רוצה פרטים על לימודי פסיכולוגיה חיובית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

פסיכולוגיה חיובית - לימודי תעודה שעושים את ההבדל

רוצה לדעת על לימודי פסיכולוגיה חיובית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס פסיכולוגיה חיובית
 
מה שעובד
 
מה גורם לעובדים להישאר לאורך זמן בחברה מסוימת? מה מביא אותם למקום העבודה יום אחרי יום? מתי הם חשים מאושרים? האם הם מרגישים חשובים? מפרשיה ומיישמיה השונים של הפסיכולוגיה החיובית טוענים, שהמחצב העיקרי של הגישה הוא העקרון של התמקדות בחוזקות, וברגשות וזיכרונות טובים. זאת בניגוד לדגש ששמה הפסיכולוגיה המסורתית על הבעייתי והחלש.
 
 
היישום הכי נפוץ של השיטה בתחום העסקים הוא הדגשת הצדדים החיוביים של עובד בתהליך משוב והערכה. אנשי עסקים מדווחים שהתוצאה היא חיזוק הביטחון העצמי של העובד, הגברת הרצון והיכולת שלו להשתפר ולהתייעל, הגדלת תחושת המסוגלות העצמית ושביעות הרצון בעבודה. גם בשלב המיון והגיוס לעבודה יש המשתמשים בעקרונות הפסיכולוגיה החיובית. אלה לא יבחרו, למשל, לבקש מהמועמדים לנקוב בשלוש תכונות שליליות, אלא יבקשו מהם לתאר חוויה שבה הרגישו מוצלחים וחזקים.
 
מנגד, יש גם כאלה המציבים את שעון החול על כנו, ומחכים לרגע שבו הקסם יחלוף. לדידם של אלה, כל עוד מה שמניע את המנהלים הוא רווחים ורכושנות, לא יעבור הרבה זמן עד אשר עובדים יבינו שמה שהם מריחים איננו אושר או עוצמה. עוד קוץ שטמון באליה הוא תרבות התקיעות שהגישה מייצרת ליחיד בסביבה העסקית, שכן אם יציבו אדם תמיד בתחום שבו הוא חזק, הוא לא באמת יוכל להתקדם ולפתח את היכולות האישיות שלו.
 
בינתיים, הגישה החיובית נוחלת הצלחה גם אצל אנשים פרטיים, המבקשים לשפר את חייהם ואת מערכות היחסים שלהם. בזירה הפרטית עשויות להיות לגישה הפסיכולוגית הזו יתרונות משמעותיים בהיבטים של יצירת חוסן נפשי, מניעת חרדה ודיכאון והגברת האותנטיות בקשר של האדם עם עצמו וגופו.
 
 
על הקורסים
 
במסלולים אקדמיים שונים לניהול משאבי אנוש ולפיתוח ארגוני, בישראל ובעולם, הכניסו לתוך תכנית הלימודים קורס בפסיכולוגיה חיובית, מתוך אמונה רבה ביתרונות העסקיים של השיטה. גם מחוץ לכותלי האקדמיה מועברים קורסים דומים למי שכבר עוסקים בניהול עובדים, בניהול הדרכה, בייעוץ ארגוני ועוד. קורסים נוספים הנשענים על הגישה החיובית מועברים למאמנים אישיים, למטפלים, למחנכים ולעובדי בריאות ורווחה.
 
 
תכניות הלימודים
 
בין קורסי הפסיכולוגיה החיובית יש כאלה המתווים דרך להתפתחות אישית, לצורך הגשמת חלומות, הבאת שינוי מבורך לחיים והתגברות על חסימות. זאת באמצעות תהליכים של הגברת המודעות העצמית, הגדרת מטרות, זיהוי דפוסי חשיבה והתנהגות, ואימונים אישיים. קורסים אחרים מתמקדים ביצירת שינויים בארגונים ומוסדות, המתחילים מגיבוש תפישה ניהולית חדשה. תכניות נוספות מכשירות מנחים ומפתחי תהליכים של שינוי ארגוני לפי הגישה החיובית.
 
נושאי לימוד
 
  • ניהול עצמי והצלחה
  • שביעות רצון
  • פסיכולוגיה מניעתית
  • היחס לכסף
  • קשר בין הנאה ומשמעות
  • הקשבה לעצמי
  • איתור משאבים וכלים תומכים
  • מערכות יחסים
  • הטקס כמכשיר לבחירה ולשינוי
  • עבר הווה ועתיד
  • אימון רגשי ופיתוח כישורי למידה
  • מוטיבציה ותקווה
  • בניית תכנית פעולה ריאלית ופרקטית
  • מחויבות למטרה     
  • המצוי והרצוי – אבחון נקודות מוצא ויעדים      
  • ועוד
 
מקומות לימוד אפשריים
 
  • המכללה האקדמית אורנים - לימודי חוץ (טבעון): קורס פסיכולוגיה חיובית זה מותאם במיוחד למורים ולאנשי הוראה שמעוניינים לרכוש כלים להעצמה ולטיפוח כישורים אישיים. היקף התכנית הוא כ - 56 שעות לימוד אקדמיות. ביחידה ללימודי חוץ מתקיימות עוד שלל הכשרות בענפי ההוראה, התרפיה והייעוץ.
 
  • פסיכולוגיה חיובית ואמנות האושר – אימון קבוצתי בהנחיית דר' רונה הארט – הקורס פותח ומועבר על ידי ישראלית שחיה בלונדון, בעלת תואר שלישי בסוציולוגיה, שייסדה חברה לשירותי הדרכה בתהליכי שינוי. הקורס כולל עשרה מפגשים בני שעתיים וחצי כל אחד, וכן ליווי מעבר לשעות המפגשים. המפגשים מתקיימים אחת לשבועיים ומיועדים לקהל הרחב. התכנית נערכת בעיירה Edgware שבלונדון, בריטניה.

 

  • להב והפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב - תכנית הפונה למנהלים וליועצים ארגוניים. מפתח התכנית הוא פסיכולוג קליני בעל תואר שלישי בפסיכולוגיה קוגניטיבית, ובעל ניסיון בייעוץ לארגונים ולמנהלים ובמחקר בינתחומי המשלב בין עולמות העסקים והפסיכולוגיה.

 

  • המרכז לאינטליגנציה אינטואיטיבית – מכללת iCU – קורס המותאם לעוסקים בטיפול, באימון אישי, בייעוץ, בחינוך ובניהול. התכנית משלבת עקרונות משיטת האינטליגנציה האינטואיטיבית ומשיטת הפסיכולוגיה החיובית. בוגרי הקורס מקבלים תעודה המוכרת בלשכת המאמנים, בעמידה בדרישות קריאה, כתיבה ותרגול. שותף להנחייה בתכנית גם פסיכיאטר בכיר, איש סגל הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב.

 

  • אפיקים – יחידה להשתלמויות מורים ברשת אורט (פרישה ארצית) – התכנית מיועדת לאנשי חינוך: מורים, מנהלים, מפקחים וכדומה. קיימת עדיפות לקבלת בעלי תואר שני בחינוך, שיש להם שלוש שנות ניסיון לפחות בהוראה או בהנחיה. נדרשת המלצה מטעם מנהל בית ספר. התכנית מוכרת לקבלת גמול השתלמות בהיקף 224 שעות, ומחייבת התנסות מעשית בהיקף של 20 שעות נוספות. הנחה ניכרת בשכר הלימוד מוצעת למורים ברשת אורט.

 

  • קמפוס השפלה – מרכז השכלה, הכשרה והעשרה (רמלה) – מסלול ערב בן שישה מפגשים, המועבר על ידי מאמנת בכירה, בעלת ניסיון מקצועי בייעוץ ארגוני וכמרצה. 
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי פסיכולוגיה חיובית?

רוצה לדעת יותר על לימודי פסיכולוגיה חיובית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי פסיכולוגיה חיובית, מהם?
איפה ניתן ללמוד פסיכולוגיה חיובית?
פסיכולוגיה חיובית - איפה אפשר ללמוד?
קורס פסיכולוגיה חיובית בינואר
תכנית הלימודים של פסיכולוגיה חיובית
ימי ושעות הלימודים של פסיכולוגיה חיובית
רישום לקורס פסיכולוגיה חיובית שלא במסגרת תואר