הנדסאים תל אביב

רוצה לדעת על לימודים בנושאי הנדסאי? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על הנדסאים תל אביב.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הנדסאים תל אביב

על מוסד הלימוד


הנדסאים תל אביב הוקמה בשנת 1998 והיא בעלת קמפוס מודרני אשר ממוקם בצפון תל אביב. מאז היווסדו פועל מוסד הלימוד לקידום ערכי המצוינות בתחום לימודי ההנדסאים ושואף להכשיר הנדסאים איכותיים ומקצועיים להשתלבות בענפי המשק השונים, שכן זהו צורך שהולך וגובר בתעשייה הישראלית בשנים האחרונות בענפים רבים.


במוסד הלימוד קיימים לימודי הנדסאים בהתמחויות שונות ובהתמקדות בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה הנדרשים ביותר היום, בהם ענפי התוכנה, החשמל, המכונות, ההנדסה הרפואית, ההנדסה האזרחית וענפים נוספים. המכללה קשובה לשינויים שמתחוללים בשוק התעסוקה והיא מטמיעה שינויים בהתאם בתכניות הלימוד, במטרה להעניק לסטודנטים שלה את הידע העדכני והמתקדם ביותר לקראת הכשרתם כהנדסאים. כמו כן, מוסד הלימוד מפעיל קשרים עם גופים מרכזיים בתעשייה כגון מפעלים וחברות גדולות, במטרה לסייע לבוגרים בעת צאתם לשוק העבודה.


תנאי הלימוד עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר, סגל ההוראה מורכב מאנשי מקצוע מנוסים בעלי ותק בתחומם, הלימודים מתבצעים בצורה מקצועית, ברמה הגבוהה ביותר, תוך שמירה על ליווי ויחס אישי לכל תלמיד ותלמיד.


אורכם של הלימודים במרבית המגמות הוא בין שנתיים לשלוש שנים. הסטודנטים לוקחים חלק בשיעורים עיוניים לצד עבודה מעשית במעבדות ובסדנאות אשר מאפשרת להם לבחון מרוב תהליכים כפי שאלה מתרחשים בתעשייה של היום. לקראת סיום הלימודים, הסטודנטים עורכים פרויקט גמר ובו הם מוצאים פתרונות מקוריים לבעיות הנדסיות בתעשייה. הפרויקט מתקיים בשיתוף עם גורמים שונים בתעשייה והוא יכול לשמש גם כתור בסיס למיזם עסקי בעת היציאה לתעשייה.


בית הספר להנדסאים מפעיל מגוון של מעבדות בתחומים כגון אלקטרוניקה, הידראוליקה, תקשורת, חשמל, מחשבים, רובוטיקה, CIM, פיזיקה וענפים נוספים. מעבדות משוכללות אלה מצוידות בתוכנות עדכניות ובשלל עזרים ממוחשבים וטכנולוגיים להדרכה, מה שמאפשר לסטודנטים להכיר מקרוב תהליכים בתעשייה עוד בזמן לימודיהם. נוסף על כך, במוסד הלימוד ישנם סימולטורים לחריטה ולכרסום, אשר מציעים התנסות שחופפת את תנאי העבודה במפעלים.


בהנדסאים תל אביב יכולים חיילים משוחררים לקבל  מלגות בסך של 80 אחוזי מימון של שכר הלימוד, ללא מימון תשלומים נלווים, בשנה הראשונה והשנייה, עד חמש שנים ממועד השחרור. כמו כן, הסטודנטים יכולים להגיש בקשות לשלל מלגות לימוד מטעם קרנות סיוע שונות שמעניקות מלגות להנדסאים.

 

מסלולי לימוד

ניתן ללמוד במגוון של תכניות לימודי הנדסאים ובמכינה טכנולוגית. בין התכניות שמתקיימות במוסד זה נכללות:

 

  • הנדסאי בניין - הנדסה אזרחית: מסלול משולב בוקר + ערב - לימודי הנדסאי בניין מעניקים לסטודנטים כלים יישומיים להשתלבות בתפקידי פיתוח פרויקטים בבנייה ותשתיות ובפיתוח עבור לקוחות פרטיים, מוסדיים ועסקיים. הלימודים כוללים שני תחומי התמחות, מסלול ניהול בנייה שמתמקד בניהול של פרויקטים בתשתיות ואתרי בנייה וכן פיקוח על עבודות בנייה; ומסלול תכנון מבנים שמכשיר לתכנון של מבנים עד 4 קומות בעלי מפתחים של 12 מטרים. ניתן ללמוד במסלול לימודי יום שאורכו כשנתיים או בתכנית לימודי ערב שאורכה שלוש שנים.

 

  • הנדסאי תעשייה וניהול - התמחות לוגיסטיקה - מסלול משולב בוקר + ערב: הנדסת תעו"נ היא ענף המקשר את תחומי ההנדסה, הארגון, הכלכלה והניהול. התחום מתמקד ביישומי עקרונות מדעיים והנדסיים בתעשייה ובתחום השירותים. הסטודנטים לומדים על כלים להתמודדות עם בעיות בתחום הניהולי והשיווקי כאחד. הלימודים מקנים הכשרה יישומית ומקיפה, משולבות בהם הדגמות תהליכי ייצור במפעלים, תוכנות, מערכות ארגון מידע ועוד. ההתמחות בלוגיסטיקה מכשירה את הסטודנטים לתפקידים ניהוליים בענפי ניהול הרכש וההפצה, מערכות האחסון, מערכות לוגיסטיות בחברות חבר ותאגידים.

 

  • הנדסאי תוכנה - מסלול משולב בוקר + ערב: יעד התכנית הוא הקניית מיומנויות וכלים להנדסאים כדי לסייע בהשתלבותם במגוון תחומי תוכנה בחברות הייטק ובתעשייה. בתכנית הלימודים העשירה נלמדים מגוון תחומים.

 

  • הנדסאי מכשור רפואי - מסלול בוקר: הסטודנטים ללימודי הנדסאי הנדסה רפואית מקבלים, נוסף על דיפלומת ההנדסאים גם תעודת טכנולוג רפואי, שניתנת על ידי המכונים הביוטכנולוגיים. באמצעות הכשרתם יכולים הבוגרים להשתלב במכונים רפואיים ובבתי חולים ולתפעל ציוד רפואי מתקדם. תכנית זו, שהיקפה הוא כשנתיים וחמישה חודשי סטאז', מסייעת לסטודנטים לקבל התנסות קלינית בבתי חולים, אשר מאפשרת להם לתרגל את כל המיומנויות הנלמדות במהלך הלימודים בפועל, דרך עשייה בשטח. הנדסאים רפואיים הם בעלי ביקוש רב בתעשייה של היום, ובמסגרת תפקידם הם מסייעים לפיתוח ולתחזוקה של מכשור רפואי מכני או אלקטרוני וכן עורכים ומנתחים מידע רפואי אשר מתקבל מן השימוש במכשור הרפואי לשם עיבודו והסקת מסקנות בהתאם.

 

  • הנדסאי מכונות - מכטרוניקה - מסלול בוקר ומסלול משולב: תכנית לימודי הנדסאי מכונות חושפת את תלמידיה לתהליכי פיתוח של מוצרים, לניהול של תהליכי עבודה, לפיקוח על עבודות ייצור במפעלים ולתחזוקה של מערכות מתקדמות בתעשייה. הלימודים מתקיימים בהתמחות מערכות ייצור ממוחשבות, אשר פותחה בשיתוף עם מה"ט ועם התאחדות התעשיינים. מטרתה של התמחות זו היא להכשיר את ההנדסאים למקצועיות בתהליכי ייצור עדכניים בתעשייה. היא משלבת השתלמות פרקטית בתעשייה וכן שימוש בסימולטורים דרכם ממחישים את תהליכי התכנון והייצור ומתנסים בהתמודדות עם שגיאות ותקלות שעלולות להתרחש במערכת הייצור. הסטודנטים יכולים לבחור בין לימודי יום ומסלול משולב.

 

  • הנדסאי חשמל - מסלול בוקר ומסלול ערב: במהלך לימודי הנדסאי חשמל הסטודנטים לומדים על מערכות חשמל תעשייתיות וביתיות ומקבלים את כל הכלים הדרושים להשתלבות בתעשייה בשלל מסגרות. הלימודים מעניקים לבוגרים דיפלומת הנדסאים מטעם מה"ט וכן זכות לרישום בתור חשמלאי מוסמך. הלימודים מתקיימים גם במסגרת לימודי ערב להנדסאים. בפרויקט הגמר, הסטודנטים מתמודדים עם שלל שיקולים שכרוכים בתכנון ובהקנה של מערכות בעצמה שבין 400 - 600 אמפר, הם מתבקשים להסביר תהליכי קבלת החלטות בבסיס המערכת ועוסקים בהיבטים כגון מיקומי שנאים, חיווט, מנועים ובקרת טמפרטורה.

 

  • הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים - מסלול משולב בוקר + ערב: מסלול הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים מעניק לסטודנטים מגוון של כלים לתכנון וביצוע של מבנים בהתאם לתחומי האחריות של הנדסאים. הסטודנטים רוכשים מיומנויות לשימוש בתוכנות מוכרות בעולם האדריכלות, כגון תוכנת רוויט ותוכנת אוטוקאד. הלימודים מתקיימים במסלול משולב בוקר + ערב.

  

  • מכינה טכנולוגית - מסלול משולב בוקר + ערב: המכינה הטכנולוגית מתאימה למועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה הנדרשים ללימודי ההנדסאים, אשר מעוניינים לשפר את סיכויי קבלתם. לאורך מכינה זו נלמדים שיעורים באנגלית, בעברית, במתמטיקה ובמיומנויות למידה, אשר מעניקים בסיס להמשיך הלימודים להכשרת הנדסאים. המכינה מאפשרת להשלים את תנאי הקבלה ובסיומה ניתן להשתלב במגוון מסלולי הלימודים להנדסאים. אורך המכינה 8 חודשים.

 

תנאי קבלה להנדסאים


תנאי הקבלה ללימודים מתבססים על דרישות מה"ט, במסגרתם על המועמדים להציג תעודת בגרות מלאה או בגרות חלקית ובה ציון עובר בבגרות במתמטיקה ברמת 3 יחידות, בבגרות באנגלית ברמת 3 יחידות לימוד ובבגרות בעברית (לשון, ספרות והבעה) ברמת 2 יחידות לימוד. מתקבלים עם מועמדים שברשותם ציון 50 במקצועות מתמטיקה ואנגלית ברמת 4 או 5 יחידות לימוד. כמו כן, יכולים להתקבל ללימודים בוגרי מכינה טכנולוגית להנדסאים או מכינה 30+ ממוסד אקדמי מוכר. גם מועמדים מעל גיל 35 שברשותם אישור על השלמת 12 שנות לימוד, יכולים להתקבל ללימודים והם פטורים מן התנאים לעיל.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.
חוות דעת של סטודנטים על הנדסאים תל אביב
התקבלו 29 דירוגיםבציון ממוצע: 4.2 מתוך 5
איילת
26/12/2018
5/ 5

הנדסאים תל אביב

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

המרצה נותן ביטחון שנצליח. מתאמץ מאוד שנבין את החומר אין לי משהו שלילי כי רק התחלתי . שנה א :)

על הקמפוס

מקום נחמד וצעיר. יש עם מי לדבר.. שוב בינתיים הכל בסדר..מקווה שימשיך ככה במשך שלוש השנים.

טיפים

כיום אני עובדת במשרה מלאה וגם לומדת שזה לא פשוט. רק בימים שאני לומדת יוצאת מוקדם. ממליצה לסטודנטים  קרא עוד...

רוסלן
06/11/2018
5/ 4

הנדסאים תל אביב

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

התייחסות לסטודנטים ומורים טובים עבודה טובה של סגל הנהלה

על הקמפוס

הקמפוס ניראה ממש טוב דואגים לניקיון ותמיד כייף להיות שם

טיפים

רציתי ש נהייה תמיד באותו כיתה ולא כל פעם באחרת ולהביא עו קצת כיסאות ישיבה בחוץ

נתנאל
24/12/2017
5/ 4

הנדסאים תל אביב

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהב את ההתייחסות הרצינית של המרצים לצורכיהם ובקשותיהם של הסטודנטים.

על הקמפוס

מקום מלא באנשים בעלי שאיפות ונכונות ללמוד. סטודנטים חברותיים ומרצים נהדרים בעלי נכונות ללמד בצורה נ קרא עוד...

טיפים

לבוא בגישה חיובית לכל משימה ומטלה, לקחת אחריות על כל החלטה ולבצע אותה בצורה מקצועית ובוגרת, למען עתי קרא עוד...


לכל חוות הדעת
טיפים ממומחים בנושא הנדסאי
ד"ר יוכבד פנחסי אדיב
ד"ר יוכבד פנחסי אדיב מאמינה שלימודי ההנדסאים הם כלי חשוב בהתקדמות המשק הישראלי. "ההשכלה הטכנולוגית היא בסיס למקצועות עתידיים. המומחיות שלימודי ההנדסאים מעניקים הם הבסיס לכל מערכת." לדבריה, הלימודים פותחים דלת למגוון רחב מאוד של אפיקי תעסוקה. "הנדסאים הם ללא תקרת זכוכית, הם מנוף להצלחה."
"הסטודנטים צריכים להתייחס ברצינות ללימודי ההנדסאים, שהם תובעניים אך מגיעים עם המון תפוקה לצדם... הנדסאי טוב הוא איש מקצוע מיומן, ואם התברך גם באישיות המתאימה, הוא יכול לטפס במעלה הסולם ולהגיע רחוק."
ד"ר יוכבד פנחסי אדיב
יו"ר פורום המכללות הטכנולוגיות