רוצה פרטים על אוטוטרוניקה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי אוטוטרוניקה - האם זה הכיוון שלך?

רוצה לדעת על אוטוטרוניקה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס אוטוטרוניקה – מערכות משולבות לרכב

 

עוזרים לכם להשתלב

 

קורס אוטוטרוניקה מוצע, בדרך כלל, מטעם לשכת העבודה כאפשרות להשתלבות ראשונה או מחודשת במשק ולהתחלה של קריירה בענפי הרכב והטכנאות. בשנים האחרונות הקורס מוצע גם במתכונת מיוחדת לגברים חרדיים בירושלים. אנשים שעברו את הקורס עובדים בתחומי הדיאגנוסטיקה והמכונאות, ולאחר חמש שנות ניסיון הם מרוויחים משכורת של 7,500 ₪ בחודש. הם יכולים גם לגשת לקורסי השתלמות ולהכשרות מתקדמות בתחום הרכב.

 

מה לומדים?

 

קורס אוטוטרוניקה כולל, בדרך כלל, לימודי מכונאות ופרקים בחשמל ואלקטרוניקה. תכירו את מבנה הרכב והמערכות השונות הקיימות בו, ותלמדו לעבוד עם כל אחת מהן. אתם תוכשרו לבנות ולהרכיב חלקי חילוף, להשחיז ולהתאים אלמנטים מכאניים, לתקן, לתפעל, להתקין ולהתאים בין מערכות שונות במכונית. בחלק מן התכניות נכלל גם פרק במיזוג אוויר. המשתתפים לומדים לעבוד עם הציוד של המכונאי, הכולל – כלי מדידה, אמצעי בוחן אלקטרוניים, משחיזים, פטישים, מפתחות ברגים, מלחציים, קומפרסור, חלקי חילוף, קליבר, אמצעי הרמה ועוד.

 

כמה זמן לומדים?

 

קורס אוטוטרוניקה כולל כ - 1,280 שעות לימוד אקדמיות, מתוכן מוקדשות כ - 320 שעות להתנסות מודרכת שנעשית במוסכים. בדרך כלל, נמשך הקורס בין עשרה ל – 15 חודשים. המפגשים מתקיימים בכל יום בשעות אחר הצהריים והערב לטובת האנשים שעובדים במהלך שעות היום. יחד עם זאת, משתתפים רבים הם מובטלים, הזכאים לקורס מטעם משרד העבודה. בין הזכאים ניתן למנות: חיילים משוחררים, עולים חדשים, מפרנסים יחידים, גרושים, אנשים המעוניינים לשנות את תחום העיסוק שלהם ועוד. מי שנרשם לקורס, מקבל דמי אבטלה בשיעור מופחת, אך רוכש לעצמו השכלה מקצועית ומגדיל את סיכויי הפרנסה שלו.

 

בחודשיים הראשונים בקורס הלימודים הם תיאורטיים, ולאחר מכן השבוע מתחלק לארבעה ימי לימוד אקדמיים ויום נוסף של עבודה מעשית במוסך. בחלק מן הקורסים מלווים את הסטודנטים חונכים אישיים, ונערכים שיעורי חזרה פרטניים וקבוצתיים על החומר הנלמד. בסיום התכנית עוברים המשתתפים מבחנים בחשמל רכב ובמכונאות.

 

 

נושאי לימוד

 

  • מערכות הסעה והיגוי
  • אנגלית טכנית
  • מערכות בלמים ברכב
  • פיזיקה ייעודית
  • מבנה ומערכות המנוע
  • קריאת שרטוטים
  • מערכות בטיחות והגנה
  • דיאגנוזה ומכשור
  • בטיחות בעבודה במוסך
  • אלקטרוניקה וחשמל
  • בקרת אקלים ומיזוג אוויר
  • מבנה ומערכות ברכב    
  • מערכת העברת הכח והמסורת    
  • ועוד

 

מהם תנאי הקבלה?

 

לקורס אוטוטרוניקה מתקבלים מועמדים בוגרי 11 שנות לימוד, או מועמדים שעוברים מבחני כניסה בהבנת הנקרא, אנגלית, ומתמטיקה ברמה של 11 שנות לימוד. מתאימים שעומדים בדרישות הסף מוזמנים גם לראיון קבלה אישי.

 

תעודות

 

משתתפים שמסיימים בהצלחה את הקורס, זכאים לקבל תעודת גמר "אוטוטרוניקה - מערכות אוטומטיביות משולבות ברכב". כמו כן, הם מקבלים גם תעודת מקצוע "מכונאות רכב - סוג 1", ותעודת מקצוע "חשמל רכב - סוג 1". התעודות ניתנות מטעם משרד הכלכלה. כדי לקבל את הדיפלומות האלה, המשתתפים צריכים לעבור בחינות פנימיות ומבחנים חיצוניים, שכוללים בחינה מעשית ועיונית על תורת המקצוע.

 

איפה עובדים? כמה מרוויחים?

 

בוגרי הקורסים משתלבים בדרך כלל במוסכים, חברות רכב, מכוני שירות וארגוני השכרה ומכירת רכב. שכר מכונאי רכב ועובדי אוטוטרוניקה קרוב לממוצע בשוק, כאשר עובדים ותיקים ומנוסים יותר יכולים להעלות את שכרם.

 

היכן לומדים?

 

  • מכללת עתיד (השלוחה משתנה בהתאם לקורס) - מתקיימים מספר מסלולי לימוד בתחום האוטוטרוניקה והאוטוטק: קורס אוטוטק / אוטוטרוניקה מתקדמת לבעלי ניסיון במוסך (בשלוחות חיפה ותל אביב); קורס אוטוטרוניקה (בשלוחת תל אביב); וקורס מכונאות רכב הסמכה לניהול מוסך כולל מנהל ארוך (בשלוחות תל אביב וחיפה).

 

  • המכללה הטכנולוגית רופין (עמק חפר) - במכללה הטכנולוגית רופין מתקיימים שלל קורסים בתחום הרכב בהם גם קורס אוטוטרוניקה ברמה מתקדמת. הקורס נפרש על פני כ - 450 שעות במתכונת ערב. נערכים גם קורסים להשלמה לאוטוטרוניקה, האחד לבעלי הסמכה במכונאות רכב סוג 3 והשני לבעלי הסמכה בחשמל רכב סוג 2.

  

  • המרכז להכשרה טכנולוגית בתל ארזה (ירושלים) – מידי פעם נפתח קורס במימון משרד העבודה, כאשר המשתתפים מקבלים גם דמי נסיעה, מדי עבודה וחומרי לימוד. במקום זה מוצע קורס לגברים חרדיים, המונה 960 שעות לימוד, וכולל גם התנסות מעשית בהיקף של 320 שעות נוספות.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על אוטוטרוניקה?

רוצה לדעת יותר על אוטוטרוניקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס אוטוטרוניקה באזור ירושלים
לימודי אוטוטרוניקה באזור הדרום
קורס אוטוטרוניקה - מערכות משולבות לרכב
לימודי קורס הסמכה אוטוטרוניקה - איפה מתקיים?
לימודי אוטוטרוניקה בירושלים והסביבה
איפה ניתן למצוא לימודי אוטוטרוניקה?
עלות קורס מכונאות רכב אוטוטרוניקה