רוצה פרטים על קורס מורי דרך?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס מורי דרך

רוצה לדעת על קורס מורי דרך? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מורי דרך

 

הלימודים בקורס מורי דרך הינם לימודים מעשירים ומרתקים אשר מתאימים במיוחד לאנשים אשר אוהבים לטייל ככלל ולאנשים אשר אוהבים את הארץ בפרט.

 

מטרת הלימודים בקורס הינה הכשרת התלמידים להדרכת קבוצות מטיילים, הן מהארץ והן מחו"ל לאירגון טיולים בכל איזורי הארץ. הלימודים בקורס מעניקים לתלמידים ידע והיכרות עם הנופים הייחודים בארץ ישראל ואתריה החשובים וכמובן- מעשירים את המשתתפים בידע נרחב ומעניין אודות איזור הטיול מבחינה היסטורית, גיאולוגית, חברתית ועוד.

 

תכני הקורס הינם תכנים מעשירים ומעניינים במיוחד, ביניהם: טבע, ארכיאולוגיה, גיאוגרפיה, היסטוריה, ארכיטקטורה, סיפורי מורשת קרב ועוד.

 

בשנים האחרונות, קיימת עלייה משמעותית בתיירות בארץ ישראל, ככל שהתיירות הולכת וגדלה, כך הקורס הופך למבוקש ביותר, הן בקרב המועמדים והן בקרב חשיבותו בציבור, כיום הקורס נחשב לקורס איכותי ואטרקטיבי.

 

קהל יעד ותנאי קבלה


הקורס פונה לקהל הרחב, לגברים ולנשים כאחד, אין צורך בידע קודם. הקורס מתאים לכל המעוניינים לרכוש ידע ונסיון בהדרכת קבוצות מטיילים בארץ ישראל, ולכל אוהבי הטיולים בארץ ישראל היפה.

 

תנאי הקבלה, הנקבעים על ידי משרד התיירות, הינם:

  • גיל 21 ביום הבחינה.
  • בעלי תעודת זהות ישראלית.
  • משרד התיירות בודק מול משטרת ישראל את העבר הפלילי, לאחר קבלת אישור מן החניכים בקורס.
  • ראיון אישי.
     

מה לומדים בקורס מורי דרך?

 

נושאי הלימוד זהים בכל המוסדות, וכפופים לתכנית של משרד התיירות. קורס זה מקנה הכשרה נרחבת בידיעת הארץ. מטרת הקורס להקנות למשתתפים ידע בענפים רלוונטיים ובהם ארכיאולוגיה, היסטוריה, גיאוגרפיה של ארץ ישראל, יהדות, המשטר בישראל, סביבה, אתרי מורשת, ועוד. כמו כן, מקנה הקורס היכרות עם מגוון אזורים בארץ. 

 

היכן לומדים?

 

  • המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט (נתניה, ראשון לציון, תל אביב, חיפה, ירושלים, אשדוד, בני ברק, עפולה, ג'ת באקה אל גרביה): הקורס נערך במסגרת בית הספר לתיירות ולפנאי אתגרי של המכללה האקדמית בוינגייט, הוא משלב לימודים עיוניים עם ימי סיור, מהם גם טיולים ארוכים במתכונת לינת שטח.

 

  • המכללה האקדמית הרצוג (קמפוס היכל שלמה - ירושלים): הקורס נפתח אחת לשנה על ידי היחידה ללימודי חוץ והחוג ללימודי ארץ ישראל של מכללת הרצוג. הלימודים מתקיימים בהתאם למתווה החדש של משרד התיירות, הם נפרסים על פני 12 חודשים, וכוללים פרקים מקוונים בלמידה מרחוק. הקורס מקנה רישיון הדרכה, ותעודת מורה דרך מטעם משרד התיירות, המאפשרת הדרכה בתיירות הפנים והחוץ.

 

כמה זמן נמשך הקורס?

 

משך הלימודים נקבע בהתאם לתכנית של משרד התיירות. נכון להיום, היקפו של הקורס הינו שנה אחת. יש לציין כי ימי הפעילות עשויים להשתנות ממוסד למוסד.

 

נוסף על שעות הלימוד התיאורטי במהלך הלימודים בקורס זה, עוברים התלמידים גם מגוון סיורים לימודיים להכרת הארץ ואתריה החשובים.

 

 

אילו תעודות מקבלים?

 
לבוגרי הקורס מוענקות התעודות הבאות:

  • תעודת מורה דרך, מטעם משרד התיירות.
  • רישיון מורה דרך, מטעם משרד התיירות.

 

אחד התנאים לקבלת הרישיון, הינו מעבר בחינה מטעם משרד התיירות. כדי לגשת לבחינה זו, יש לעמוד בהצלחה בתנאי הקורס. הבחינה נערכת בשני שלבים:

  • שלב ראשון: מבחן בכתב, המתבצע על גבי מחשב. הציון העובר בבחינה זו – 60.
  • שלב שני: לשלב זה, הכולל מבחן בשטח, ממשיכים מי שעברו בהצלחה את השלב הראשון. הציון העובר בבחינה זו – 60.

 

לעוברים את שני השלבים מונפק רישיון הדרכה, מטעם משרד התיירות.

 

הדרכה בשפות

 

על גבי רישיון ההדרכה, מצוינת שפת ההדרכה כעברית באופן אוטומטי (אלא אם כן נלמד קורס מורי דרך בשפה האנגלית). לצורך הוספת שפה נוספת על גבי הרישיון, יש להציג בפני משרד התיירות אישורים מתאימים. כחלק מתהליך זה, המשרד שולח את המועמדים למבחן באחד מבתי הספר לשפות. כיום ישנו מחסור במורי דרך דוברי שפות, ולכן הוספת שפה נוספת ברישיון ההדרכה יכולה לפתוח דלת להרחבת אפשרויות התעסוקה.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס מורי דרך?

רוצה לדעת יותר על קורס מורי דרך?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס מורי דרך - כמה עולה ואיפה לומדים?
להשתלב בקורס מורי דרך בארץ ישראל
משך קורס מורי דרך
קורס מורי דרך במפנה
קורס מורי דרך שנת 2017 - האם מתקיים בבית ברל?
קורס מורי דרך לבן 50 ללא תעודת בגרות
השלמת תואר - לימודי ארץ ישראל מקורס מורי דרך