רוצה פרטים על תואר שני בגישור?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בניהול ויישוב סכסוכים

רוצה לדעת על תואר שני בגישור? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בגישור

 

שביל הזהב

 

תחום הגישור נפוץ ופורח בעשורים האחרונים, וכיום הוא תחליף מקובל לפתרון מחלוקות מחוץ לכותלי בתי המשפט. מדובר בענף המבקש לתת מענה חלופי לאפשרות המשפטית הכרוכה לרוב, בהוצאה כלכלית גדולה, בסרבולים בירוקרטיים, במשך זמן רב עד לטיפול עצמו ולפתרון המחלוקת וכן – גם בעגמת נפש רבה, לא מעט פעמים.

 

תפקידם של המגשרים למצוא את הדרך היצירתית, באמצעות כל הכלים, השיטות והטכניקות העומדים לרשותו – כדי לאפשר תהליך יעיל יותר, נעים יותר ואינטימי יותר, לפתרון סכסוכים. זהו תחום הנמצא בשימוש במגוון רחב של ענפים ובעצם, אין סכסוך שאי אפשר להחיל עליו הליך של גישור – הכול תלוי בצדדים החלוקים והאם הם מוכנים לתהליך שכזה – שכן זהו תהליך המותנה ברצון ובהסכמה של כל הצדדים המעורבים. המגשר מקבל תעודת הסמכה מטעם משרד המשפטים, אך הוא אינו ישות משפטית במובן הטהור של המילה ולכן גם אין כל חובה שיהיה בעל רקע בתחום זה. מגשרים יכולים להיות אנשים בעלי הכשרה וידע קודמים בשלל תחומי דעת – שכן שיטות העבודה שואבות השראה ופרקטיקה מתחומים וגישות רבים. לפיכך, המגשר נדרש להיות בעיקר יצירתי, בקיא בשיטות השונות – ובעל רגישות אנושית ויכולת ניהול משא ומתן בין צדדים.

 

על הלימודים

 

לימודי תואר שני בגישור יכשירו אתכם בכל הידע והפרקטיקה הדרושים למגשר מקצועי המסוגל לפשר ולעשות מלאכתו נאמנה בין צדדים הנמצאים במחלוקת. התכניות שמות דגש על סכסוכים בנישות שונות ואף מאפשרות לעתים להתמחות בהיבטים משפחתיים, ארגוניים, פוליטיים, בין-לאומיים, חברתיים, סביבתיים וקהילתיים – וללמוד על האלמנטים השונים והייחודיים לכל אחד מהתחומים הללו. בנוסף, יש דגש על מיומנויות לפישור ולניהול משא ומתן וכן על הגישות השונות מדיסציפלינות רבות ורב-תחומיות הנוגעות לגישור ולפתרון מחלוקות.

 

 

חלק מן הדיסציפלינות שמהן שואבת תכנית זו: פסיכולוגיה, סוציולוגיה, משפטים, כלכלה, גישות תרבותיות שונות ועוד. הלימודים הם תיאורטיים אך הם כוללים סימולציות ותרגולים מעשיים רבים, שנועדו להעניק לסטודנטים את הניסיון המעשי הקריטי כל כך בתחום זה.

 

נושאי הלימוד

 

מבין הנושאים הנלמדים במסלולים השונים:

 

  • אתיקה מקצועית
  • מחלוקות משפחתיות
  • מנהיגות ופתרון סכסוכים
  • גישות פוליטיות למשא ומתן
  • דרכים חלופיות ליישוב מחלוקות
  • תורת המשחקים וגישות כלכליות
  • ועוד

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (קמפוס באר שבע): תכנית ה - MA בניהול ויישוב סכסוכים של אוניברסיטת בן-גוריון כוללת פרקטיקום שבו מתנסים בתהליכים קהילתיים. ניתן לבחור בין מסלול מחקרי למסלול ללא תזה.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון - קמפוס אילת: קמפוס אילת של אוניברסיטת בן-גוריון עורך תכנית לתואר שני בניהול ויישוב סכסוכים. המסלול מעניק ראייה רב תחומית על דרכים לפתרון קונפליקטים ועל ההיבטים הפוליטיים, הפיננסיים, ההיסטוריים, החברתיים והפסיכולוגיים שמאחוריהם.

 

  • אוניברסיטת חיפה - בה מוצעת תכנית בינלאומית לתואר שני בלימודי שלום וניהול סכסוכים, המאפשרת כתיבת תזה, וכוללת פרק של התמחות מעשית, ובו פועלים הסטודנטים לקידום וליישום של פרויקט ספציפי מטעם ארגון התנדבותי לבחירתם.

 

  • אוניברסיטת תל אביב – במסגרת הפקולטה למדעי החברה, מוצעת באוניברסיטה זו תכנית דו-שנתית לתואר שני בגישור וביישוב סכסוכים. התכנית מתמקדת בגישות רב-תחומיות הנוגעות לתחום הגישור והיא עוסקת גם בנושאי גישור רחבים יותר בגישור בין אוכלוסיות ובין השלטון, לדוגמה. התכנית מעניקה גם תואר מוסמך במדיניות ציבורית, ותנאי הקבלה אליה הם תואר ראשון מכל התחומים, בציון ממוצע מינימלי של 83.

  

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) – מקיימת תכנית לתואר שני הנקראת "התכנית ללימודי ניהול ויישוב סכסוכים ומשא ומתן". תכנית זו מוצעת במסלול ללא תזה – הנמשך שנת לימודים אחת בלבד, או במסלול לתזה – הנמשך שנתיים אקדמיות. הלימודים נלמדים בדרך כלל ביום אחד מלא בשבוע ועוד חצי יום – החל משעות הצהריים.

 

כמה זמן לומדים?

 

מסלולי הלימוד נמשכים כשנתיים במרבית המוסדות ובסיומם יזכו הבוגרים לתעודת מוסמך בגישור וכן לתעודת מוסמך נוספת – על פי תכנית הלימודים. שימו לב כי בחלק מן המקומות ניתן ללמוד למסלול הכולל תזה ובחלק לא, וכן כי במקומות מסוימים המסלול ללא תזה נמשך זמן קצר יותר מן המסלול המחקרי. בנוסף, סדנת הכשרה בגישור היא הכרחית (ובחלק מן המקומות – כרוכה בתשלום נוסף) לכל מי שמבקש לקבל את תעודת ההסמכה מטעם משרד המשפטים, והיא אפשרית ללימוד דרך מוסדות הלימוד לתואר השני בתחום.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

למסלול מתקבלים מועמדים שברשותם תואר ראשון במקצועות רלוונטיים במדעי החברה, בממוצע של 80 ומעלה. בחלק מן המוסדות, נדרש ציון גבוה יותר כדי להתקבל למסלול המחקרי עם תזה, בדרך כלל 85 ומעלה. יש לציין כי רף הציונים עשוי להשתנות מעת לעת.

 

המקצועות המתאימים לתואר ראשון כוללים בין היתר משפטים, מדעי המדינה, אנתרופולוגיה, חינוך, כלכלה, ניהול, עבודה סוציאלית, ממשל, פסיכולוגיה ועוד.

 

כחלק מתהליך הקבלה המועמדים עוברים ראיונות אישיים לבדיקת התאמתם. יש להציג קורות חיים וכן המלצות המעידות על הישגים אקדמיים ועשייה מקצועית רלוונטית.
 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

כאמור, תחום הגישור הוא חלופה נגישה ומבוקשת בשנים האחרונות לפתרון מחלוקות מסוגים שונים, בענפים שונים. תואר שני בגישור מעניק לכם את האסמכתה הקבילה והיעילה ביותר לפצוח בדרככם האישית להשכנת שלום בעולם, ולהבאת טוב – בין אנשים, בתוך משפחות, ארגונים, קהילות – ובעצם, גם בכל ענף אחד שתוכלו להעלות בדעתכם.
 

ניתן להשתמש בכלים הנלמדים כדי להשתלב באפיקי עשייה שונים כגון בתהליכי גישורים וסכסוכים משפחתיים, במרחב הבין לאומי והפוליטי, בתחום הארגוני והניהולי, בענף כוח האדם, בתחום הסביבתי והקהילתי ועוד. כמו כן ניתן להשתלב בארגונים בתחום הסיוע ההומניטרי, זכויות האדם והאקולוגיה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בגישור?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בגישור?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בגישור וניהול משא ומתן אוניברסיטת ת"א
ללא תזה - תואר שני בגישור ויישוב סכסוכים
לימודי תואר שני בגישור - תנאי קבלה
תואר שני בניהול וישוב סכסוכים - סיכויי קבלה
ימי לימוד בתואר שני בגישור
לימודי תואר שני בניהול סכסוכים - היכן מתקיים?
תואר שני בגישור ויישוב סכסוכים - תכנית הלימודים