רוצה פרטים על חשמלאי ראשי?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי חשמלאי ראשי, התחל כאן

רוצה לדעת על חשמלאי ראשי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


חשמלאי ראשי, רוצה להתקדם?

בכל תחום אפשר להתקדם ולהגיע לדרגות גבוהות יותר. מי שהחל את דרכו כחשמלאי מעשי יכול ללמוד ולקבל תעודה של חשמלאי מוסמך, כאשר השלב הבא הוא חשמלאי ראשי. חשמלאי בדרגה זו רשאי לערוך תכניות עד 250*3 אמפר (תלת פאזי). גם בשלב הזה לא מסתיים המסלול בו אפשר להתקדם - הדרגה הבאה היא חשמלאי מתח גבוה.

אין כל ספק שחשמלאים הם אנשי מקצוע עסוקים מאוד. עולם החשמל הוא מורכב ומסובך, החל ממכשירי חשמל רבים היכולים להתקלקל וכלה בתשתיות חשמל מורכבות שיש לתחזק אותם. חשמלאי ראשי, עוסק מן הסתם בנושאים המורכבים יותר.

 

קראו עוד על: קורס טכנאי

 

למי מיועד הקורס?

 

בעוד החשמלאי המוסמך עוסק בתכנון, פיקוח, התקנה ואחזקה של מתקני חשמל ביתיים ותעשייתיים, החשמלאי הראשי עוסק באותם תחומים אך סמכותו היא רבה יותר - הוא רשאי לערוך תוכניות חשמל עד עוצמת זרם של 250*3 אמפר.

בשל הביקוש הרב למקצוע זה, נפתחו מספר מסלולי לימוד בישראל בהם ניתן ללמוד את התחום. מכללות רבות בישראל מעניקות תעודה בתחום זה אשר נמצא בפיקוחו של משרד התמ"ת. חשוב להדגיש כי לא כל אחד יכול להתקבל ללימודים אלו.

 

לימודים אלה מיועדים למסיימי קורס חשמלאי מוסמך שרוצים להתקדם בהכשרתם לדרגת חשמלאי ראשי. במהלך הקורס הם נחשפים להתפתחויות החדישות ביותר בטכנולוגית החשמל ומוכשרים לעסוק בהקמה, תכנון, פיקוח, התקנה, בנייה ותחזוקה של מערכות חשמליות ומערכות פיקוד ובקרה. תוכניות הלימוד במגמה כוללות תחומים רבים ובעיקר מתמקדות במערכות חשמל ביתיות ותעשייתיות.

 

מה לומדים?

 

תוכניות הלימוד ברוב הקורסים להכשרת חשמלאים ראשיים מותאמות לתוכניות הרשמיות של משרד התמ"ת. הסטודנטים יידרשו לעמוד בשלושה מבחנים מטעם משרד התמ"ת: תורת החשמל, מתקני חשמל ומכונות חשמל.

 

מסלולי הלימוד המכשירים לרשיון חשמלאי ראשי מעניקים לבוגרי הקורס תעודת גמר וסיווג מקצועי בפיקוח התמ"ת. תכני הקורסים מעודכנים בהתאם לדרישות השוק ובהתאם לפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים. כמו כן מושם דגש רב על עבודה מעשית תוך שימוש במעבדות טכנולוגיות משוכללות בחדרי מחשב ועוד.

 

בין נושאי הלימוד בתחום זה - מתמטיקה, פיסיקה, אנגלית טכנית, תיעוד ודיווח טכני, תורת החשמל, מכונות, חשמל, מתקני חשמל, מעבדה, עבודה מעשית ועוד. עם סיום הלימודים, עוברים הבוגרים מספר מבחנים ורק לאחר מכן מקבלים את תעודת הגמר שלהם מטעם משרד התמ"ת ורישיון בכפוף לתקנות החשמל.

 

תחום זה הוא מורכב ומאתגר, אך לא פחות חשוב - בעל פוטנציאל הכנסה גבוה. חשמלאים ראשיים יכולים להגיע למשכורות גבוהות מאוד. אז אם אתם בעלי אוריינטציה טכנולוגית, מתחברים לעולם החשמל והאלקטרוניקה ורוצים לרכוש מקצוע נדרש בתוך זמן קצר, זהו ללא ספק המסלול האידיאלי עבורכם.

היכן לומדים?

ניתן ללמוד מקצוע זה במספר מוסדות לימוד בישראל, בין היתר ברשת מכללות אורט, מכללת נצרת עלית יזרעאל, המכללה למנהל, בית הספר הארצי להנדסאים, הטכניון - לימודי חוץ, קורסים והשתלמויות, המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, מכללת כנרת, מכללת גליל מערבי, מכללת רופין, רשת מכללות עמל הישגים ועוד.

 

  • מכללת עתיד (ירכא, מעלות) - מבין הקורסים הנערכים ברשת עתיד נכללת הכשרה לרמת ראשי. כמו כן מתקיים קורס מוסמך וקורס חשמלאי מכשירי חשמל ביתיים.

 

  • המכללה הטכנולוגית באר שבע: הקורס נמשך כחצי שנה, הוא כולל כ - 600 שעות אקדמיות. במכללה נלמדים גם קורס חשמלאי מתח גבוה וקורס חשמלאי מוסמך.

 

  • המכללה למינהל (ראשון לציון, ירושלים, פתח תקווה, חיפה): רשת המכללות עורכת תכניות שונות להכשרה מקצועית וכן מסלולים ללימודי הנדסאי המוכרים על ידי מה"ט.

 

  • המכללה הטכנולוגית רופין (עמק חפר): במכללה הטכנולוגית רוםין מתקיים קורס חשמלאי ראשי בהיקף של כ - 600 שעות לימוד. המסלול מתאים לחשמלאים מוסמכים ומנוסים שמעוניינים בקידום מקצועי.

    


כמה זמן לומדים?

ההכשרה של חשמלאים ראשיים נמשכת כשנה וחצי עד שנתיים כאשר הלימודים מתקיימים בין פעם לפעמיים בשבוע. ניתן לשלב לימודים אלה עם עבודה במשרה מלאה.

 

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

אפשרויות התעסוקה בתחום זה הן רבות ומגוונות. חשמלאים ראשיים יכולים להשתלב כשכירים בחברות שונות העוסקות בתחום החשמל, תשתיות החשמל או בחברת חשמל עצמה. רבים פותחים עם סיום לימודיהם בקריירה כעצמאיים. בנוסף לכך, חשמלאים ראשיים יכולים להמשיך ללימודי חשמלאי מתח גבוה, לימודי הנדסאי חשמל או אפילו ללימודי תואר ראשון בתחום (הנדסת חשמל).

 

אופי התפקיד

 

חשמלאי ראשי מבצע עבודות חשמל ועורך תכניות במתקנים חשמליים עם מתח נמוך (עוצמת זרם עד 250*3 אמפר). בנוסף, רשאי חשמלאי ראשי לבצע עבודות חשמל למעט עריכת תכניות במתקן בעל כוח זרם העולה על 250*3 אמפר בתנאי שעבודות אלה יבוצעו על פי תכנית שאישר בעל רישיון הרשאי לערוך תכניות אלה.

 

לימודי המשך

 

חשמלאים ראשיים המבקשים להעשיר את השכלתם ולהמשיך להסמכות גבוהות יותר, יכולים ללמוד במסלול הנדסאי חשמל או במסלול ללימודי הנדסת חשמל.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על חשמלאי ראשי?

רוצה לדעת יותר על חשמלאי ראשי?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס חשמלאי ראשי - היכן לומדים?
לימודי חשמלאי ראשי בדרום
קורס חשמלאי ראשי בבאר שבע - מה העלות?
קורס ערב חשמלאי ראשי
איפה מתקיים קורס חשמלאי ראשי?
לימודי חשמלאי ראשי להנדסאי מיזוג אוויר וחשמלאי מוסמך