רוצה פרטים על קורס ייעוץ שינה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הכשרת יועצי שינה לתינוקות, ילדים והורים

רוצה לדעת על קורס ייעוץ שינה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס ייעוץ שינה להורים, תינוקות וילדים
 
לילה שקט עבר על כוחותינו
 
ילדים רבים סובלים מקשיים בשינה סדירה, בעיקר בשנות חייהם הראשונות. דבר זה משפיע על תפקודם, כמו גם על תפקוד ההורים והמשפחה כולה. קורס ייעוץ שינה להורים, תינוקות וילדים, מטרתו להסמיך מנחים ומלווים, אנשי מקצוע שמבינים את המכלול, מכירים את הסוגיות השונות הקיימות בשטח ומסוגלים להציע פתרונות מותאמים להורים לילדים בגילאים שונים, הסובלים מבעיות שינה.
 
על הלימודים
 
בקורס ייעוץ שינה לומדים כיצד לאתר בעיות שינה, כיצד ללמד הורים להקנות לילדיהם הרגלי הירדמות ושינה סדירים, וכיצד להדריך את אותם הורים לפתרונות רצויים לאותם קשיים שבהם הם נתקלים בשטח. הסטודנטים לומדים כיצד להבחין בין גורמים חיצוניים לגורמים פנימיים רגשיים אצל הילד, וכיצד להעניק להורים את התחושה שהם מסוגלים להתמודד עם האתגר וליצור שגרה נכונה ומיטיבה לילדיהם ולמשפחה כולה. כמו כן, הסטודנטים לומדים נושאים תיאורטיים כגון: גישות ואסכולות שונות הקיימות בתחום, פיזיולוגיה של השינה בגילאים שונים, פסיכולוגיה התפתחותית, עולם הרגש של הילדים, מקומו של הילד בתוך התא המשפחתי ועוד.
 
בחלק מן הקורסים מתמקדים בתינוקות רכים מאוד, בגילאים שעד חצי שנה, ובמסלולים אחרים נוגעים דווקא בגילאים בוגרים יותר – בדרך כלל החל מגיל חמישה חודשים, כאשר בקורסים מסוימים עוסקים גם בילדים עד גיל חמש שנים. הגישות והתפישות בקורסים אף הן משתנות מעט בין המסלולים, אך ניתן לומר כי בכולם מתייחסים למשפחה כאל מכלול שלם, הקשור בעניין ההירדמות והשינה של הילדים, וכמובן משפיע עליו ומושפע ממנו.
 
במסלולים רבים נפגשים הסטודנטים גם עם מרצים אורחים כדי לקבל מניסיונם תמונה מקצועית רחבה ועשירה יותר. ברוב הקורסים ככולם, הסטודנטים מתנסים בעבודה מעשית, בסטאז' על משפחה אחת או יותר ובליווייה בתהליך הקניית הרגלי שינה נכונים לילד. הסטאז' כמובן מלווה בהדרכה צמודה ובפיקוח של אנשי הצוות בקורס. במרבית הקורסים אף מוענקת לסטודנטים תעודת גמר מטעם מוסד הלימודים.
 
נושאי הלימוד בקורס
 
  • שינה והבנייה סביבתית
  • אתיקה
  • מתודות להנחיית הורים
  • גבולות הוריים
  • הפרעות שינה וקשיי שינה
  • סגנונות הורות
  • דגשים לתהליך ליווי משפחות
  • סוגי משפחות
  • בניית תהליך הקניית הרגלי שינה
  • דפוסי התקשרות
  • השפעות רגשיות על הפרעות בשינה
  • פיזיולוגיה של השינה
  • התפתחות מוטורית של תינוקות וילדים 
  • התפתחות קוגניטיבית ורגשית של תינוקות וילדים
  • ועוד
 
מוסדות לימוד אפשריים
 
  • המכללה האקדמית אחוה - לימודי תעודה (סמוך לגדרה - דרום): ביחידת לימודי התעודה של מכללת אחוה מתקיים קורס הכשרת יועצי ויועצות שינה לפי המודל המחומש. הקורס כולל פרקטיקום מעשי בו מלווים משפחה.
 
  • מרכז "לילה טוב" – מציע קורס הכשרת יועצי שינה המתקיים בהוד השרון, לייעוץ להורים ולילדים בטווח גילאים רחב שבין חמישה חודשים ועד חמש שנים. בבית הספר משתפים פעולה עם מגוון רחב של גופים ושל אנשי מקצוע בעלי שם מן התחום.

 

  • מכללת רותם - המכללה עורכת קורס המשלב את תחום ייעוץ השינה לתינוקות ולפעוטות עם הכשרה בהדרכת הורים, במטרה לאפשר למטפלים ולמדריכים לקבל סל כלים נרחב ומקיף לסיוע להורים במהלך שנות החיים הראשונות של ילדיהם.

 

  • מכללת עידן ההורות – במכללה זו מציעים מסלול מקיף ומשולב "מלווה לאחר לידה, יועצת שינה ומנחת הורות ראשונית", וכן שני מסלולים ממוקדים בתחום: "מדריכות שינה ראשונית (0-6 חודשים)", ו"קורס ייעוץ שינה" שניתן ללמוד אותו גם במסלול ללימוד מקוון. הלימודים מתקיימים בתל אביב וברחובות, והם מאושרים לצורכי קבלת גמול השתלמות למורים.

 

  • מכללת בייבי לינק – מציעה "תכנית להכשרת יועצות שינה לתינוקות ולפעוטות". התכנית מתקיימת בתל אביב ובחיפה, היא נלמדת ביום לימודים מלא אחד בכל שבוע, החל משעות הבוקר ועד שעות אחר הצהריים, וגישת הלימודים בה מתייחסת למשפחה כאל יחידה מודולרית הוליסטית.
 
קהל היעד
 
קורס ייעוץ שינה מיועד בעיקר לאנשי מקצוע מתחומים קרובים, כגון: דולות, אחיות, יועצות הנקה, מלווים התפתחותיים, מדריכים ומטפלים מסוגים שונים, מאמנים אישיים, יועצים חינוכיים, וכדומה. יחד עם זאת, הקורס בהחלט מיועד גם לכל מי שמבקש לעצמו דרך מקצועית חדשה או הסבה מקצועית.
 
תנאי הקבלה
 
במרבית מסלולי הלימוד, על המועמדים לעבור ריאיון קבלה לבדיקת התאמה ולהתרשמות של צוות הקורס. בחלק מן המקומות אף נדרשים המועמדים להיות בעלי רקע מקצועי מתאים.
 
היקף הלימודים ומתכונתם
 
היקף הקורס משתנה מעט בין המסלולים השונים, כאשר הוא נע בין 15 ל - 19 מפגשים, וכולל בין חמש לשבע שעות בכל מפגש. במרבית המסלולים מתקיימים הלימודים אחת לשבוע, ובדרך כלל בשעות המותאמות גם לאנשים עובדים. בחלק מן המסלולים הסטאז' מתקיים בנוסף לשעות הלימוד בקורס, ולעתים אף מתקיים מפגש מרוכז אחרון לאחר סיומו הרשמי של הסטאז'.
 
לסיכום
 
בתום הלימודים בקורס ייעוץ שינה, יוכלו בוגריהם לעסוק בתחום זה בלבד, או לשלבו עם תחומי ייעוץ וטיפול אחרים, כטיפול משפחתי, זוגי או הורי. הבוגרים יוכלו להשתלב במרכזים שבהם למדו, יוכלו ללמד את התחום, להשתלב במרכזים להדרכת הורים מסוגים שונים, להעביר הרצאות ייעוץ לקבוצות, לערוך מפגשים פרטניים ולהוביל תהליכים בתחום באופן עצמאי, או כשכירים.
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס ייעוץ שינה?

רוצה לדעת יותר על קורס ייעוץ שינה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי ייעוץ שינה - היכן לומדים?
קורס בייעוץ שינה לתינוקות
קורס יועצי שינה במרכז