לימודי בישול גורמה, טבחות

חיפשת מתכון טוב להתמקצעות או לפיתוח קריירה? אספנו עבורך מידע רב על מסלולי לימוד בתחום המזון והבישול לרבות תנאי קבלה, מלגות, ימים פתוחים וחוות דעת של סטודנטים. 
 
לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
טבחות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי בישול, טבחות, בישול גורמה - למי זה מתאים? כמה זה עולה? איך מתחילים?

באי המסעדות בימינו כבר מודעים למה מגישים להם בצלחת. טעמם של הסועדים התעדן במהלך השנים, ובעקבות תוכניות הבישול הרבות, ביקורים במסעדות בחו"ל ותרבות האוכל המתפתחת בשנים האחרונות, התעדן טעמם של לקוחות המסעדות והם התחילו להבין דבר או שניים בקולינריה.
כבר מזמן לא מדובר במזון לצרכי קיום , אלא בבילוי חוויתי  מהנה בה הסועד מתענג על מנות יפות המפעילות את כל חושיו. זה נפתח במראה המנה המלווה בניחוחות מגרים, ממשיך במישוש ונגיעה ומשם הדרך לחוש הטעם קצרה.
 
כדי לענות על צרכי המטבח החדש, ולהשתלב היטב ואף לבלוט בעולם הקולינריה הדינאמי והמעניין, הבישול חייב להיות בדמך. אז אם תמיד היית זה ששואל את אימא איך היא עשתה את המוסאקה או מה סוד פשטידת הבטטה שלה ובהמשך גם היית זה שמתקתק ארוחות לחבר'ה, או שאתה לא נותן לאף אחד להיכנס למטבח שלך, כנראה שמקומך בעולם הקולינריה.
 
אז אם אתה רוצה להפוך את תחביבך למקצוע, לימודי בישול וטבחות יאפשרו לך השתלבות בתפקידים שונים בענף ההסעדה וההארחה. אין ספק כי ההתחלה אינה פשוטה והלחץ רב. בתחילת הדרך אתה בעיקר תקלף ותחתוך , ולחץ העמידה בזמנים לא ינעם כל כך, אך בהמשך, תתחיל ליצור מנות ואף לנהל צוות טבחים. כל שף יגיד לך שאין כמו ההרגשה לקבל מחמאות ופרגון מסועדיך בסיום הארוחה.
 
למה כדאי לי ללמוד?
 
 לימודי הבישול והטבחות הם המעשיים ביותר שיש. בלימודים אלה משתתפים כל החושים והתלמידים לא משתעממים לרגע. מדובר פשוט באומנות הקשורה לצורך הבסיסי ביותר של האדם – מזון.
בלימודי הבישול תוכשרו  בתחום אמנות הבישול, עם דגש על החלק המעשי ויחשפו אתכם למגוון רחב של שיטות בישול. ברוב המקומות יפתחו בפניכם אפשרויות תעסוקה בתחום.
 
ילמדו אתכם את תורת החומרים, יסודות הבישול, תברואה, מיתוג עצמי, כשרות, ניהול אירועים ועוד.
ישנם בתי ספר רבים המציעים לימודי בישול ברמות שונות ובתחומים שונים. לימודי בישול מקצועי, יכשיר אתכם להיות טבחים בעלי תעודה ובהמשך שפים. לימודים קצרים יותר פשוט יעשירו לכם את הידע. לא כל בתי הספר מציעים את כל תחומי הבישול, אך ברובם ניתן למצוא את התחומים המרכזיים כמו יסודות הבישול, בישול מקצועי, בישול למסעדות, קונדיטורים, בישול סיני, בישול צרפתי, בישול איטלקי, סדנאות בעישון ואידוי, וקינוחים.
 
בסיום הלימודים תקבלו תעודת סיום קורס טבחות מטעם בית הספר ומשרד העבודה. רמת התעודה מתחלקת לסוגים, מ-01 עד 04, תלוי מה תקופת הלימודים אותה עברת ובאיזה מסלול. קורסים נוספים הנלמדים בבתי הספר, כמו : ניהול מטבח, ניהול מסעדה, הסמכה לשף ועוד, יעשירו אתכם ויקלו עליכם להשתלב במסעדות ובמלונות.
 
 מהו משך זמן הלימודים?
 
קורס טבחות סוג 01 - 10 חודשים על פני כ 1680 שעות לימוד והתמחות.
לימודי טבחות סוג 02 –  100 שעות.
לימודי טבחות סוג 03 –75 שעות.
לימודי טבחות סוג 04 –  75 שעות.
 
כמה זה עולה?
 
המחיר משתנה בין בתי הספר, אך הממוצע לקורס בישול רמה 1, הנמשך כעשרה חודשים, הוא כ-18,000 ₪. 
 

אפשרויות תעסוקה

 

לאחר תום הקורסים, נפתחות מגוון של אפשרויות תעסוקה בתחום הבישול. ענף הקולינריה הישראלי הוא מגוון מאוד, ועל כן באפשרות הבוגרים להשתלב כטבחים וכקונדיטורים בשלל מסעדות ומוסדות, בתעשיית התיירות ובאפיקים נוספים. עם צבירת ניסיון וותק מקצועי הם יכולים גם להתקדם בתפקידם. דרך נוספת לקדם את הקריירה בתחום הבישול היא על ידי המשך לקורסים מקצועיים נוספים שכן צבירת ידע וכלים רבים יכולה להוות יתרון בתעשייה הקולינרית הדינמית של היום.

 

כמו כן, מי שמטפחים יכולות ניהוליות ויזמיות יכולים לפנות עם הזמן לתפקידים ניהוליים בעולם הקולינרי, כגון ניהול מטבח, ניהול מזון ומשקאות ודרגות נוספות. אפשרות נוספת היא פתיחה של עסק עצמאי, כמו מסעדה, בר או קונדיטוריה. לשם כך, יש הבוחרים ללמוד גם בקורסים בתחום היזמות העסקית או במסלולים אחרים בענף הניהול, כדי לרכוש ידע ניהולי, עסקי ופיננסי שנחוץ לשגשוג של עסק חדש.

 

היכן לומדים?

להלן מספר בתי ספר בהם תוכלו ללמוד את אומנות הבישול. מדובר ברשימה חלקית כמובן:

 

  • בית הספר תדמור (הרצליה): בית הספר תדמור מתמקד בתחומי הקולינריה והמלונאות. ניתן ללמוד בו בשלל קורסים, כגון קורס בישול גורמה, קורס קונדיטוריה, קורס טבחות סוג 1 המוכר על ידי משרד הכלכלה וקורס קונדיטוריה סוג 1 המוכר גם הוא על ידי המשרד. ניתן ללמוד גם בקורס ניהול משק ובקורסים נוספים בתחום המלונאות והתיירות.

 

  • מכללת השף (ברחבי הארץ): מכללה זו למקצועות הקולינריה עורכת מגוון של קורסים כגון קורס טבחות, קורס קונדיטוריה ואפיה, קורס בישול a la carte ומסלולים נוספים להכשרה בתחומי הבישול והאפיה. במהלך מסלולי הלימוד במכללה ניתן להשתלב בסטאז' במוסדות קולינריים. למכללה שלוחות בירושלים, בחיפה, בבאר שבע ובתל אביב.

 

  • בית הספר בישולים (תל אביב): בבית הספר נערכים מסלולי לימוד רבים בתחומי הבישול, האפייה והקונדיטוריה ברמות שונות, למתחילים, למתקדמים וכן לאנשי מקצוע מנוסים. בית הספר עורך תכנית סטאז' במסעדות ומוסדות קולינריים ברחבי הארץ, במטרה לסייע לתלמידים לצבור ניסיון מקצועי כבר במהלך הלימודים ולחשוף בפניהם אפיקי תעסוקה להמשך דרכם.

 

  • בית הספר דן גורמה (תל אביב): בית הספר דן גורמה מציע קורסים מקצועיים לסיווג של משרד הכלכלה, כגון קורס טבחות סוג 1, סוג 3 וסוג 5 וקורס קונדיטוריה סוג 1. כמו כן, נערכים מסלולי לימוד בתחום הבישול שאינם לקבלת תעודה על ידי משרד הכלכלה, כמו למשל קורס בישול גורמה וקורס אפייה, קורסים אלה מתאימים הן לבעלי ניסיון בתחום הקולינרי שרוצים לשכלל את הכלים שבידיהם והן למתחילים בתחום שמעוניינים לעשות את הצעדים הראשונים במקצוע חדש.

 

  • טעמים בית ספר לבישול (ירושלים): בית הספר למקצועות הבישול מציע הכשרות מגוונות שבאות להכשיר טבחים, קונדיטורים ואנשי מקצוע בעולם הקולינרי, כאשר הקורסים השונים משלבים עשייה מעשית וחווייתית והתנסות בשטח. בין הקורסים אשר נערכים בבית הספר נכללים קורס אפייה וקונדיטוריה וקורס בישול. כמו כן מתקיימות השתלמויות שונות בתחומי הקולינריה.

 

  • בית הספר לקולינריה דנון (תל אביב): בבית הספר ניתן ללמוד במספר קורסים בעולם הקולינריה, כגון קורס בישול, קורס קונדיטוריה וקורס אפיית לחמים, קורסים אלה מתקיימים ברמות שונות. בית הספר מפעיל מסעדת סטודנטים שבה התלמידים יכולים לתרגל בפועל את המיומנויות הנלמדות ולהתנסות בבישול מול לקוחות אמיתיים וכך לצבור ניסיון.

 

  • בית הספר "עושים בישול" (הרצליה): במרכז הקולינרי עושים בישול נלמדים מסלולים שונים בהם קורס קונדיטוריה, קורס אפיית לחם, קורס יסודות הבישול המקצועי, קורס בישול מתקדם, השתלמות באפיית עוגות ראווה ותכניות נוספות, בהן גם סדנאות ממוקדות בתחומים שונים בעולם הקולינרי, כגון סגנונות בישול או אפייה.

 

  • אסטלה - לימודי קונדיטוריה (תל אביב): מוסד זה מתמקד בתחום הקונדיטוריה והאפייה ומטרתו לקדם את תחום הקונדיטוריה בארץ דרך הקניית ידע מקצועי בענף זה. ניתן ללמוד בו בקורס קונדיטוריה בדרגות שונות, בקורס שוקולד, בקורס אפיית לחמים, וכן בהשתלמויות מקצועיות שמתאימות לעוסקים בתחום הקולינרי שמעוניינים לקדם את הכישורים שבידיהם.

 

  • הקמפוס הקולינרי – בית הספר למקצועות הקולינריה למגזר החרדי (ירושלים): זהו מוסד לימודי תעודה במקצועות הקולינריה בכשרות מהודרת, שבו מתקיימים לימודים למגזר החרדי, בהפרדה מלאה בין גברים לנשים ובמטבחים כשרים. ניתן ללמוד קורסים כגון פרופשיונל שף, שף בריאות ויועצות תזונה, בישול גורמה, אמנות הבישול, אמנות העישון והשרקוטרי, קונדיטוריה, ועוד. 

 

 

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על טבחות?

רוצה לדעת יותר על טבחות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

שאלות הגולשים בנושא
איפה כדאי ללמוד בישול?
קורס בישול טבעוני
קורס טבחות סוג 1 - מכללת השף או דן גורמה?
קורס בישול בשר בדן גורמה
קורס בישול איטלקי
מידע על קורסי בישול
קורס מטבח טיפולי - מודעי פתיחה