רוצה פרטים על קורס תיב"מ?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס תכנון וייצור באמצעות מחשב

רוצה לדעת על קורס תיב"מ? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס תיב"מ

 

ראשי התיבות העומדות מאחורי המושג תיב"מ הם - תכנון וייצור באמצעות מחשב. המשמעות המעשית היא עשיית שימוש בכלים ממוחשבים כדי לבצע תהליכי תכנון וייצור מתוחכמים ומתקדמים. תכנון באמצעות מחשב מיושם כיום במפעלים רבים ברחבי העולם ובתעשיות שונות בתחום המתכת, האופנה, ההנדסה ועוד.

 

תיב"מ הפך להיות מבוקש ונפוץ עד מאד בשנים האחרונות וזאת בשל העובדה שהוא מאפשר לעוסקים בייצור ובתכנון להתרשם באופן ויזואלי מהתהליך ולחזות כשלים או פגמים בייצור עוד בטרם התחיל התהליך. מדובר למעשה בחיסכון כלכלי אדיר ובשיפור ניכר של מערך התפעול הדורש כוח אדם מקצועי ומיומן לניהול ולהגדרת הדרישות הטכנולוגיות הרצויות.

 

קיראו על: קורס תכנות

 

מסלולי הלימוד

 

קיימות בשוק תוכנות תיב"מ רבות המספקות פיתרון מושלם עבור חברות הנדסיות בשוק העבודה. השימוש בתוכנות מסוג זה הוא נרחב עד מאוד והן מאפשרות למשתמשים לשרטט ולקבל דגמים בתלת מימדי ובדו מימד. בנוסף לכך, המשתמשים בתוכנות אלה יכולים לשנות פרטים עוד בשלב התכנון ולגבש את הדגם הרצוי לפני היישום בפועל. בין תוכנות התיב"מ הנפוצות ביותר כיום נמנות תוכנת Solidworks ,Solidedge ,Solidcam.

 

את השליטה בכלים שתוכנות אלה מציעות ניתן לרכוש במסגרת מסלולי הכשרה בתחום שמעניקים למשתתפים מיומנויות גבוהות בתכנון ובעיצוב בתוכנת תיב"ם. במהלך הלימוד התלמידים יתנסו בבניית חלקים תלת-ממדיים בתוכנה, בחיבור החלקים המעוצבים לכדי הרכבות, ובהפקת שרטוטים שונים של המוצר הסופי.

 

מלבד המסלולים ללימוד התוכנות השונות בתחום התיב"מ, מוצעים מסלולים המכשירים את המשתתפים לשליטה בטכנולוגיות המחשוב השונות כמו גם לשליטה במכונות הייצור, המבצעות את הפעולות בפיקוחה ובפיקודה של תוכנת המחשב. מסלולים אלה מכשירים את הבוגרים בעיקר להשתלבות בתחום העיבוד השבבי ועימם נמנים בין השאר הקורסים הבאים:

 

  • קורס תיב"ם הפעלת כרסומת ומחרטה קונבנציונאלית ו-CNC
  • קורס תיב"ם חריטה וכרסום.

 

כאמור, המכונות מבצעות את הפעולות לייצור המוצר והן פועלות בכפוף להוראות הפיקוד והפיקוח של המחשב. התכנתים הם למעשה הגורמים המפקדים והאחראים על התהליך, והם אלה שנדרשים להגדיר למחשב את הדרישות הטכנולוגיות לייצור התוכנית. לצורך כך, הם חייבים להכיר את מרכיבי התוכנית ולבצע בעת הצורך תיקונים ושינויים בתוכנית במהלך העיבוד.

 

 

נושאי לימוד

 

קורס תיב"ם הפעלת כרסומת ומחרטה קונבנציונאלית ו-CNC וכן קורס תיב"ם חריטה וכרסום מספקים למשתתפים את כל הידע והמיומנויות הדרושות לניהול התוכנות המניעות את המכונות ואת הכלים החשמליים ובהם כרסומת, מחרטה ומקדחה. במהלך הלימודים הם מתוודעים לשפת קוד התיב"ם ורוכשים ידע בנושאים נוספים ובהם:

 

  • תיב”ם כרסום וחריטה
  • קריאת שרטוטים
  • מדידות ואבטחת איכות
  • תורת החומרים ותורת הייצור
  • ועוד...

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה לקורס תיב"מ משתנים בין מסלולי ההכשרה השונים, אך במרבית המקרים המועמדים שיתקבלו לקורס יהיו אלה שיעמדו בדרישות הסף הבאות:

 

  • בעלי השכלה של 10 שנות לימוד
  • בעלי רקע מקצועי בתחום העיבוד השבבי
  • מעבר ועדת קבלה

 

משך הלימודים

 

היקף הלימודים בקורס תיב"ם משתנה בהתאם לתכני הקורס וליעדיו ויכול לנוע בין 180 שעות לימוד אקדמיות ועד 520 שעות לימוד אקדמיות.

 

 

היכן לומדים?

 

קורס תיב"מ מתקיים בין השאר במוסדות הלימוד הבאים:

  • רשת עתיד (שלוחות חיפה, מעלות, וירכא).
  • מכללת סטטוס סקול.
  • מכללת תיב"מ פלוס.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי תכנות, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס תיב"מ?

רוצה לדעת יותר על קורס תיב"מ?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס תיב"מ וכרסומת CNC במכללת MBC