רוצה פרטים על מבחן רישוי לרופאים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

בחינת רישוי ברפואה - קורס הכנה למבחן רישוי ברפואה

רוצה לדעת על מבחן רישוי לרופאים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מבחן הרישוי לרופאים
  
בעקבות תנאי הקבלה הגבוהים במיוחד ללימודי רפואה בישראל, צעירים רבים נאלצים לעבור את ההכשרה האקדמית שלהם בחו"ל. לימודים אלה אמנם מוכרים בישראל, אך בוגריהם עדיין נדרשים לעבור בהצלחה מבחן רישוי מקומי בישראל על מנת שיוכלו להתחיל לעבוד בתחום.
 
למועמדים לעבודה בתחום הרפואה ניתנת אפשרות חלופית להשתתף ב"סבבים קליניים" בבתי חולים לשם רכישת ידע פרקטי שימושי, אך עלותם יקרה, ולכן רבים מעדיפים להכין את עצמם כראוי לבחינה.
 
על הבחינה
 
המצדדים בקיום הבחינה מאמינים בחיוניותה, ומדגישים כי מטרת הבחינה אינה סינון מועמדים גרידא. לדידם, הבחינה מהווה דרך אובייקטיבית לוודא, כי המועמדים אכן הוכשרו כראוי, וליצור סטנדרט אחיד להערכת יכולתם ורמת הידע שברשותם. ההסכמה בקרב אנשים רבים מן התחום היא כי הבחינה אינה קלה, וגם רופא מן המניין היה נדרש בהכנה אינטנסיבית על מנת לעבור אותה. הציון הנדרש למעבר הוא 60. ניתן להיבחן בשפה בה שולט המועמד. אמנם לבחינה מוקדש ספר לימוד ייעודי, הממקד את החומר הנדרש, ובכל זאת מומלץ להשתתף בקורס הכנה, ובמיוחד אם עבר פרק זמן מאז תום הלימודים, ונשארתם מעט "חלודים".
 

תאריכים


הבחינות מתקיימות במספר מועדים במהלך השנה, לפי הנחיות משרד הבריאות. בדרך כלל הן נערכות בחודשים יוני וינואר, אולם תאריכים אלה עשויים להשתנות. מומלץ להתעדכן מול משרד הבריאות כדי לקבל את הנתונים המדויקים לגבי מועדים.

 

בעתיד הקרוב מתכננים במשרד הבריאות לשנות את מבנה המבחן ולקיים אותו בשני חלקים, האחד עיוני והשני קליני. עם זאת, עד להודעה חדשה הבחינה מתקיימת כפי שנערכה תמיד, במתכונת עיונית.

מספר המקומות בהם מוצעים קורסי הכנה לבחינה קטן בהרבה ממספר הנבחנים. מסיבה זו יש להזדרז בהרשמה למוסדות הלימוד, ובמידת הצורך לברר לגבי קורסים חדשים הנפתחים.


הרשמה


תהליך ההרשמה למבחן כולל מספר שלבים. כדי לקבל זכאות הרשמה לבחינה יש להיכנס לאתר משרד הבריאות ושם להגיש באופן מקוון את כל המסמכים הנדרשים. יש להתעדכן באתר ההסתדרות הרפואית לגבי מועדי הרישום האפשריים. לאחר קבלת אישור ממשרד הבריאות יש לשלם את אגרת הבחינה למשרד הבריאות. אחרי שמבצעים את התשלום יש להמתין 48 שעות לקליטת הנתונים. חשוב להדגיש כי תשלום אינו מהווה רישום לבחינה. רק אחרי קבלת האישור על התשלום אפשר להיכנס לאתר משרד הבריאות ושם להירשם לבחינה. לאחר מכן, יש להמתין 24 - 48 שעות נוספות עד לקבלה של מייל המאשר את ההרשמה למבחן.

 

תוצאות

 

אחרי שמתקבלות התוצאות הסופיות וניתן אישור של וועדת הבחינות, נבחנים יכולים לבדוק את הציוניום שלהם באתר ההסתדרות הרפואית. ההסתדרות מפרסמת את המועדים במדויקים באתר שלה, וכן נשלחת הודעה על תוצאות לבית הנבחנים. הוועדה מודיעה למשרד הבריאות על התוצאות (עובר או נכשל), ומי שהציון שלהם נע בין 55 - 49 יכולים להגיש ערעור. חשוב לציין כי הציונים אינם נמסרים באופן טלפוני.


איך ללמוד למבחן רישוי ברפואה?

 

מועמדים רבים העומדים בפני המבחן בוחרים ללכת לקורס הכנה. הקורסים נערכים בדרך כלל במרכזים רפואיים ובתי חולים ולעיתים גם במכוני הכנה פרטיים. במהלך הקורסים עוברים על נושאים מרכזיים שעשויים להופיע במבחן ומתנסים בפתרון של שאלות מבחינות משנים קודמות.

 

יש לציין כי לפי הנחיות משרד הבריאות, נבחנים אשר נכשלו מעל 10 פעמים במבחן הרישוי או מי שעברו חמש שנים ממועד הזכאות שלהם לבחינה וטרם ניגשו אליה, נדרשים לעבור קורס הכנה כאחד מתנאי הזכאות להיבחן.

 

מה לומדים?
 
קורס הכנה למבחן רישוי לרופאים נועד לסייע לכם להגיע לבחינה תוך היכרות עם תכניה ואופני ניסוחה. בבחירת הקורס כדאי לכם לוודא כי הוא מוכר על ידי משרד הבריאות, כיוון שקורסים כאלה, בתנאים מסוימים, מזכים את עובריהם בבונוס של 10 נקודות בבחינה. במהלך הקורס זוכים הסטודנטים לריענון החומרים שלמדו במהלך הכשרתם האקדמית, ולעדכונם והתאמתם לצרכי מעבר המבחן.
 
כמה זמן לומדים?
 
למועמדים מוצעים קורסים בני שישה חודשים, לצד קורסים מורחבים אשר משכם שמונה חודשים. הקורסים הם אינטנסיביים, ומתקיימים כחמישה ימים מלאים בשבוע. במהלכם מתורגלים שאלוני דוגמה המדמים סיטואציית מבחן, ומוסברות שיטות חשיבה ועבודה היכולות לסייע בפתרון מהיר ומדויק. בקורס מתקיימות בחינות סיכום פנימיות, ובחינת מגן לה שני מועדים. אלה הזכאים לציון 70 ומעלה בבחינת המגן מקבלים את בונוס 10 הנקודות למבחן הרישוי. הקורסים מועברים על ידי רופאים בכירים וכוללים גם מפגשים עם מנהלי מחלקות, בהן תינתן אפשרות לביצוע סטאז'.
 
נושאי הלימוד
 
נושאי הקורס מותאמים לנושאים הנכללים בבחינה, אלה נקבעים על ידי משרד הבריאות וכוללים את התחומים הבאים:
 
היכן מתקיימים קורסים?
 
חשוב להדגיש כי משרד הבריאות מאשר מדי שנה מוסדות שונים ללימוד הקורסים, רק קורסים המוכרים על ידי המשרד מזכים בנקודות "מגן" למבחן הממשלתי. חשוב לוודא מדי שנה כי המוסדות מוכרים על ידי משרד הבריאות לצורך הכנה למבחן
 
  • בית חולים השרון (פתח תקווה): בבית החולים "בילינסון" (בית חולים השרון) עורכים קורס הכנה לבחינה שאורכו כשישה חודשים. במהלך הקורס מתמקדים בחמישה מקצועות הנכללים במבחן ובהם כירורגיה, ילדים, פסיכיאטריה, נשים ופנימית. הקורסים נערכים סמוך למועדי המבחן.

 

 

  • בית הספר לסיעוד זיו (צפת): במרכז ההדרכה שבבית הספר לסיעוד "זיו" בצפת מתקיים קורס הכנה המיועד לרופאים ורופאות מחו"ל. מתקיימים גם קורסים נוספים מעת לעת, כגון קורס הדרכה קלינית, קורסים על בסיסיים לאחיות ועוד.
     

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מבחן רישוי לרופאים?

רוצה לדעת יותר על מבחן רישוי לרופאים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס הכנה למבחן רישוי לרופאים בוגרי חו"ל בשפה האנגלית
הכנה למבחן רישוי לרופאים בוגרי חו"ל