תואר שני במדעי החברה

הספקת להתאוורר מהתואר הראשון, וברצונך לחזור לפרק ב' של לימודים? ייתכן שלימודים לתואר שני בתחום מדעי החברה מתאימים לך. אספנו את עבורך את כל המידע הנדרש כולל תנאי קבלה במכללות ואוניברסיטאות, חוות דעת של סטודנטים, פירוט מסלולים ועוד.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
תואר שני במדעי החברה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני במדעי החברה

 

כפרטים אנו מנהלים את חיינו האישיים, אבל חיים אלו שלובים ללא הפרדה בחיי החברה כולה. אופייה של החברה מעצב את עולמנו מבחינות רבות ושונות, החל מהאופן שבו אנו מתפרנסים וכלה בדרכים שבהן אנו מבלים את זמננו הפנוי. משום כך, הבנת החברה ודרכי פעולתה משמעותה הבנת הכללים והנוהגים בעולם, הבנת חוקי המשחק, ויותר מכך – הבנת המארג העשיר של החיים.

 

מארג זה משלב שורה ארוכה של תחומים, בהם פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, ייעוץ ופיתוח ארגוני, עבודה סוציאלית, כלכלה, מדע המדינה, יחסים בין לאומיים, מדיניות ציבורית, לימודי עבודה, תקשורת, משפטים ועוד. כמו כן קיימות תכניות לימוד מיוחדות, כגון התכנית האקזקוטיבית לדיפלומטיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב או המסלול ללימודי משפחה במכללה למנהל.

בעוד שלימודי תואר ראשון פותחים את תחום הידע בפני הסטודנט וחושפים אותו למושגים הבסיסיים ולתיאוריות היסודיות, לימודי תואר שני מאפשרים ללומד להעמיק את הידע שלו בתחום נבחר ולרכוש מיומנויות מקצועיות.

 

תואר שני מסייע לשכלול הכישורים האקדמיים והמעשיים כאחד, ומאפשר לסטודנט להשתלב בעבודה כאיש מקצוע מהשורה הראשונה, שברשותו ידע מקיף בתחום הדעת שבו הוא עוסק. לימודי תואר שני מתקיימים במתכונת חלקית, המתאימה לאנשים עובדים ומאפשרת להם לשלב בין ההתנסות החשובה כל כך בעבודה לבין רכישת השכלה נוספת בתחום עיסוקם המקצועי.

 

משך הלימודים

 

משך הלימודים הוא לרוב שנתיים, וישנה אפשרות לחלק את הקורסים על פני פרק זמן ארוך יותר, דבר המאפשר לסטודנטים להקדיש זמן לפיתוח הקריירה שלהם ואף לבנות את חייהם האישיים. מערכת השעות עשויה להיות בנויה באופנים שונים, בהתאם למסלול הלימודים והמוסד.

 

לדוגמה, ישנם לימודי תואר שני המתקיימים פעמיים בשבוע בשעות היום, וכן מסלולים הבנויים על תחילת סוף השבוע - שיעורים בימי חמישי בערב ובימי שישי בבוקר. כיום ישנה אפשרות ללמוד לתואר שני לא רק באוניברסיטאות אלא גם במכללות רבות.

הגמישות בשעות הלימוד בדרך כלל רבה יותר במכללות, והן מציעות גם לימודי ערב, אבל שכר הלימוד בהן עשוי להיות כפול מזה שבאוניברסיטאות, שבהן עומד שכר הלימוד לתואר שני על כ-20 אלף שקלים.

 

היכן לומדים?

 

חמש האוניברסיטאות בארץ מקיימות מסלולי לימוד לתואר שני במדעי החברה:

  • האוניברסיטה העברית בירושלים
  • אוניברסיטת תל אביב
  • אוניברסיטת בר אילן
  • אוניברסיטת חיפה
  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
  • אוניברסיטת אריאל בשומרון

 

בין המכללות המציעות מסלולי לימוד לתואר שני ניתן למצוא את:

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב - דרום).
  • המסלול האקדמי המכללה למנהל (ראשון לציון).
  • המכללה האקדמית תל אביב יפו.
  • המכללה האקדמית נתניה.
  • המרכז האקדמי רופין (עמק חפר - השרון).
  • המכללה האקדמית תל חי (אצבע הגליל - צפון).
  • ועוד.

 

תנאי הקבלה

 

תנאי הקבלה משתנים ממסלול למסלול וממוסד למוסד, אולם לרוב נדרש ציון של 75 או 80 לפחות בלימודי התואר הראשון כדי להירשם ללימודי התואר השני, ולעתים קרובות נדרש תואר ראשון בחוג מסוים במדעי החברה. עם זאת, במקרים רבים יכולים תלמידים שאינם בוגרי תואר ראשון באותו תחום להתקבל ללימודי השלמה לקראת התואר השני.

 

במסגרת תכנית כזו המועמדים מחויבים להשלים קורסים מתואר ראשון או לחלופין ללמוד קורסי השלמה ייעודיים לתואר שני, ונדרשים להשיג ממוצע ציונים של 80 או יותר בקורסים אלו, כדי שיוכלו להתקבל כתלמידים מן המניין במסלול. לא פעם ניתן להתחיל בלימודי התואר השני במקביל ללימודי ההשלמה, דבר העשוי לחסוך לסטודנט סמסטר או אף שנת לימודים נוספת.

 

מעבר לכך, לכל תחום עשויות להיות דרישות קבלה מיוחדות לו. כך, לדוגמה, נדרשים סטודנטים לפסיכולוגיה להיבחן במבחן מיון ארצי – "מבחן מתאם" מטעם המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. בחוגים אחרים, כמו כלכלה, ייתכן שיידרשו ציוני סף מסוימים בקורסים ספציפיים; וכך כל מסלול לגופו.

 

מסלולי לימוד בתואר שני

 

לימודי תואר שני מתקיימים לרוב בשני מסלולים, מסלול שבו נדרשת כתיבת עבודת גמר ומסלול שבו לא נדרשת עבודה כזו, ואז לרוב נדרש הסטודנט לעמוד בבחינת גמר. כתיבת עבודת גמר לתואר שני (תזה) מביאה את הסטודנט להתנסות במחקר בתחום הדעת הנלמד, ומאפשרת לו, אם ירצה בכך, להמשיך ללימודי תואר שלישי, ואולי אף להשתלב בסגל המוסד האקדמי שבו למד.

 

הרחבת הזדמנויות התעסוקה בתחומים השונים

 

כיוון שלימודים לתואר שני במדעי החברה לא רק מעמיקים את הידע האקדמי של הסטודנט, אלא גם מקנים לו כלים מקצועיים ומעשיים, הם מרחיבים את אפשרויות התעסוקה העומדות בפניו. בתחומים מסוימים, כגון פסיכולוגיה, תואר שני הוא דרישה הכרחית על מנת לעבוד במקצוע, ועובד סוציאלי בעל תואר שני יכול גם הוא לפנות לעבודה כמטפל; לעומת זאת, בתחומים אחרים מקנה תואר שני ללומד יתרון על פני מועמדים אחרים לאותם תפקידים, ומגדיל את הסיכוי להשתלב בעמדות מפתח.

 

תואר שני בכלכלה יכול להוות מקפצה לעיסוק רווחי בתחומי הכלכלה, המסחר והייעוץ, ואילו בפני בוגרי תואר שני בתקשורת נפתחות אפשרויות בעיתונות הכתובה והמשודרת, בפרסום ויחסי ציבור, בהפקות לטלוויזיה ולקולנוע ועוד.

 

תואר שני במדעי החברה מאפשר אפוא ללטש את המקצועיות במקביל ל"השתפשפות" בעולם האמיתי, ופותח דלתות בפני אלו שרכשו אותו. תכניות מסוימות מיועדות במיוחד לאנשים העובדים כבר במקצוע, כגון תכניות למנהלים בתחומים כמשאבי אנוש. עבור אחרים תואר שני הוא הזדמנות להסבה מקצועית או להכשרה ספציפית. כך, למשל, מציעה התכנית לגישור ויישוב סכסוכים באוניברסיטת תל אביב הזדמנות לבוגרי תואר ראשון מכל התחומים לרכוש כלים שיאפשרו להם להשתלב במקצוע הגישור, ואלו שהתואר הראשון שלהם הוא במדעי החברה פטורים מלימודי השלמה.

 

 

מעבר למשמעויות המעשיות והמיידיות, משכללים לימודי תואר שני בכלל ולימודי תואר שני במדעי החברה בפרט את יכולות החשיבה והניתוח של הסטודנטים, ומקנים להתפתחות האינטלקטואלית שלהם נדבך נוסף, המעלה אותה מדרגה. יכולות אלו משרתות אותם היטב בכל תחום שאליו יפנו בשוק העבודה, וכמו כן מאפשרות למעוניינים בכך להמשיך בעיסוק אקדמי ולפנות למחקר ולהוראה.

 

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני במדעי החברה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני במדעי החברה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

חוות דעת של סטודנטים:
תואר שני מדעי החברה
(93) 4.0
אחינועם

אחינועם

31/08/2020
5/ 4

אוניברסיטת בר-אילן

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

מוסד עם שאיפות גדולות לסטודנטים שלו

על הקמפוס

לא רלוונטי, טרם התחלתנו ללמוד שם

טיפים

תהיו אופטימיים ותתחילו ללמוד מראש.

רבקה

רבקה

04/02/2019
5/ 4

אוניברסיטת תל אביב

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת את הסיפריה מאוד את החברה שלומדים בקמפוס ואת החוויה. המזכירות שמאוד נירתמים לעזרה. מקום ענק.

על הקמפוס

קמפוס עם סיפריה מדהימה ואנשי צוות שמיכנים לעזור בכל שאלה. יש המון אפשרויות מלעבוד על מחשב לעשות עבוד קרא עוד...

טיפים

לבוא עם המון מוטיבציה ורצון להצליח בלימודים. לקחת בחשבון יש מטלות מעבר הבחינה הסופית. להערך בהתאם הע קרא עוד...

טל

טל

28/12/2018
5/ 5

האוניברסיטה העברית בירושלים

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת את המקצועיות, את האפשרות לשלוח מיילים למרצים בכל שעה והם עונים. בקיצור נחמד מאוד.

על הקמפוס

יש בקמפוס הרבה קפטריות ומקומות ישיבה. יש הרבה דקה בחוץ, כך שאפשר לצאת בהפסקות ושיעורים שהובטלו ולה קרא עוד...

טיפים

צריך לקחת בחשבון שהתקופה שבה לומדים היא תקופה שצריך לחסוך אליה כסף מראש כדי לא להגיע למצב כלכלי עגום קרא עוד...

שאלות הגולשים בנושא
הסבה מתואר שני במדעי החברה לעבודה סוציאלית
תואר שני יעוץ חינוכי לבוגרי תואר במדעי החברה
תואר שני בסוציולוגיה לבוגרי תואר במדעי החברה
תואר שני בסוציאלית - קבלה עם תואר במדעי החברה, אפשרי?
תואר שני מומלץ לאחר תואר ראשון במדעי החברה
המשך לימודים לתואר שני אחרי תואר במדעי החברה
התייעצות לתואר שני במדעי החברה