רוצה פרטים על טכנאי טלוויזיות ורדיו?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס טכנאי טלוויזיות ורדיו, מחפש מקצוע?

רוצה לדעת על טכנאי טלוויזיות ורדיו? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


טכנאי טלוויזיות ורדיו, טכנאי שירות מעניין אותך? 

טכנאי רדיו וטלוויזיה עוסקים במגוון תחומים. חלקם נקראים גם טכנאי שידור והם אחראים על כל הצד הטכני של השידורים ברדיו ובטלוויזיה. ישנם גם טכנאים בתחום זה אשר תפקידם לתקן מכשירי טלוויזיה בבתים פרטיים ובמוסדות בהם יש טלוויזיות.

 

מה לומדים ולמה כדאי לי ללמוד להיות טכנאי טלוויזיות ורדיו?

 

השינויים וההתפתחויות הטכנולוגיות וכניסתן של הטלוויזיות הדיגיטליות כגון: הפלאזמה וה-LCD לשוק הפכו את מקצוע טכנאי שירות טלוויזיה למבוקש. מטרת הלימודים היא להעניק לסטודנטים ידע נרחב בתיקון ואחזקה של מכשירי המולטימדיה הביתיים השונים (מכשירי טלוויזיה, מקרנים, וידאו, מסכי פלאזמה, מסכי LCD, קומפקט דיסק, DVD, ועוד).

 

קורס טכנאי טלוויזיות ורדיו מספק למשתתפים היכרות מעמיקה עם תחום ה-LCD והפלאזמות, תחום אשר תפס תאוצה בעולם האלקטרוניקה העדינה ונוכח כיום בכל בית ועסק. תוכניות הלימוד שואפות להקנות ידע תיאורטי במגוון נושאים לצורך הבנת המעגלים המרכיבים את המסכים וכן התנסות מעשית במעבדות אשר מפתחת את יכולתם של המשתתפים לתיקון טלוויזיות ברמת הרכיב.

 

כמו כן, במהלך הקורס נחשפים המשתתפים למספר רב של תקלות בזמן אמת ולומדים את הדרכים להתמודד עם תיקון התקלות ולספק מענה מקצועי. בוגרי קורס טכנאי טלוויזיות ורדיו יוצאים לשוק העבודה כשברשותם ידע מקצועי וכלים פרקטיים רבים המסייעים להם לעסוק במקצוע.

 

מסלולי הלימוד בתחום טכנאי שירות טלוויזיה

 

קיימים מסלולי לימוד שונים והתמחויות במסגרת הכשרת טכנאי טלוויזיה ורדיו, וביניהם: טכנאי שידור, טכנאי שירות, התקנת צלחות וממירים, טכנאי LCD ופלאזמה, ועוד.

 

הקורסים נערכים במתכונת לימודי בוקר או במתכונת לימודי ערב וימי שישי. חלק מגופי ההכשרה מציעים גם מסלול מואץ ופרטני בקורס טכנאי LCD ופלאזמה, שבו הלימודים נערכים במתכונת של אחד על אחד - מנחה ותלמיד.

 

נושאי הלימוד בקורס:

 

בקורס טכנאי לטלוויזיות נלמדים מגוון נושאים מהם: בלוק דיאגרמה סכמת עבודה לצורך חלוקה פונקציונלית של שטחי עבודה של המכשיר, עקרון הקליטה והשידור בטלוויזיה, מעגלי סינכרון, מסך טלוויזיה, אנטנות וקווי תמסורת, איתור תקלות, וידאו וקומפקט דיסק, מערכות וידאו, תיקון מערכות קומפקט דיסק, צלחות ולוויינים, יסודות החשמל והאלקטרוניקה,שימוש במכשירי מדידה,רכיבים אלקטרונים (כגון דיודות, טרנזיסטורים ומגברי שרת),תיאור ספק כוח ממותג, ספק של פלאזמה, ספק של LCD, מעגלי SSB.

 

  • פלאזמה: כרטיסי מסך X,Y, מעגל LOGIC, דרייברים צידיים ותחתונים, צג הפלאזמה
  • LCD: מעגל ממיר מתח (Iinverter), מעגל שליטה Controller, צג LCD
  • עבודה מעשית: איתור תקלות ותיקונן בפלאזמה , איתור תקלות ותיקונן ב-LCD

 

במסגרת קורס טכנאי שירות לטלוויזיות פלאזמה/LCD התקנת צלחות וממירים נפגשים המשתתפים עם תכנים מגוונים כגון עקרונות הקליטה ברזולוציה גבוהה, השוני בין מסכי הפלאזמה וה- LCD, יתרונות וחסרונות, הלחמות על מעגלים מודפסים (P.C.B) מקוריים סטנדרטים שונים לשידור וקליטה, מבנה מקלט הטלוויזיה מהדור השני והשלישי, טיפול בתקלות ותיקונם, תקשורת לוויינים,התקנת צלחות הלחמות T.H במלחמי סיכה, הלחמות S.M.T במלחמי אויר, פרוק והרכבה של טלוויזיות מהדור השני והשלישי, הצפנה וקידוד הממירים.

 

קורס טכנאי שירות לטלוויזיות פלאזמה/LCD התקנת צלחות וממירים מתפרס על פני 170 שעות לימוד ומיועד לבוגרי 10 שנות לימוד ומעלה.

 

טכנאי הוא אדם היודע כיצד לתפעל ולתקן בצורה הטובה ביותר מכשור טכנולוגי בתחום התמחותו. באופן כללי, רמת הכשרה של טכנאים היא בסיסית יותר מאשר של מהנדסים, אך חשיבותם היא רבה.

הגוף המפקח על הכשרה והסמכה של טכנאים בישראל הוא המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע (מה"ט) אשר כפוף למשרד התמ"ת. כל מי שרוצה להיות מוסמך כטכנאי חייב לעמוד בכל הדרישות והקריטריונים של גוף זה.

 

אז אם תחום זה מעניין ומאתגר אתכם ויש לכם אוריינטציה טכנולוגית זהו המסלול האידיאלי עבורכם.

 

היכן לומדים?

ניתן ללמוד מקצוע זה במספר מוסדות לימוד בישראל, בין היתר - המכללה לחשמל ואופטיקה, מכללת הרדיו של רדיו תל אביב, מלט"ש (מכללה ללימודי טכנולוגיה שימושית), עתיד, המינהל הטכני ועוד.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

כמה זמן לומדים?

הלימודים בתחום זה נמשכים כמספר חודשים עד שנה, בהתאם למוסד בו בחרתם ללמוד ולהיקף תכנית הלימודים.

מהן אפשרויות התעסוקה?

אפשרויות התעסוקה בתחום זה הן רבות ומגוונות. טכנאי טלוויזיה ורדיו יכולים לעבוד כשכירים באולפני רדיו, תכניות טלוויזיה, חברות הפקה ועוד, או כעצמאיים המתקנים מכשירי מולטימדיה באופן פרטי עבור ציבור הלקוחות שלהם.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על טכנאי טלוויזיות ורדיו?

רוצה לדעת יותר על טכנאי טלוויזיות ורדיו?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור