני תחילת התואר). כמו כן, יש לציין כי הסטודנטים במסלול התזה נדרשים להקדיש את מלוא זמנם לביצוע המחקר, ומסיבה זו אין ביכולתם לעבוד במהלך תואר שני זה.
 

קהל יעד

 

הלימודים מתאימים במיוחד לבעלי תואר ראשון במדעי החיים או לבעלי תואר ראשון מתחומים מקבילים, המעוניינים להתמחות בתחום ממוקד במדעי החיים, ולעסוק בו ברמה מחקרית. מסלול מחקרי עם תזה מתאים למי שברצונם להמשיך לתואר שלישי ולפנות לקריירה אקדמית מחקרית.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה משתנים בין המוסדות וכן בהתאם למסלול הנבחר. על המועמדים לעמוד בדרישות הבאות:

  • תואר ראשון במקצועות מדעיים רלוונטיים בממוצע ציונים הנע בין 80 - 85 ומעלה.
  • כמו כן, ייתכן והסטודנט יידרש להשלים מספר קורסי יסוד.
  • בחלק מן המוסדות ישנה דרישה להצגת המלצות מטעם גורמים אקדמיים או מקצועיים רלוונטיים המעידים על יכולות מחקריות רלוונטיות של המועמדים.
  • במוסדות מסוימים יש צורך לעבור מבחן קבלה הבודק את הבנתם של מאמרים מדעיים.
  • ראיון קבלה אישי.

 

היכן לומדים?

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) - באוניברסיטת בר-אילן מתקיימת תכנית עם תזה, וכן תכנית ללא תזה. באוניברסיטה מוצעים מסלולי מסלולי מוסמך נוספים, בתחומים כגון ביולוגיה סביבתית, ביוטכנולוגיה, ננוטכנולוגיה ועוד.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון (באר שבע) - הסטודנטים במסלול זה יכולים לחקור מגוון ענפים ובהם נוירוביולוגיה, אקולוגיה, ביוטכנולוגיה ימית, גנטיקה ועוד.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון באילת - בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן-גוריון מתקיימת תכנית לתואר מוסמך בביולוגיה ימית, שבה כותבים עבודת תזה ולוקחים חלק במחקרים במגוון מסגרות בעיר אילת.

 

  • אוניברסיטת תל אביב -  מדובר בתכנית המשותפת לפקולטה למדעי החיים, לבית הספר למדעי המחשב, ולפקולטה לרפואה. נוסף על כך, מתקיים מסולל ישיר לדוקטורט המיועד לסטודנטים מצטיינים, הכולל מלגת קיום.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים) - ניתן ללמוד במחלקות שונות כגון גנטיקה, כימיה, מדעי הצמח, אקולוגיה ועוד.

 

  • מכון ויצמן למדע (רחובות) - במדרשת פיינברג, שהינה הזרוע האוניברסיטאית של מכון ויצמן, מתקיימים תארי מוסמך בתחום מדעי החיים, במסלולים כגון ביולוגיה של התא, אימונולוגיה, מדעי הצמח, ביולוגיה חישובית, ועוד. הלימודים מתקיימים במסלול עם תזה בלבד.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי תואר שני, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בסיום התואר יוכלו המוסמכים להשתלב במגוון רחב של תפקידים במשק, במגזר הפרטי והציבורי כאחד. אפשרויות התעסוקה משתנות בהתאם לתחום ההתמחות הנבחר. באופן כללי, ניתן לומר כי בוגרי חוג זה משתלבים בעבודות בתחום הביולוגיה, החקלאות, מדעי הים, התפלת מים, וכדומה.

 

מקומות התעסוקה של בוגרי הלימודים הם מכוני המחקר השונים בתחום, חברות אקולוגיות, חברות ביוטכנולוגיות, חברות תרופות, מוסדות רפואיים, הוראה ומחקר במוסדות האקדמיים, ועוד. אפשרות נוספת היא להמשיך ללימודי תואר שלישי.

 

מהן רמות השכר בתחום?


שכרם הממוצע של עובדים וחוקרים בתחום מדעי החיים נע בין 8,000 - 14,000 שקלים לחודש. בתפקידים בכירים, כגון מנהלי פרויקטים, או מנהלי מעבדות, רמות השכר גבוהות יותר ונעות בין 17,000 - 20,000 שקלים, בהתאם לתפקיד. היבטים נוספים המשפיעים על השכר שיש להביא בחשבון כוללים את גודל החברה המעסיקה, היקף הפרויקטים, ועוד. באופן כללי, שכרם של עובדים בתחום זה אינן גבוהות באופן מיוחד, ונחשבות נמוכות בהשוואה לענפים אחרים כגון הייטק ותוכנה.


יש לציין כי תואר שני הינו, במקרים רבים, תנאי הכרחי לצורך קבלה למשרות מו"פ (מחקר ופיתוח) מבוקשות רבות ובחלק מן המקרים נדרש גם תואר שלישי. כמו כן, במרבית המשרות המבוקשות נדרש ניסיון מחקרי נרחב ומשמעותי בתעשייה כתנאי קבלה.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני במדעי החיים?

רוצה לדעת יותר על תואר שני במדעי החיים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
סיכוי להתקבל לתואר שני במדעי החיים עם ממוצע נמוך
תואר שני במדעי החיים ו/או בשילוב עם חינוך
תואר שני במדעי החיים - היכן מתקיים בארץ?
הגבלת גיל - תואר שני במדעי החיים
המשך מהוראת מדעים לתואר שני במדעי החיים
קבלה לתואר שני במדעי החיים