רוצה פרטים על עיתונאות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי עיתונאות - איך מתחילים?

רוצה לדעת על עיתונאות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי עיתונאות

 

תחום התקשורת התפתח מאוד בשנים האחרונות והביא איתו גם עלייה חדה בביקוש ללימודי תקשורת. בשנים האחרונות נהוג לחשוב שהעיתונות המודפסת נמצאת בירידה בשל העלייה בכוחה של רשת האינטרנט, אך הביקוש ההולך וגדל ללימודי עיתונאות מראה כי העיתונות הכתובה עדיין לא אמרה את מילת האחרונה.

 

מה לומדים ולמה כדאי לי ללמוד עיתונאות?

 

רבים רוצים להיות עיתונאים, לאו דווקא בשל המשכורות (שאינן גבוהות במיוחד בעיתונות הכתובה ובאינטרנט) אלא בשל היכולת להשפיע, החשיפה ולעיתים גם היוקרה. עיתונאים מובילים בישראל הפכו לסלבריטאים בשנים האחרונות ולעיתים יכולת ההשפעה שלהם אינה פחותה משל הפוליטיקאים.

 

בשנים האחרונות אנו רואים מגמה של מעבר מתחום העיתונות לפוליטיקה וזה שוב מראה על החשיבות של מקצוע העיתונות.

 

כאשר אנחנו מדברים על עיתונאות, אין הכוונה כמובן רק לעיתונות המודפסת. היום כבר ברור לכולם כי רשת האינטרנט שינתה את פני עולם התקשורת וכי השפעתה אינה פחותה (ולפעמים אף עולה) על זו של העיתונות הכתובה. גם בטלוויזיה וברדיו עובדים עיתונאים והמצליחים שבהם מרוויחים משכורות מצוינות.

בישראל ישנם מוסדות לימוד רבים בהם ניתן ללמוד עיתונאות. בחלק מהמוסדות ניתן ללמוד עיתונאות כחלק מתואר ראשון בתקשורת ובחלק ניתן לעשות קורסים קצרים ומזורזים ביותר בתחום ספציפי.

 


המטרה של לימודי העיתונאות היא להקנות לסטודנטים התמחות עיונית ומעשית בתחומי העיתונות השונים, על מנת שיוכלו להשתלב בתעשיית התקשורת בארץ ובעולם.

בין תחומי הלימוד הנלמדים במסלולים השונים - כתיבה ועריכה, מוסדות התקשורת, טכנולוגיות מידע ותקשורת, שיקולי עריכה, מפת התקשורת בישראל ובעולם, תקשורת טכנולוגיה וחברה, ההיסטוריה של העיתונות, עיצוב גרפי, תקשורת שיווקית, יחסי ציבור, שיווק ועוד.

אין ספק שמדובר במסלול לימודים מרתק ומעניין המתאים מאוד לכל מי שעולם העיתונות מדבר אליו.

היכן לומדים?

אוניברסיטאות ומכללות רבות מעניקות כיום לבוגריהן תואר ראשון בתקשורת כאשר חלק חשוב מהלימודים מוקדש לעיתונות. ישנם גם מוסדות לימוד בהם ניתן ללמוד את התחום שלא כחלק מתואר ראשון - המכללה האקדמית ספיר, כותרת - בית הספר לעיתונאות באוניברסיטת תל אביב, המכללה האקדמית נתניה, אוניברסיטת אריאל בשומרון, המכללה האקדמית כנרת בעמק, הקידמה הצפונית, מנשר לאמנות - בית ספר גבוה ומרכז תרבות ועוד.

 

כמה זמן לומדים?

משך הלימודים הוא משתנה ותלוי כמובן במוסד ובמסלול בו בחרתם. תואר ראשון בתקשורת (הכולל לימודי עיתונאות) נמשך 3 שנים. ישנם גם קורסים לעיתונאות בלבד הנמשכים מספר חודשים עד שנתיים. ככל שתבחרו במסלול מקיף יותר הלימודים ימשכו מן הסתם זמן רב יותר. במוסדות לימוד רבים ישנה אפשרות ללימודי ערב על מנת לשלב לימודים ועבודה.

מהן אפשרויות התעסוקה?

מי שיסיים בהצלחה את לימודיו יוכל לנסות ולהתקבל למערכות העיתונים בישראל או לאחד מאתרי האינטרנט הגדולים. חלק מהבוגרים פונים לעולם הטלוויזיה ויש אף כאלה המפתחים קריירה בעולם יחסי הציבור או הפרסום. סטודנטים רבים שסיימו את לימודיהם בתחום זה השתלבו בתעשיית התקשורת בישראל בהצלחה רבה בשנים האחרונות. הביקוש לאנשי תקשורת איכותיים הוא גדול, בין אם במשרדי יחסי ציבור, במשרדי הפרסום, בעיתונות הכתובה, בטלוויזיה או באתרי האינטרנט.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על עיתונאות?

רוצה לדעת יותר על עיתונאות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי עיתונאות ורדיו של בית הספר חשיפה
תקשורת ועיתונאות באחת האוניברסיטאות
תנאי קבלה - תואר ראשון בתקשורת\עיתונאות
לימודי עיתונאות ותקשורת
לימודי שיווק ועיתונאות כתובה
תחום העיתונאות/כתיבה
איפה מתקיימים לימודי עיתונאות?