רוצה פרטים על לימודי רפואה בישראל או בחו"ל?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מה עדיף - לימודי רפואה בחו"ל או בארץ?

רוצה לדעת על לימודי רפואה בישראל או בחו"ל? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מה כדאי: לימודי רפואה בארץ או בחו"ל
 
הלימודים בתכניות לרפואה בארץ ובחו"ל מעניקים את ההכשרה וההסמכה לעסוק ברפואה גם בישראל וגם במדינות נוספות. בתום לימודי רפואה בחו"ל ניתן לגשת למבחן הסמכה ולבצע את ההתמחות בארץ. פחות מ – 30% עוברים את הבחינה הישראלית המיועדת לבוגרי לימודים מחו"ל. קיים מבחן גמר נפרד למסיימי לימודי רפואה בארץ, ובו אחוזי המעבר עולים על 80%. יחד עם זאת, לאחרונה הוחלט בממשלה להקל על הבוגרים ממדינות זרות ולאפשר להם לעבור את מבחן הגמר האמריקאי, שבו אחוזי ההצלחה עומדים על 78%.
 

רפואה בישראל      רפואה בחו"ל     
למי זה מתאים?      למי שעומד בתנאי הקבלה הגבוהים מאד, הנהוגים במחלקות לרפואה באוניברסיטאות בישראל למי שלא הצליח להתקבל בארץ, או למי שמעדיף ללמוד במדינה חדשה משיקולים כלכליים או מסיבות אחרות, ויש לו יכולת ללמוד בשפה האנגלית או בשפה זרה אחרת
משך הלימודים שבע שנים לרוב, שש שנים
איכות הלימודים האיכות זהה. לימודי רפואה בחו"ל אינם פחות איכותיים מאשר בישראל, ועדות לכך היא העמידה של בוגרים אירופאיים בבחינת הגמר האמריקאית, העומדת בסטנדרטים גבוהים של ידע.
גיוון בלימודים במהלך הלימודים בוחרים בהתמחות מרכזית אחת, שקובעת את העתיד המקצועי. ניתן להתמחות בתחומים שלא קיימים בארץ, ומעבר ללימודים מכירים תרבות חדשה וחווים עולם
תנאי קבלה תנאים גבוהים מאד (730 ומעלה בפסיכומטרי, ממוצע בגרויות בסביבות 104 לפחות ומעבר של מבחן מור או מרקם התנאים נוחים יותר לקבלה (לעתים אין אפילו צורך בפסיכומטרי), אך נדרשת ידיעת שפה זרה ברמה גבוהה ביותר, הצלחה בלימודים בשנה הראשונה, וגם – הון עצמי להוצאות לימוד, נסיעות ומחיה.
מקומות לימוד אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית בירושלים, הפקולטה לרפואה בצפת, אוניברסיטת בן גוריון בנגב (באר שבע) והטכניון (חיפה) הרוב הולכים ללמוד באיטליה או במדינות מזרח אירופה (צ'כיה, הונגריה, פולין, רוסיה, גרמניה).
דרישה בשוק בארץ ובחו"ל יש דרישה גבוהה לרופאים ומחסור באנשי מקצוע. בארץ המחסור הגיע לרמה כזו שתנאי העבודה של הרופאים נעשו בלתי סבירים. למשל, רופאים נאלצים לתת משמרת רצופה של 28 שעות בלי לעצום עין.
שכר שכר לרופאים מתחילים בארץ נע בין 6,000 ל - 8,000 ₪ בחודש. לאחר קבלת מומחיות השכר יכול להגיע ל – 25,000 עד 30,000 ₪ בחודש, אך אז אפשרויות התעסוקה מתמעטות. רופאים שעובדים בחו"ל מקבלים שכר גבוה יותר מרופאים בישראל. כך למשל, בגרמניה רופא מרוויח בכ – 35% יותר מרופא בישראל.
אפשרויות תעסוקה ניתן לעבוד גם בארץ וגם בחו"ל במידה שיש אשרת עבודה.
אפשרויות ללימודי המשך ניתן להתפתח בתחומי המחקר המדעי, ולהמשיך ללימודים מתקדמים כדי להתעדכן בכל החידושים ולהגיע לרמת מומחיות בתחום נבחר. אחרי שלוש שנות לימודים בחו"ל ניתן להמשיך ללמוד בארץ, במסלול מיוחד בפקולטה לרפואה בצפת, ובהסדרים מסוימים באוניברסיטה העברית (לאחר סיום פיזיקום בגרמניה).
 
גולשים שואלים
 
אני מתלבט אם ללמוד רפואה בחו"ל או בארץ, איפה כדאי ללמוד? מה הסיכויים שלי להתקבל בארץ, ומה כדאי לי לשפר כדי להגדיל את סיכויי הקבלה?
 
  • על מנת לקבל מידע על מוסדות לימוד תוכל לפנות לאתר לשירות אישי חינם. תנאי המינימום, שאינם מחייבים קבלה אוטומטית: ציון בפסיכומטרי שמעל 700, ממוצע בגרויות של 98 ומעלה, ומעבר ראיון קבלה ומבחן מור. בנוגע לשיפור ציונים תוכל להתייעץ באחד מבתי הספר להשלמת בגרויות ופסיכומטרי. בהצלחה.

 

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי רפואה בישראל או בחו"ל?

רוצה לדעת יותר על לימודי רפואה בישראל או בחו"ל?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
מה ההבדל בין ציון סכם לציון התאמה?
הסבה מקצועית לאחר תואר ראשון
לימודי תואר במסלול לאנשים עובדים
לימודי הנדסאי מים
לימודי מנהל עסקים - הצלחה ללא תואר שני
משפטים או מנהל עסקים?
לימודים לתואר - איך מחליטים?
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...