רוצה פרטים על הסבה להוראה וחינוך?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הסבת אקדמאים להוראה וחינוך

רוצה לדעת על הסבה להוראה וחינוך? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...


איפה ללמוד חינוך? לחצו כאן למוסדות המובילים 

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הסבת אקדמאים להוראה וחינוך - למי זה מתאים? כמה זה עולה? איך מתחילים?

אקדמאים רבים שסיימו תואר ראשון, חוו את חווית חיפוש העבודה בתחום אותו למדו. כידוע, השוק מוצף אקדמאים, שלא תמיד מוצאים עבודה שהייתה מושא חלום לפני תחילת לימודיהם, וכל קשר בין מקור פרנסתם לתחום לימודיהם, הוא מקרי לחלוטין. 
 
התכנית להכשרת אקדמאים מיועדת לבעלי תואר ראשון או שני, המעוניינים ללמוד לקראת תעודת הוראה וכן למורים אקדמאים המעוניינים לשנות את התמחותם וללמד תחום דעת אחר. לימודי הוראה לבוגרי אקדמיה מעניקים להם את האפשרות ללמד בבתי הספר את המקצוע אותו למדו במהלך התואר.
 
 
על האקדמאים לבחור בשכבת הגיל אותה הם יעדיפו ללמד וכן את ההתמחות בתחום הדעת, אותו בדרך כלל למדו במהלך התואר הראשון. במהלך ההכשרה מושם דגש על התנסות מעשית בהוראה, במסגרתה הסטודנטים זוכים להכיר דרכי הוראה מגוונות ואת תכניות הלימודים במערכת החינוך.
 
 
כמה זמן לומדים?
 
משך הלימודים בתכניות להכשרת אקדמאים להוראה הוא לרוב כשנתיים, בייחוד במקרים שבהם מעוניינים ללמד מקצוע אשר שונה מתחום ההתמחות בתואר הראשון, יש צורך ללמוד קורסי השלמה.
 
כמו כן, קיימות תכניות מואצות אשר מיועדות למי שמעוניינים ללמד את התחום שבו התמחות בתואר הראשון, לעיתים ניתן לקצר את משך הלימודים במקרים אלה ולהשלים את ההסבה תוך שנה אחת בלבד.
 
 תכניות ההסבה נלמדות בדרך כלל במסגרת דו שבועית. הלימודים מתקיימים לרוב בשעות הבוקר.
 
 
תוכנית לימודים
 
התכניות להכשרת אקדמאים נחלקות בדרך כלל לשלושה תחומים: לימודי יסוד, לימודי חינוך ולימודי התמחות.
 
  • לימודי יסוד  - הסטודנטים רוכשים ידע בלימודי לשון עברית ומשתתפים בקורס עזרה ראשונה וזהירות בדרכים.

 

  • לימודי חינוך - בהם מוצעים קורסים גנריים בחינוך בתחום הפסיכולוגיה, הפילוסופיה והסוציולוגיה של החינוך וכן בשיעורי חינוך מתקדמים כמו מבוא למחשבת החינוך המיוחד וכלים איכותיים בעבודת המחנך.

 

  • לימודי ההתמחות מעמיקים את הידע בתחום הוראת המקצוע. היקף הלימודים ייקבע בהתאם לתחום הלימודים של הסטודנט לתואר ראשון ובהתאם לתעודת ההוראה המבוקשת.
 
למה כדאי לי ללמוד?
 
עבודה עם תלמידים היא זכות גדולה. הכוח שיש לך להשפיע מהווה מחד אחריות רבה, אך מאידך זכות גדולה. אם הנך עוסק במקצוע אותו למדת כאקדמאי ואתה מעוניין לעסוק בהוראה, השילוב יכול להיות מושלם. לתת מניסיונך הפרקטי לתלמידים בכיתה, מהווה יתרון שלך כמורה ולתלמידיך הצמאים לדעת על איך זה באמת לעסוק במקצוע.
 
נכון, המימד האידיאולוגי, חשוב, אך יש לזכור כי מורה אקדמאי זכאי לתגמול נאה מאוד במשכורתו יחסית למורים שאינם אקדמאים, ואם יבצע השתלמויות נוספות הזכאיות גמולים, הוא יכול להגיע למשכורות נאות בהחלט.
 
כיום, מכללות רבות ואוניברסיטאות מאפשרות לאקדמאים מסלולים לתעודת הוראה. בתוכניות הלימודים משתלבים אקדמאים המעוניינים בתעודת הוראה בעלי תארים ראשון או שני. במסלולי לימודים אלה משתלבים גם מורים המעוניינים לשנות  או להרחיב את תחום התמחותם, וגם מורים בעלי רישיון הוראה שאין בידיהם תעודת הוראה.
 
 
היכן לומדים - אוניברסיטאות ומכללות?
 
  • אוניברסיטת בן גוריון- קמפוס אילת: בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון מציעים מסלול הסבת אקדמאים להוראה בעל יסודי, שמעניק תעודת הוראה לחינוך העל יסודי. במהלך התכנית רוכשים שלל כלים פדגוגיים ללימוד תחום הדעת מול בני הנוער בכיתות. משך הלימודים להסבת אקדמאים כשנה.
 
  
  • סמינר הקיבוצים - הכשרת אקדמאים להוראה - התכנית מבוססת על הכרה בלימודיו הקודמים של התלמיד והיא מאפשרת הכשרת אקדמאים להוראה בארבע תוכניות לימוד ייחודיות המותאמות להשכלת הסטודנט. משך ההסבה בין שנה לשנתיים.
 
  • המכללה האקדמית אחוה - באחוה ניתן לקחת חלק במסלולי הכשרת אקדמאים במגוון מסלולים, בהם גם הסבה לתעודת הוראה לבית הספר היסודי שאורכה שנה אחת. משך הלימודים להסבה כשנתיים, קיימים מסלולים ייעודיים שניתן להשלים תוך שנה אחת.
 
  • מכללת לוינסקי לחינוך - התכניות להסבת אקדמאים להוראה הינן תכניות אישיות, בהתאם לתחום הלימודים בתואר ובהתאם לתעודת ההוראה המבוקשת. התכניות נבנות לפי הנחיות משרד החינוך. בין המסלולים לתואר שני במכללה, ניתן להשתתף במסלול לתואר שני M.Teach לבתי ספר יסודיים. משך הסבת אקדמאים הוא כשנתיים.
 
  • המכללה האקדמית בית ברל - בית ספר להשתלמויות עובדי הוראה - תכנית מואצת להכשרת אקדמאים להוראה למצטיינים, לבעלי תארים שני ושלישי ולסטודנטים המעוניינים במסלול העל יסודי. המכללה מציאה תכנית ייחודית להכשרת אקדמאים להוראה בערב, שבאה לסייע לשלב את קבלת תעודת ההוראה עם עבודה. משך ההסבה שנתיים.
 
  • מכללת דוד ילין בירושלים - מכללת דוד ילין מציעה תוכנית הסבת אקדמאים גמישה, המכירה בלימודים קודמים ומותאמת ע"פ צרכי הסטודנט. היקף התכנית כשנתיים.
 
  • מכללת קיי בבאר-שבע - הכשרת אקדמאים להוראה – תכנית שח"ף (שיתוף, חינוכי, פעיל) ללימודי הוראה לאקדמאים המכשירים עצמם להוראה בגיל הרך, החינוך המיוחד, ביה"ס היסודי וביה"ס העל-יסודי. תכנית לימודים ייחודית המבוססת על הידע והניסיון של הסטודנטים, פועלת לשחרר את המורים מכבלי המובן מאליו ומאפשרת פיתוח של מומחיות מכוונת שינוי וחדשנות. נערכת גם תכנית המיועדת להנדסאים להסבה לחינוך טכנולוגי. הלימודים מתקיימים בתכנית דו שנתית.

 

  • הטכניון (חיפה): תכנית "מבטים" של הטכניון מעשירה אקדמאים להוראה במקצועות מדעיים בחינוך העל יסודי. ניתן לבחור במקצועות מתמטיקה, פיזיקה, ביולוגיה, כימיה, מדעי המחשב, חשמל ואלקטרוניקה, מכונות, מדעים כללי. היקף התכנית שנה. הלימודים מתקיימים יומיים בשבוע בקמפוס הטכניון.

 

  • המכללה האקדמית תלפיות - במכללה זו מתקיימת תכנית להסבת אקדמאים להוראה שמותאמת לאקדמאים דתיים. ניתן ללמוד בהתמחויות שונות כגון הסבה לחינוך לגיל הרך, הסבה לחינוך המיוחד, הסבה להוראת אמנות, הסבה להוראה ביסודי והסבה לחינוך העל יסודי. אורך מסלולי ההסבה הוא שנתיים.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הסבה להוראה וחינוך?

רוצה לדעת יותר על הסבה להוראה וחינוך?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד הסבה להוראה וחינוך
שאלות הגולשים בנושא
הסבת אקדמאים להוראה בשנה אחת
הסבת אקדמאים להוראה - כמה זמן לומדים?
משך זמן הסבת אקדמאים להוראה
הסבת אקדמאים להוראה עם תואר במנהל עסקים
הסבת אקדמאים להוראה - חוק ההתיישנות
הסבת אקדמאים להוראה במסלול מקוצר
הסבת אקדמאים להוראה 2012 2013