רוצה פרטים על קורס צמ"ה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס מפעילי צמ"ה - הכשרה לנהגי צמ"ה באזרחות

רוצה לדעת על קורס צמ"ה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מפעילי צמ"ה – קורס מפעילי ציוד מכני הנדסי

אמנות השליטה
 
צמ"ה – ציוד מכני הנדסי, הוא מונח המתייחס למכונות כבדות ולכלי רכב מסיביים במיוחד, המשמשים בתעשייה הצבאית, בתעשיית החקלאות ובמפעלים שונים. קורס מפעילי צמ"ה נלמד במסגרת הכשרות ייעודיות בצה"ל, בחיל הנדסה קרבית, אך גם במסגרת אזרחית!
 
על הלימודים
 
קורס צמ"ה אזרחי הוא קורס רכב, המכשיר את הסטודנטים המשתתפים בו בהפעלת כלים כבדים מסוגים שונים ובנהיגה עליהם, לצורך קבלת רישיון מוכר מטעם משרד התחבורה. במסגרת הקורס הסטודנטים רוכשים את הידע ואת היכולת לנהוג בכלים ובמכונות הנדסיים וחקלאיים שדורשים התמחות מיוחדת, כטרקטורים, מלגזות, דחפורים וכלי רכב "זחלניים".
 
תכני הלימוד
 
הסטודנטים בקורס לומדים להכיר את כל אחד מכלי הרכב הנלמדים, מכירים את העקרונות המנחים לנהיגה הייחודית על כלי רכב כבדים, את נוהלי הבטיחות והזהירות הקשורים בכלי רכב אלה, וכן את הפעלתם הנכונה. בנוסף, הם לומדים כיצד לתחזק ולטפל בכלים כאלה, ואת כל נוהלי התעבורה הקשורים בהם.
 
מתכונת הלימוד
 
בקורס מפעילי צמ"ה הסטודנטים מקבלים את הידע התיאורטי הקשור בהיכרות עם הכלים ועם המבנה שלהם, וכן עם התקנות והנהלים הנוגעים לשימוש בהם ולתפעולם. עם זאת, עיקר הקורס מוקדש להתנסות המעשית, לסימולציות ולהדגמות. הקורס, שמתקיים כהכשרת ערב בדרך כלל, כולל כ - 200 שעות אקדמיות, מתוכן 40 שעות לימוד עיוני וכ - 160 שעות מעשיות, של הפעלת הכלים ההנדסיים.
 
 
נושאי הלימוד
 
  • תיחום אזורי עבודה
  • מגבלות הכלי ויכולות הכלי
  • ביצוע עבודה בשטח
  • טיפול בכל אחד מכלי הרכב
  • הפעלת הכלי הנלמד
  • תקנות ודינים בתחום התעבורה
  • התנסות במצבי חירום
  • הכרת המכונות, והמערכות המצויות בהן     
  • ועוד
 
מוסדות לימוד אפשריים
 
קורס מפעילי צמ"ה נלמד בכל המוסדות בהתאם לתכני הלימוד המוכתבים על ידי משרד התחבורה, והמאושרים על ידו. מבין המוסדות שבהם ניתן ללמוד קורס זה, נמצאים גם:
  
  • מכללת עתיד (באר שבע בלבד) - ברשת המכללות עתיד מתקיים קורס טכנאי מכונות צמ"ה שהיקפו 250 שעות. 
 
  • המכללה הטכנולוגית רופין (עמק חפר) – קורס הנלמד מן הבוקר עד שעות אחר הצהריים (יום מלא), וכולל מבחן נהיגה מעשי באורך רבע שעה, ומבחן עיוני שנמשך שעתיים. המכללה מפעילה מגוון קורסי הכשרה לטכנאים ולאנשי מקצוע וגם מסלולים ללימודי הנדסאים.

 

  • חברת זוקו שילובים (פרישה ארצית) – פועלת בשיתוף עם המכללה הטכנולוגית רופין, וברשותה מכשירי סימולציה ושטחי אימון. הקורס מתקיים בבאר שבע, בחיפה ובחולון, וכן במכללת רופין.

 

  • כרמל בטיחות (חיפה) – לחברת הדרכות זו ישנם בתי ספר לנהגי צמ"ה באזור הצפון – בחיפה, בכפר חסידים ובשאר ישוב, ובאזור המרכז – בכפר טרומן, ליד נמל תעופה בן גוריון.

 

  • הדסה נעורים - בהדסה נעורים מתקיים קורס מפעיל צמ"ה מיומן שמועבר בשיתוף עם חברות מובילות בתחום ומתקיים בפיקוח של אגף הרישוי במשרד התחבורה. המסלול, שכולל 34 שעות, שם דגש על התנסות מעשית על מגוון כלי צמ"ה.

 

  • מוסדות לימוד נוספים, המעבירים את הקורס הם חברת הנדסה בגובה .
 
קהל היעד
 
קורס צמ"ה מתאים לכל מי שמבקש להשתלב בתחום העבודה עם מיכון כבד, או למי שכבר עוסק בתחום הרכב או המכונאות, ומבקש לאפשר לעצמו אפשרויות נוספות, לנהיגה בכלי רכב נוספים ולהפעלת מיכון כבד הדרוש לו לצורך עבודתו.
 
תנאי הקבלה
 
לקורס מפעילי מכונות ניידות מתקבלים מועמדים בוגרי 10 שנות לימוד לפחות, בעלי רישיון דרגה B או יותר, או לחלופין רישיון נהיגה על טרקטור וותק של חצי שנה לפחות. הקבלה למסלול מותנית בהצגת הפנייה מטעם אגף הרישוי, כולל בדיקות רפואיות ובדיקת עיניים. כמו כן, הם צריכים גם לעבור וועדת קבלה שבוחנת את מידת ההתאמה לתכנית.
 

תעודות

 

בסיום הקורס נערכות בחינות פנימיות וכם שתי בחינות חיצוניות, האחת עיונית והשנייה מעשית, לקבלת היתר הנהיגה בהפעלת מכונה הנדסית. משתתפים שמסיימים בהצלחה את הקורס ועוברים את הבחינות בציון של 55 ומעלה, מקבלים תעודת גמר "מפעילי מכונות ניידות" והיתר להפעלת מכונה ניידת חקלאית או הנדסית, שמוענקים מטעם משרד הרישוי.

 

 
לסיכום
 
בתום הלימודים בקורס יזכו בוגריו ברישיון מטעם משרד התחבורה ומשרד הרישוי, ויוכלו להשתלב בעבודה בענף הבנייה, בחברות ובתעשיות מתחומי החקלאות, בנמלים ובמקומות עבודה נוספים. חשוב לדעת, כי קורסים להפעלת צמ"ה שאותם עוברים חיילים במסגרת השירות הצבאי, מקנים למשתתפיהם רישיון התקף גם באזרחות.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס צמ"ה?

רוצה לדעת יותר על קורס צמ"ה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס צמ"ה
שאלות הגולשים בנושא
קורס עוצמה ב'
קורסים לעובדים - מכונאי צמה, ריתוך ומסגרות, מנהל עבודה
קורס העצמה אישית לגמול השתלמות
קורס מפעילי צמה - מספר שעות הלימוד
מתי נפתח קורס מפעיל צמה?
הצעה לגבי קורס צמה
הצעת מחיר לקורס צמה